2021-05-28, 16:43
Medlem
Det är givetvis självmord med anhörig och eller vän i den omedelbara närheten som måste gripas och höras utifall det är mord. Det måste göras en initial utredning så personen kan avskrivas ifrån misstankar eller att det blir tal om anhållan och sedan häktning.
Det finns ingen rim och reson i att någon med hämndbegär skulle befinna sig i SD's omedelbara närhet minuter efter att domen meddelas. Sluta fantisera. SD'd har haft lång tid att kontemplera sitt självmord vid ett eventuellt bakslag. Inte heller så ovanligt att man gör det med en närstående i närheten. Som sagt, sluta fantisera.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag tror det ligger bra info där...
Hur han tänkte.
Och förmedlar.
Tänkvärt iom hur dagen förlöpte. .
Citera
Medlem
Zisselas avatar
Vi vet ju ännu inte om det var ett skjutvapen inblandat. Men visst tänker man att det var vi svärföräldrarnas stuga och att det är SOA som är gripen.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
"Det fanns tecken på fysiskt våld på mannen":

https://www.expressen.se/nyheter/hovrattsdom-i-fallet-med-mordade-lena-wesstrom/

Vem hittade honom och larmade polis? Den nu gripne mannen eller någon annan?

Helt otroligt vilket fall det här är.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
– Han är anträffad avliden. Omständigheter gör att vi inte kan avgöra om det är annan person som orsakat det. En man som befann sig på platsen, ute på landsbygden i Örebro kommun,

/Aftonbladet

Ja, då funderar man vidare...

Det som känns bra är väl att barnen inte kommit till fysisk skada.
Citera
2021-05-28, 16:44
Medlem
Jag tror, som ett flertal andra här, att han sköt sig i direkt anslutning till att domen föll, och det sedan skett ett rutinmässigt gripande då det inte går att utesluta att han bragts om livet. Hur som helst en travesti att man inte vidtagit åtgärder för att förhindra detta. Det är ju trots allt mycket sannolikt att en person med SD:s personkonfiguration väljer en utväg som denna.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Till TV4 Nyheterna säger Mats Öhman att det fanns tecken på fysiskt våld på mannen.

– Det fanns tecken på kroppen som gör att det inte går att utesluta att det var orsakat av någon annan, säger han till tv-kanalen.

Kan ju röra sig om mycket men om självmord var det troligen inte överdos.
Citera
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, då funderar man vidare...

Det som känns bra är väl att barnen inte kommit till fysisk skada.

Nej men psykisk skada kan jag lova dig. Fyfan.
Citera
2021-05-28, 16:45
Medlem
Merwinnas avatar
Men alltså - borde man inte hämta in en person så att han befinner sig i säkert förvar, INNAN man meddelar en 18-årig fängelsedom? För att förhindra att personen tar livet av sig, mördar ytterligare en person (eftersom han inte längre har så mycket att förlora på det), eller flyr/går under jorden? Det här luktar ju tjänstefel lång väg!

Varför skulle någon mörda honom för att han blev dömd? Det vore väl mer logiskt om någon skulle ha mördat honom om han blev friad, för att han inte skulle komma undan ostraffad? Var väl onödigt att begå mord nu, och kanske själv åka fast, när han ändå skulle straffas av samhället?

...sedan undrar man ju, hur en kärlekshistoria mellan två medelålders människor med barn på var sina håll, kan vara värd det här. De såg i och för sig rätt bra ut, så kanske hade de förmågan att väcka starka känslor hos varandra därför..? Annars tycker jag att man borde prioritera sina barn när man är i den åldern, hur kär man än är och hur sårad man än har blivit av den man är kär i?
Senast redigerad av Merwinna 2021-05-28 kl. 16:49.
Citera
2021-05-28, 16:45
Medlem
Citat:
Jamen, hur läser jag?

Så stressad...

Ok, tack.

Då blir nästa fråga, landsbygden...

Var?

Jag misstänker att det är i Folketorp, SD och SOA väntade på en friande dom. SD var inte helt säker och fixat ett vapen... SOA försökte hindra honom och nu är han pga det misstänkt.

Spekulationer så klart.
Citera
2021-05-28, 16:46
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Aldrig har jag väl haft så mycket fel i mina antaganden som i det här fallet.

Inget förvånar mig längre, höll jag på att säga. Det stämmer inte riktigt...

Jag håller med dig om att jag nu i första hand tänker självmord, och någon hittade honom.

Kanske någon med koppling?

För det logiska är ju att SD fick ju en dom, inte blev friad.

Vilken soppa.

Stackars ala inblandade. Nu blir det inte lätt för barnen.
Vem vill åka till USA och studera med förväntan i kroppen.

Jag tyckte du var inne på rätt spår när jag pratade om detta tidigare idag.
Att risken finns...
Du skrev vad du hade hört om kontrollförlust, den totala.
Ditt inlägg från experter var mycket bra.
Man måste vara öppen om man vill förstå.

Jag är fruktansvärt ledsen för hans barn nu-för detta var inte alls nödvändigt!
Han var störd och kunde inte själv hantera detta.
Inte heller L.
Detta är hans sätt att lösa problem!

De skulle ha tagit honom i samband/straxt före!!

Sanslös miss!!!
Citera
2021-05-28, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apaniorten
Låter orimligt. Domen är ju redan klar?

Exakt - därför som dom blir rädda, för han skulle åkt in och risken var att han skulle tjalla å dr med sig andra i fallet. .Läs igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in