2021-05-28, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En mördare är en mördare är en mördare.

Hans barn skall nog bara vara glada, lättade och tacksamma att lusen är väck.
Det är deras pappa...
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
QUOTE=LimeTime|76047670]Vad är det som händer??!! Tidsspannet mellan fällande dom och larmsamtalet gällande att SD är död är ju endast 18 minuter (11.00-11.18). Det blir bara konstigare och konstigare. Och mitt i den här jävla sörjan står fem barn som mist en förälder. Stackars ungar![/quote]

Kan det vara så att ombudet får domen en tid innan den meddelas offentligt och denne kontaktar SD (säg 1 timma innan )?
Citera
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subluuna
Har Stefan tagit sitt liv/blivit mördad innan dom meddelades? Varför/när/av vem? Motiv?
Någon nära till Lena som trodde det skulle bli en friande dom? JG? Någon av Lenas nära?
Jag är i CHOCK

Stefan Davidsson blev dömd 11:00 idag till 18 år för mord.

11:18 idag kom larmsamtal in att han är död.

Till det positiva, så kommer Stefan Davidsson alltid bli ihågkommen som en kvinnomördare. Dessutom som ett fegt kräk som inte ens klarade av att ta straffet för sina handlingar. Stefan brydde sig mer om sitt anseende än sina döttrar t.ex.

Kräket kommer inte heller kosta några skattepengar.

Det är dessutom viktigt att familjen W får upprättelse och även lite monetär sådan.

Personligen så tycker jag slutsatsen är så positiv som möjligt. SD dömds och lämnar jordelivet på samma dag. Vackert!
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Svärfar kunde kanske ha skapat lite ordning på torpet långt tidigare. I stället. Jag är inte tipp-topp förtjust i ex-svärfäder som ev slutgiltiga rådgivare...

Vi har fängelsestraff för att man ska sitta inne.
Eftersom Stefan aldrig kommer att sitta inne, d.v.s vi kommer aldrig att få se en lagakraftvunnen dom - så kommer Stefan, rent juridiskt, i protokollen betraktas som oskyldig.

Detta resonemang levererade S-E Alhem i Aftonbladet idag.

Han kanske visste vad han gjorde, Stefan Davidsson, då han tog sig själv av daga.
Citera
Medlem
elimes avatar
Ni som tror att SDs svärfar har mördat honom, varför skulle han göra det? Oavsett om han blev dömd eller inte så skulle SD fortsätta hävda sin oskuld i förbannelse, och har man backat honom såhär långt så förstår jag inte varför man helt plötsligt skulle vända iom en fällande dom?

Det fega kräket tog livet av sig och gjorde därmed livet, om möjligt, ännu värre för sina barn. Ett självmord i mina ögon är lika med ett erkännande.
Citera
Medlem
Hyvenss avatar
Han kunde bära vetskapen att han mördat en medmänniska, men inte bära tanken på att sitta inlåst för det!
Jag hoppas för alla inblandade att det var ett självmord.
Tyvärr försvann där nog också möjligheten att kunna få fram eventuella beskyddare eller anstiftare till mordet på Lena.
Jag hade hoppats på att han inte kunde med att stå där själv i skiten om han inte var ensam om att hamna där.

Vill ändå som andra post i den här tråden som jag följt från första veckan tacka alla som kämpat för att få fram sanning och rättvisa i detta mordfall. Ingen nämnd ingen glömd och jag har imponerats av allas tålmodighet och uthållighet!
Senast redigerad av Hyvens 2021-05-28 kl. 17:34.
Citera
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag håller med att SOA inte verkar vara någon som skulle ta livet av sin tidigare svärson. Han verkar snarare ha stöttat SD under hela den här processen. Dessutom skulle han nog av hänsyn till sina egna barnbarn inte vilja tillfoga familjen ännu mer svårigheter.

Det ska bli mycket intressant att höra vem mannen, som nu är gripen, är. Någon från LWs relationer, någon geocachare eller vem?

Vem brukar ha död som lösning? Just det -SD är den skyldiga även till sitt eget mord såklart!!!😡
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det är deras pappa...

Ja?
Citera
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
En mördare är en mördare är en mördare.

Hans barn skall nog bara vara glada, lättade och tacksamma att lusen är väck.

Det sorgliga är att hur sluta i huvudet föräldrar än kan vara så älskar oftast barn sina föräldrar ändå.
Citera
Medlem
Sumies avatar
Vilken otroligt sorglig historia detta! Tur i alla fall att han inte tog med sig sina flickor i döden, jag har varit orolig hela dagen då jag fattat att han var på fri fot och domen föll kl 11.
Hur kunde det få gå till på det här viset?
Citera
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Haha lugn i stormen, jag hade gärna sett att han pinades på kåken. Han hade aldrig klarat av att sitta inlåst innanför staket och murar i 12 år.
Detta var faktiskt lika bra, nu är världen en lite bättre plats trots allt.
Självmord såklart, och SOA som är anhållen. Det sorgliga med hela historien är att han kunde gjort detta först, istället för att ha ihjäl Lena.
Nu har han förstört så många liv, det fega kräket. Nåväl han kommer brinna i helvetet till tidens slut, det straffet slipper han inte.
Du var en bland de jag kände med som råkat ut för tokfan
Det är SOA som sitter menar du på sannolika ?
Citera
2021-05-28, 17:30
Medlem
kraniumgranskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Han blev precis dömd i självaste hovrätten! Blod i plösen, hans DNA på LW:s ring med fucking mera.
Det finns inte en chans att han är feldömd här!
Nej, psykopatmördarweirdot visste att klockan var slagen och tog den mest fega och egoistiska utvägen av alla: självmord! Efter det här kan ingen normalt funtad person tvivla på att han står sig själv närmast och totalskiter i sina egna barn!!!)😡 Jävla AS!!!😡

Ja SD är definitivt skyldig till mord...men kanske i samförstånd med HD? SOA kan ha mördat honom för att hans dotter inte ska dras med i fallet när SD förverkligar sina hot om att berätta hela sanningen efter att han fällts i HR...lurad i fällan själv kanske...om det är JG som gripits kanske HD ska bytas ut mot JG men det känns mer osannolikt, om än inte omöjligt.

Har hela tiden stört mig på HDs alibi mordnatten när hon chattar med sillen och skriver att dottern vill krypa ner i sängen med henne. Känns riggat. Och mordet utförs inte den 11e när HD har riktigt alibi utan den 14e när hon är hemma. Kanske att SD inte klarade av det själv utan behövde ha HD där vid sin sida? HD vet vad som har hänt morgonen den 15e när hon hoppas att LW är död...Hoppas som sagt vi får veta sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in