2021-05-28, 17:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Men varför skulle hans tidigare svärfar ta livet av honom, jag fattar inte den tanken. För att SD sårat och gjort illa svärfaderns dotter eller?

Jag håller med att SOA inte verkar vara någon som skulle ta livet av sin tidigare svärson. Han verkar snarare ha stöttat SD under hela den här processen. Dessutom skulle han nog av hänsyn till sina egna barnbarn inte vilja tillfoga familjen ännu mer svårigheter.

Det ska bli mycket intressant att höra vem mannen, som nu är gripen, är. Någon från LWs relationer, någon geocachare eller vem?
Citera
2021-05-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Frain
De såg rätt bra ut? Han såg för fan ut som ett rävgryt i ansiktet...

Instämmer! Vad fan såg Lena hos detta vider!?
Fulare karl var det länge sen jag såg.
Citera
2021-05-28, 17:25
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ah, 8 månader i häkte. Det missade jag. Ja, okej, så runt 2032 då.

Vilken drömrevidering detta blev.

Aldrig med gofika

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Var är ShOlmes ? :x

Haha lugn i stormen, jag hade gärna sett att han pinades på kåken. Han hade aldrig klarat av att sitta inlåst innanför staket och murar i 12 år.
Detta var faktiskt lika bra, nu är världen en lite bättre plats trots allt.
Självmord såklart, och SOA som är anhållen. Det sorgliga med hela historien är att han kunde gjort detta först, istället för att ha ihjäl Lena.
Nu har han förstört så många liv, det fega kräket. Nåväl han kommer brinna i helvetet till tidens slut, det straffet slipper han inte.
Citera
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Självmord tror jag sekunden efter domen föll (troligtvis skjutvapen) och någon var i närheten när han gjorde det och denne grips sedan men kommer släppas.
Min teori...

Jag misstänker detsamma. Oavsett så är det många som lider pga en mans handlingar. Först Lena och hennes anhöriga och nu har även hans döttrar förlorat en förälder. Det finns inga vinnare i den här historien.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Det kan ju ha varit så att SD var oskyldig men hela tiden vetat vem som var den verkliga mördaren men hållit tyst för att han velat skydda den personen och att den personen blivit rädd att SD ska snacka nu när han blivit dömd.
För att skydda nån var ju en intressant vinkling.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag tyckte du var inne på rätt spår när jag pratade om detta tidigare idag.
Att risken finns...
Du skrev vad du hade hört om kontrollförlust, den totala.
Ditt inlägg från experter var mycket bra.
Man måste vara öppen om man vill förstå.

Jag är fruktansvärt ledsen för hans barn nu-för detta var inte alls nödvändigt!
Han var störd och kunde inte själv hantera detta.
Inte heller L.
Detta är hans sätt att lösa problem!

De skulle ha tagit honom i samband/straxt före!!

Sanslös miss!!!

Ja, verkligen!

Jag kan inte säga att jag såg detta komma, varken domen eller det här.

Och som du säger, han hade en strörning. Jag kan inte sätta diagnos, men inte var det tankar som var för de flesta begripliga.

Minne ett inlägg från Netherworld, med ett citat från FUP.
Jag letade rätt på texten, och inte är det solklart att det är SDs. Just där saknas nämligen vem som är avsändaren. Men jag har ibland tänkt att det passar in på SD faktiskt, mer än på Lena. Bara det att man inte är van att han är djupsinnig.

Det var ett mer reflekterande och sorglig analys om honom själv.

Att han var vilsen och inte förstod vare sig själv eller människorna runt om honom.
Jag minns att när jag läste det så uppfattade jag det mer som att det var Lena som skrivit det.

Nu känner jag att det är en av förklaringarna till att allt blev på det här tragiska viset.

Usch vilken sorglig dag det blev.
Citera
2021-05-28, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men alltså - borde man inte hämta in en person så att han befinner sig i säkert förvar, INNAN man meddelar en 18-årig fängelsedom? För att förhindra att personen tar livet av sig, mördar ytterligare en person (eftersom han inte längre har så mycket att förlora på det), eller flyr/går under jorden? Det här luktar ju tjänstefel lång väg!

Varför skulle någon mörda honom för att han blev dömd? Det vore väl mer logiskt om någon skulle ha mördat honom om han blev friad, för att han inte skulle komma undan ostraffad? Var väl onödigt att begå mord nu, och kanske själv åka fast, när han ändå skulle straffas av samhället?

...sedan undrar man ju, hur en kärlekshistoria mellan två medelålders människor med barn på var sina håll, kan vara värd det här. De såg i och för sig rätt bra ut, så kanske hade de förmågan att väcka starka känslor hos varandra därför..? Annars tycker jag att man borde prioritera sina barn när man är i den åldern, hur kär man än är och hur sårad man än har blivit av den man är kär i?

Det fetade: Håller med dig här till 100%. Ytterst märkligt att han inte plockade in honom innan domen - eller höll span på honom dygnet runt dagarna innan domen föll.
Citera
2021-05-28, 17:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag håller med att SOA inte verkar vara någon som skulle ta livet av sin tidigare svärson. Han verkar snarare ha stöttat SD under hela den här processen. Dessutom skulle han nog av hänsyn till sina egna barnbarn inte vilja tillfoga familjen ännu mer svårigheter.

Det ska bli mycket intressant att höra vem mannen, som nu är gripen, är. Någon från LWs relationer, någon geocachare eller vem?

Det skulle väl vara grädden på moset om det visar sig att Stefan varit kidnappad och någon bara har gjort oss en tjänst. Inga fler skattekronor till honom, varken direkt eller indirekt
Citera
2021-05-28, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
OM det är självmord har han lyckats förstöra en plats som varit jätteviktiga för hans barn!! Omtänksamt av honom! 🤬
Ingen har nämnt vilken platsen är. Eller?
Citera
2021-05-28, 17:27
Medlem
Kl 15.25 skrev Rubar ang inställda pressträffar: "De har fått förhinder och det finns mycket goda skäl till det."

Jag kan inte tolka det på annat sätt än att de dessförinnan visste att Stefan D var död, kanske redan när man inhiberade pressträffen.
Citera
2021-05-28, 17:28
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Jag misstänker detsamma. Oavsett så är det många som lider pga en mans handlingar. Först Lena och hennes anhöriga och nu har även hans döttrar förlorat en förälder. Det finns inga vinnare i den här historien.

En mördare är en mördare är en mördare.

Hans barn skall nog bara vara glada, lättade och tacksamma att lusen är väck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in