2021-05-28, 17:03
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Tänk om han var oskyldig? Så jävla hemskt i sådana fall.

Inte en chans.
Citera
Medlem
brunett73s avatar
Kanske är tant Gredelin och pappa tar på sig hels alltet..? Nä det är bara för mycket, nu dillar jag😌
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det är svärfar då tycker jag jävligt synd om barnen.
Undrar mer kring suicid i sommarstugan, att SOA var närvarande för att skjutsa in honom.
Kanske går iväg och skjuter sig kort efter domen meddelats.
Citera
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
Smokey ger ett visst intryck av att vara både Svinets försvarare och visar tecken på insyn i hur svinet kan tänkas agera.

Är väl troligen bara en slump...

Även hur han kan tänkas tänka...
läs tillbaka någon månad.

En del togs dock bort vet jag.
Utbrott och liknande...
Nattetid var vanligt, bland annat.
Citera
2021-05-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squama
Så bottenlöst sorgligt fall. Lider med de helt oskyldiga barnen till SD. Deras liv kommer nog präglas länge av allt.

Sen måste ju myndigheterna ifrågasättas. Är väl vanligt med suicidrisk när en fällande dom släpps och dom låter honom ta emot den helt obevakad. Man häpnar.
Helt klart borde han ha varit under uppsikt då domen meddelades, skulle vilja påstå att det är direkt tjänstefel som har begåtts här.
Antagligen sköt han sig själv eller så fick någon ett frispel då det gick upp för personen att SD faktiskt är/var en mördare.
Såå sjukt alltihop!!!
Citera
2021-05-28, 17:05
Medlem
Hittades avliden redan vid 11-tiden.
Citera
2021-05-28, 17:05
Medlem
Det görs allt tänkbart som kan göras nu med teknisk undersökning, säkra spår på den gripna och så vidare. Tekniker är på plats, och så vidtas förhör med den misstänkte. Så blir det väl först ett mer övergripande förhör, sen får åklagare ta ställning, fortsätter presstalespersonen.

Polisen vill inte gå in närmare detaljer såsom den gripnes ålder.

Det fetade: Kan nog vara så att om man nämner ålder, så begriper alla vem det är som plockats in. KAN det vara SOA tro?
Citera
2021-05-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Alltså vad fan är det som händer??!🤯 Mord?! Gripen person?!

Att psykopatmördarweirdot skulle tagit livet av sig är helt i linje med hans (dödliga) kontrollbehov, men mord?! Vafan???

Kanske ett märkligt uttalande av mig, men kan någon under vapenhot ha tvingat SD att ta sitt liv? Eller är det ett mord på en morddömd? Det här blir bara värre och värre...
Citera
2021-05-28, 17:07
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Vad är det som händer??!! Tidsspannet mellan fällande dom och larmsamtalet gällande att SD är död är ju endast 18 minuter (11.00-11.18). Det blir bara konstigare och konstigare. Och mitt i den här jävla sörjan står fem barn som mist en förälder. Stackars ungar!

Självmord tror jag sekunden efter domen föll (troligtvis skjutvapen) och någon var i närheten när han gjorde det och denne grips sedan men kommer släppas.
Min teori...
Citera
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123fyrafem
Kan någon länka till inlägget som Smokey skrev i natt? Har försökt att söka men är ingen höjdare på det. Tack på förhand
Detta?

"OM SD planerar att begå självmord vid ev. fällande dom så hoppas jag att han lämnar ett brev efter sig där han förklarar vad som hände. För LWs anhörigas skull."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men alltså - borde man inte hämta in en person så att han befinner sig i säkert förvar, INNAN man meddelar en 18-årig fängelsedom? För att förhindra att personen tar livet av sig, mördar ytterligare en person (eftersom han inte längre har så mycket att förlora på det), eller flyr/går under jorden? Det här luktar ju tjänstefel lång väg!

Varför skulle någon mörda honom för att han blev dömd? Det vore väl mer logiskt om någon skulle ha mördat honom om han blev friad, för att han inte skulle komma undan ostraffad? Var väl onödigt att begå mord nu, och kanske själv åka fast, när han ändå skulle straffas av samhället?

...sedan undrar man ju, hur en kärlekshistoria mellan två medelålders människor med barn på var sina håll, kan vara värd det här. De såg i och för sig rätt bra ut, så kanske hade de förmågan att väcka starka känslor hos varandra därför..? Annars tycker jag att man borde prioritera sina barn när man är i den åldern, hur kär man än är och hur sårad man än har blivit av den man är kär i?
Det kan ju ha varit så att SD var oskyldig men hela tiden vetat vem som var den verkliga mördaren men hållit tyst för att han velat skydda den personen och att den personen blivit rädd att SD ska snacka nu när han blivit dömd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterofsockets
Jag tänker att han var med någon inblandad och efterssom han vart dömd och skulle åka in så är någon rädd att han skall tala nu och ta med den/dom i fallet.
Därav hade nån ihjäl honom och tog fallet för att skydda någon annan, te x HD och barn.

Precis så går mina tankar också. Men då är frågan vem? Hannas pappa kommit på tal, möjlig teori att han vill skydda sin dotter - men troligen mår hon väl inte bättre av att hennes pappa åker in?
Vet man var Gerald G håller hus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in