2021-05-28, 17:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det troligaste, enligt min mening, är att tog sig själv av daga. Och det direkt efter att han fått reda på domen. En person med en sådan personlighetstyp som han verkade ha, skulle ha svårt att ta att han skulle behöva sitta inlåst under många år. Och vem skulle ha anledning att mörda honom? Hans egna anhöriga ville väl ha honom kvar - om än i fängelse - men levande. Och de som drabbats av hans sjuka framfart, ville de inte att han skulle lida av att vara inlåst och frihetsberövad under många år. Jag tror på suicid.

Jag trodde att SD - vid fällande dom - skulle sticka och klara sig. Men inte genom att ta sitt liv (om det nu var så).

Saker är sällan så svartvita. Tar denne GM sitt liv så lär det ju minst kunna hänga ihop med föreställningar denne har om specifika personers glädje eller sorg rörande detta. Och kring sånt har han ju bevisligen haft fel förr, så varför plötsligt anta att han fattat galoppen nu? Man sitter av straff för att fatta galopper på mest ordnade möjliga sätt. Det är liksom poängen.
Citera
2021-05-28, 17:20
Medlem
Andy Frains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men alltså - borde man inte hämta in en person så att han befinner sig i säkert förvar, INNAN man meddelar en 18-årig fängelsedom? För att förhindra att personen tar livet av sig, mördar ytterligare en person (eftersom han inte längre har så mycket att förlora på det), eller flyr/går under jorden? Det här luktar ju tjänstefel lång väg!

Varför skulle någon mörda honom för att han blev dömd? Det vore väl mer logiskt om någon skulle ha mördat honom om han blev friad, för att han inte skulle komma undan ostraffad? Var väl onödigt att begå mord nu, och kanske själv åka fast, när han ändå skulle straffas av samhället?

...sedan undrar man ju, hur en kärlekshistoria mellan två medelålders människor med barn på var sina håll, kan vara värd det här. De såg i och för sig rätt bra ut, så kanske hade de förmågan att väcka starka känslor hos varandra därför..? Annars tycker jag att man borde prioritera sina barn när man är i den åldern, hur kär man än är och hur sårad man än har blivit av den man är kär i?

De såg rätt bra ut? Han såg för fan ut som ett rävgryt i ansiktet...
Citera
2021-05-28, 17:21
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Men varför skulle hans tidigare svärfar ta livet av honom, jag fattar inte den tanken. För att SD sårat och gjort illa svärfaderns dotter eller?
Svärfadern kan ha ”skyddat” Stefan hela vägen men i själva verket skyddat Hanna, som högst sannolikt minst är skyldig till skyddande av brottsling. Att han var med i hovrätten var för att hålla koll på vad Steffeponken pratade om. När domen föll berättade Stefan att nu berättar han hela sanningen, varpå svärfadern SOA iscensätter ett självmord, för att återigen skydda Hanna och barnen.

Spekulationer då såklart.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Missade ett "s" i ditt inlägg när jag läste.
Det blev på nåt sätt opassande passande.
Jagar nån av dem? Vapenlicens.

Om SOA varit där i stugan (kanske foto kvällen innan?) kan han väl iofs ha varit medveten att SD skulle ta sig av daga.
Det går iaf snabbt mellan dom och den andra larmuppgiften.
Citera
Medlem
OM det är självmord har han lyckats förstöra en plats som varit jätteviktiga för hans barn!! Omtänksamt av honom! 🤬
Citera
2021-05-28, 17:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urshult
Jag tar ett glas med alla och ett extra glas med Avel, Fröken Sverige, Honan6, Picasso, Zilvereko, develi, T34 Panter, Krmkr, Sh.Holmes, Puttenot, Fleudhästen, Avd.9 och flera andra som är tongivande!
Och Ulf och barnen!

Nu vill vi även att de som inte vågat träda fram gör det i tråden och skriver lite!

