2021-05-28, 12:15
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det är dock klarlagt att
Stefan Davidsson skickade ett mail kl. 23.00 och öppnade ett PDF-dokument kl. 00.00.
Däremellan finns inga spår av att Stefan Davidsson suttit vid datorn.

00.00.00 om jag inte missminner mej.
Ett flertal sådana XX.00.00 finns, så jag tror att även denna händelse är automatiskt genererad.
1/86 400 att pricka in det. Att det sker ett par ggr/dygn, nja...

Men skit samma, huvudsaken är att det blev fällande dom!
Citera
2021-05-28, 12:16
Medlem
grottmuttans avatar
Någon som vet vad Jerry och Hanna gör just nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Troligen gör han det.

Kan se framför mig hur han skriker, går runt samt dunkar huvudet i väggen. Med vetskap att han får torftiga 12 år framöver.
Citera
Medlem
riskybusinesss avatar
Tack och grattis till alla som kämpat och varit engagerade så länge! Åklagare, polisväsende och många av er här i tråden.

Jag är så glad för Lenas anhöriga och Lena själv. Rättvisa har skipats!
Citera
2021-05-28, 12:17
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunett73
Men nu så rättades det till ,hoppas tingsrättsdomaren får känna sig riktigt värdelös. Tror polisen hämtade SD med stort leende idag. Sommarens första dag, strålande solsken för polisen både inne och ute.

Ja, till och med vädret vände och blev soligt, härligt och varmt dagen då rättvisan skipades!☀️🍀🥰
Citera
2021-05-28, 12:17
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Gött att Stefan inte varit häktad nämnvärt lång tid genom utredningen, det innebär åtminstone 12 år bakom lås och bom från dags datum. Frisläppt tidigast maj 2033.
Läs det där igen.
2033

12 år minus 8 månader i häkte blir 11 år och 4 månader, Tycker han kunnat fått livstid.
Citera
2021-05-28, 12:19
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Nu är hans fula flin på första sidan i expressen

Gött, nu lär ingen missa vem psykopatmördarweirdot är!!!👊
Citera
2021-05-28, 12:20
Medlem
Äntligen slipper vi det där äckliga aset ute i det fria!! Det här ska firas 🍾🍺
Citera
2021-05-28, 12:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
12 år minus 8 månader i häkte blir 11 år och 4 månader, Tycker han kunnat fått livstid.

Ah, 8 månader i häkte. Det missade jag. Ja, okej, så runt 2032 då.
Citera
2021-05-28, 12:21
Medlem
grottmuttans avatar
Från domen:

”När Stefan Davidsson fick reda på att Lena Wesström var försvunnen skickade han två meddelanden till henne på Telegram. Därutöver gjorde han inga kontaktförsök. Han engagerade sig inte heller i sökandet efter henne, annat än att han förmedlade kontakt mellan några geocachare och Ulf Wesström. Detta skedde emellertid först efter att Ulf Wesström kontaktade honom vid 11-tiden, dvs. fyra timmar efter att Noa Wesström ringt honom och berättat att Lena Wesström var försvunnen. Utifrån vad som framkommit kring Stefan Davidssons och Lena Wesströms relation framstår det som högst anmärk- ningsvärt att han inte försökte ringa henne eller gjorde några andra ansträngningar för att få reda på var hon var eller vad som hade hänt henne. Detta särskilt eftersom han enligt egen utsago direkt utgick från att hon inte hade försvunnit frivilligt. Han har dessutom redan på förmiddagen till sin chef uttryckt sig i termer om att det snart kommer en tråkig nyhet i media. Ett uttalande som framstår som märkligt mot bakgrund av att Lena Wesström då endast varit borta i några timmar.”

Hjärtas Vita Riddare var det ja
Citera
2021-05-28, 12:22
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det har jag.

Det kan hända att du får rätt, men det finns flera sakfel i TR dom.

T ex att SD inte skulle hinna utföra mordet, eftersom Lenas mobil kopplat upp sig mot masten Hjalmar Bergmansväg kl 00:07. Detta är en felaktig slutsats, då det handlar om en automatiskt session som avslutas då. I HR hade man också ett expertvittne som förklarar hur uppkopplingen mot masten också kan ha löpt ända sedan Lena kom hem tidigare på kvällen.

TR har också antagit felaktigt att någon har loggat in sig på Lenas One- mail konto 7 oktober, vilket TR menar skapar osäkerhet kring 05:23 inloggningen 15 maj. Det handlade istället om en inloggning på hennes Google-konto, vilket alltså inte påverkar 05:23 säkerhet som indicium.

Man har stärkt upp flera av de indicier som finns. T ex har man hittat ytterligare ett ställe i SD plös med Lenas DNA.

Jag tror att åklagarna har lyckats få ihop indiciekedjan med det nya upplägget så att det är tydligare att det inte kan vara en random påsman kl 02:10, 2,5 km från brottsplatsen. Expertvittnet från Telia har visat i HR att Lena mobil gick ur nätet vid 01:41 pga att mobilen går ur nätet. Mobilen har sannolikt blvit förstörd vid 00:47 och det är därför Halebop löper ut vid 00:41 och tappar kontakten med masten.

Andra personer som har haft kontakt med Lena har utretts och avfärdats.

Indicier påverkar varnadra genom att de både kan stärka varandra men också att de tillsammans kan peka på att en misstänkt är den skyldige.

När jag läste detta inlägg häromdagen fick jag lite hopp.
Härligt att det gick som det gick!
Citera
2021-05-28, 12:23
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Till och med min son fick tårar i ögonen när han tänkte på A som fick ligga ensam i huset med öppen dörr...

Sååå skönt att inte Stefan Davidsson fick gå fri och skriva fler "gofika" och vinka opassande till barnen W.

Kan vi tända ett litet ljus på Mors Dag för Lena så att hon finns med som mamma (uppe i himlen )<3
Saknaden är stor...
Hon och UW har väldigt fina barn ,som får lära sig att stå på egna ben med sin mamma vakandes över dem, i tanken Var det något som hon lyckades med så var det att ge dem skinn på näsan och en tro på sin egen förmåga !
Senast redigerad av landbandy 2021-05-28 kl. 12:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in