2021-05-28, 17:34
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Kan vara så att SOA gjort detta. Han som skyddat Stefan och nu detta dråpslag att Stefan fälldes för mord i dag.
Inget förvånar mig. Tänk att Stefan fick sista ordet i alla fall. Jag är helt mållös i denna jävla soppa
Stefan fick sista ordet indeed, i och med att hans hovrättsdom inte vunnit laga kraft så kommer han för alltid att betraktas som oskyldig, rent juridiskt. Det förklarade Alhem i AB idag..
Citera
2021-05-28, 17:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ingen aning om det jagas. Har dock inte sett någon bild av varken vapen eller dött djur, förutom en och annan groda.
Om SOA haft olagliga vapen på landet så borde det ha uppmärksammats vid husis. Han kan så klart ha skaffat nåt vapen efter det.
Jag är böjd åt att hålla med Tufsankatt som spekulerar i att SD försöker ta livet av sej och SOA försöker hindra honom.
Om det inte hade varit "skador på kroppen" (ja, förutom de som vållade döden då) så hade jag lutat åt hängning. Men jag tänker mej att det kan ha varit nån form av strid om ett vapen, och då kommer skjutvapen för en. En kniv kan också funka.

Så grotesk utveckling.

Hoppas att barnen är väl omhändertagna!
Skador på kroppen är det oavsett vid skjutvapen.
En rätt typisk allmän kommentar och det är enbart skäligen misstanke.

Gick fort efter domen. Är sommarstugan avspärrad månntro?
Om det nu var där.

AB:
"Platsen är avspärrad och kriminaltekniker är på plats, uppger polisen.

Anhöriga är underrättade om dödsfallet. Samtalet om 47-åringens död kom in till polisen 11.18."
Citera
2021-05-28, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Eftersom Stefan aldrig kommer att sitta inne, d.v.s vi kommer aldrig att få se en lagakraftvunnen dom - så kommer Stefan, rent juridiskt, i protokollen betraktas som oskyldig.

Detta resonemang levererade S-E Alhem i Aftonbladet idag.

Han kanske visste vad han gjorde, Stefan Davidsson, då han tog sig själv av daga.

Ja fan. Så mordet kommer statistiskt att gå till rullorna som ouppklarat?

Och ingen lagakraftvunnen dom lär innebära att ingen ersättning utgår till BO:s anhöriga/barn?

Man har svårt att gråta över hans frånfälle men han kunde ha avvaktat tills det att HD meddelade ej PT.
Citera
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
En "man"...

Om SD inte själv tog livet av sig, vilket jag inte tror med hänvisning till tidigare resonemang, så borde detta utredas noga så att det är 100 % säkert att inte SOA blev rädd att en dömd SD skulle börja läcka om dottern HDs ev anstiftan/inblandning och ingrep. Fasader verkar ju vara allt för Axelssons/Davidssons.

Vi ska komma ihåg att det inte är bara en individ som uppfört sig konstigt i detta fall. Det finns fortfarande skäl att syna fler personers vetskap och om vad de hållit tyst med samt varför.
Citera
Medlem
.
Senast redigerad av Sthlm087 2021-05-28 kl. 17:44.
Citera
2021-05-28, 17:37
Medlem
Otto Flicks avatar
Känner någon igen detta ställe?

Platsen där Stefan hittades död

https://sverigesradio.se/artikel/hjarstamordaren-dod-polisen-bekraftar
Citera
2021-05-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Nej så klart inte, men om spekulationerna stämmer o han hittats vid HAs föräldrars sommarstuga.. jag som skrev otydligt!

Men gud va fel det blir hela tiden!! 🤣
Menade såklart HDs föräldrars sommarstuga!!!
Citera
2021-05-28, 17:38
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Helt klart borde han ha varit under uppsikt då domen meddelades, skulle vilja påstå att det är direkt tjänstefel som har begåtts här.
Antagligen sköt han sig själv eller så fick någon ett frispel då det gick upp för personen att SD faktiskt är/var en mördare.
Såå sjukt alltihop!!!

Ja, alltså det finns ju flera exempel på dömda brottslingar som försökt ta livet av sig. I CELLEN. Hur kan man inte förutse detta när han är i det fria.

Har rättsväsendet varit så förblindade av offentlighetens ljus och dramat i cliffhangern att man glömt sina mest fundamentala skyldigheter? Det stinker på så många sätt, vilket är så synd efter alla års arbete och en så välskriven HR-dom.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Eftersom Stefan aldrig kommer att sitta inne, d.v.s vi kommer aldrig att få se en lagakraftvunnen dom - så kommer Stefan, rent juridiskt, i protokollen betraktas som oskyldig.

Detta resonemang levererade S-E Alhem i Aftonbladet idag.

Han kanske visste vad han gjorde, Stefan Davidsson, då han tog sig själv av daga.

Han har blivit väldigt klipsk snabbt denne SD. Han var betydligt mindre klipsk tidigare. Förvisso kan man ha förståelse för att oerhört många fått o får lida för denna oklipskhet. Han borde ha fattat galoppen allra senast direkt på dådet. Men så påträffades inte kroppen...

Tragiskt historia detta. För många.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Om SD inte själv tog livet av sig, vilket jag inte tror med hänvisning till tidigare resonemang, så borde detta utredas noga så att det är 100 % säkert att inte SOA blev rädd att en dömd SD skulle börja läcka om dottern HDs ev anstiftan/inblandning och ingrep. Fasader verkar ju vara allt för Axelssons/Davidssons.

Vi ska komma ihåg att det inte är bara en individ som uppfört sig konstigt i detta fall. Det finns fortfarande skäl att syna fler personers vetskap och om vad de hållit tyst med samt varför.
Tanken har slagit mig men jag tror det är självvalt Su.

Men frågor kring i blandning kvarstår via ett ytterst suspekt beteende.

OM Skjutvapen är jag intresserad av tillgång.
Citera
2021-05-28, 17:39
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraniumgranskaren
Ja SD är definitivt skyldig till mord...men kanske i samförstånd med HD? SOA kan ha mördat honom för att hans dotter inte ska dras med i fallet när SD förverkligar sina hot om att berätta hela sanningen efter att han fällts i HR...lurad i fällan själv kanske...om det är JG som gripits kanske HD ska bytas ut mot JG men det känns mer osannolikt, om än inte omöjligt.

Har hela tiden stört mig på HDs alibi mordnatten när hon chattar med sillen och skriver att dottern vill krypa ner i sängen med henne. Känns riggat. Och mordet utförs inte den 11e när HD har riktigt alibi utan den 14e när hon är hemma. Kanske att SD inte klarade av det själv utan behövde ha HD där vid sin sida? HD vet vad som har hänt morgonen den 15e när hon hoppas att LW är död...Hoppas som sagt vi får veta sanningen.

Det finns inte på kartan att HD varit det minsta inblandad i mordet. Tvärtom tycker jag allt du nämner talar för motsatsen.

Skyddande av brottsling en bra bit i efterhand tror jag däremot (troligen tvingad att ljuga om blodsex mm då SD kanske hotade med att döda barnen eller liknande).

Psykopatmördarweirdot är den som mördade LW. Och idag mördade han sig själv.
Det var så han fungerade: döden var hans lösning på alla problem. Att hans egna barn skulle få lida av hans självmord sket han fullständigt i det äckliga lilla egoaset!!!😡
Citera
2021-05-28, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Han har inte skickat något på forumet på ett tag.

Du, det är det flera som inte gjort. Nu ska vi sansa oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in