Tack för det, jag höjer minnskål tillbaka till alla som kämpat och engagerat sig. Minns än idag vårt samarbete när FUP köptes ut av en vänlig medlem (@Puttenot) och att vi med gememsamma krafter hjälptes åt, det kördes långa sträckor, det scannades (@Avd9) och sen lades upp…alla dessa 14.000 sidor! Den motsträvige Björn Lindén till trots. Lång näsa åt honom, den dryge och självgode jäkeln.

Jag har fortsatt följa tråden men inte skrivit mycket på senare tid. Fallet har har påverkat mig mycket och jag kände mig rätt uppgiven efter TR-haveriet. Nu slutade det ju bra med domen, den går ju aldrig att ändra på…han är för alltid inskriven som den kvinnomördare han är…men den helt galna vändning det tog med hans död såg man verkligen inte komma. Trodde jag läst fel när jag såg läste artikeln i Ex, fick läsa rubriken flera gånger.

Jag är glad att Lena fick någon sorts upprättelse. Och att hennes barn äntligen slipper stöta på denna sjuka smilfink. Nu slipper han kosta oss skattebetalare mer pengar iallafall. Och han får helt enkelt geocacha på andra sidan.

Ett extra stort tack, och en kram, till dej Holmes för att du orkat stå upp för Lena här på flashback. Du är en sannvän. Till skillnad från vissa andra ”two faced” vänner, ja Jerry Jelly Gray, din ryggradslösa fegis det är dej jag menar.
Senast redigerad av T34Panzer 2021-05-28 kl. 17:24.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Det kan ju ha varit så att SD var oskyldig men hela tiden vetat vem som var den verkliga mördaren men hållit tyst för att han velat skydda den personen och att den personen blivit rädd att SD ska snacka nu när han blivit dömd.
Exakt så jag tänkt också. Med största sannolikhet självmord, annars SOA som vill skydda sin dotter och eller sig själv.

Men som sagt, självmord känns mest troligt. Återstår att se.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apaniorten
Men varför gola, hans dom ändras ju inte för att han drar med sig någon annan...

För han är ju inte alls en hämdlysten och störd person...eller feg...och skulle slå ifrån sig en del skuld på andra...och dom medskyldiga (isåfall) skulle ju få fria och rädda varje dag att han skulle gola kukelikuk.
Citera
Medlem
Har Stefan tagit sitt liv/blivit mördad innan dom meddelades? Varför/när/av vem? Motiv?
Någon nära till Lena som trodde det skulle bli en friande dom? JG? Någon av Lenas nära?
Jag är i CHOCK
Citera
2021-05-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Tecken på våld kan ju faktiskt vara tecken på att den andra personen försökt STOPPA Stefan från att ta sitt liv. De har kanske slagits om vapnet. Sedan skjuter sig Stefan och den andra ringer polisen.

Jag tror på självmord. Varför skulle annars person 2 vara kvar när polisen kommer? Plus att det antagligen var han som ringde polisen.

..!

Kan vara så som du påtalar ang tecken på våld.

Självmord känns som det troligaste. Det är ju också ”bara” skälig misstanke, i nuläget, på mgm.

Men: kan ju också vara någon som tagit till sig av SD:s devis, typ ”hade jag mördat så skulle ingen förstå att det var mord..”.
Någon som tyckte att det var något som han skulle få äta upp. En gång för alla.
Citera
2021-05-28, 17:23
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Men varför skulle hans tidigare svärfar ta livet av honom, jag fattar inte den tanken. För att SD sårat och gjort illa svärfaderns dotter eller?

För att han känner sig arg och bedragen över att det helhjärtade stöd han gett svärsonen var baserat på lögner.

Eller så var det för egen hand Stefans liv släcktes - vilket känns mest troligt.
Senast redigerad av Zissela 2021-05-28 kl. 17:26.
Citera
2021-05-28, 17:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Undrar mer kring suicid i sommarstugan, att SOA var närvarande för att skjutsa in honom.
Kanske går iväg och skjuter sig kort efter domen meddelats.

Svärfar kunde kanske ha skapat lite ordning på torpet långt tidigare. I stället. Jag är inte tipp-topp förtjust i ex-svärfäder som ev slutgiltiga rådgivare...

Vi har fängelsestraff för att man ska sitta inne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in