2021-05-27, 20:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När JS skriver om lite om "framtiden" till HD, svarar HD:

"Hej,
svarar kort här innan jag går hem. Jag uppskattar helt klart att du är tydlig mot mig, även
om det innebär tankar om framtiden. Jag är helt övertygad om att du baserar dina beslut
på dina behov oavsett hur det blir mellan oss. Och jag ser inte att du pressar mig. Vi
behöver kanske olika lång tid på oss för att komma fram till vad vi själva vill med framtiden.
"

Jag tycker att hD ofta skriver om att hon har kluvna känslor och att de är inne i en förälskelseperiod nu, hur blir det sedan osv.

Jag tycker att hon visar på ärlighet och inte riktigt lika övertygad som du är att hon lurar honom.
Klart det är kluvna känslor, hon är dubbelbottnad hela hon och svänger som en berg- och bana.

Det där ger jag oavsett inte ett vitten för med tanke på argument vid skilsmässa, lovebombing till SD innan mordet och hur hon flackar runt med SD efter mordet.
Det vill säga det överväger ihop med hennes lögner, hur hon påstår att JS kväver henne när hon är i klass med en femme fatale samtidigt.
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Däremot kan jag tycka att han är nästan övertålmodig med hennes kluvna känslor.

(Med brasklappen att jag inte läst all deras kommunikation i alla olika medier.)
Spot on och han finner sig att vara i hemlighet på HDs direktiv.
Han står på stand-by och väntar/hoppas, det är mer än uppenbart.
Varför skulle han annars ta ut skilsmässa. Typ.
Senast redigerad av develi 2021-05-27 kl. 20:56.
Citera
2021-05-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, om han blir frikänd så betyder det inte att han är oskyldig. Det betyder ENDAST att bevisningen inte räckte till för att få det juridiskt hållbart. Ingen normal människa vill ha en person som SD ute på gatorna.

Alla VET att han är en mördare och det kommer att vara mängder med med människor som kommer att fortsätta att hålla koll på honom. Tills han åker in.

Men nu personligen tror jag att han kommer att fällas imorgon. Det är smarta människor som jobbar med detta. SD är däremot inte smart så att det stör, det har han bevisat om och om igen. Slug och uträknad ja, men knappast intelligent och smart. Det är bara att se på länkarna nedan. Valfri 12-åring hade uppfört sig vettigare.

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO
om han blir frikänd hoppas jag verkligen att de människor som fortsätter att förfölja honom åker dit ordentligt för ex ofredande stalking eller liknande
Citera
2021-05-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Blir han frikänd ska han givetvis inte bli behandlad som en mördare och om någon ändå gör det genom att på något sätt trakassera eller hota honom bör dessa givetvis dömas för detta.

Haha du kan vara lugn för att SD kommer behandlas som den mördare han är, resten av sitt liv, varesig han sitter på anstalt eller fjantar runt i skogen, ingen ska glömma, många kommer gräva vidare, somsagt det kan du vara helt lugn för.
Senast redigerad av Grubbelman 2021-05-27 kl. 21:04.
Citera
2021-05-27, 21:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
SD höll på att förlora kontrollen över LW och fick den sedvanliga psykopatweirdoknäppen och mördade henne!

Allt för återupprätta och därtill slutgiltigt behålla kontrollen över sitt offer.

Inget unikt ur psykopatweirdosynpunkt, det är liksom så de fungerar och agerar rent generellt.
Så han förlorar HD och ser till att bli även bli av med älskarinnan som han haft i 6 år.

Det är nog snarare så att han är grymt bekymrad över förstnämnda och stressad över att sistnämnda ska bryta hans paranoida radiotystnad.

Han har uppenbart en deal med LW om att inte logga så att det framkommer att de varit ihop och tagit burkar.

Varav han uppger augusti som tidsfrist i förhör.
Vilket överensstämmer med LWs anteckningar i hennes kalender om 6 månader efter HD slängt upp skilsmässopapper på bordet.

Däremot verkar LW tröttna parallellt med att hon träffar bx som hon är förtjust i och USA resan gillar hon inte av begripliga skäl.
De är lika weird båda två.
JS lyder HD och hållet sig i skymundan.
Hon tar ut skilsmässa och satsar på återförening i USA.
... Och han är totalt paranoid.
Citera
2021-05-27, 21:29
Medlem
Sumies avatar
Jag har följt den här tråden sedan FUP’en lades ut, innan dess var den helt obegriplig med allt geocachande hit och dit.
Jag är så tacksam för att så många kloka och empatiska människor har hållit den här tråden levande, så att jag nästan varje dag har hittat den på första sidan.
Jag har hoppat över alla gräsliga försök av vissa användare att oupphörligt försöka göra detta till Lenas eget fel, att hon blev ihjälslagen med 17 slag (omvittnat att så många slag tyder på en nära relation).
Under våren 2020 så besökte jag tingsrättsförhandlingarna en dag, och lyssnade och såg SD live. Det var en dag då han både svarade på frågor om familje-suicide och den bisarra förklaringen om Lenas blödningar vid sex och att hon hade haft sex med en cykelsadel hemma hos honom.
Detta och att ha läst FUP gör att jag är helt övertygad om att det är SD som tagit livet av Lena, och hans märkliga beteenden under hovrättsförhandlingarna bidrar verkligen till den känslan, hans hatfilm mot åklagaren och hans slutplädering som får en att tappa hakan när det gäller idioti och storhetsvansinne.
Om han blir frikänd i morgon så kommer det att skava inom mig i all oändlighet, jag önskar Lenas anhöriga ett avslut så att de kan gå vidare. Jag håller tummarna hårt för en fällande dom i morgon.
Citera
2021-05-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, isf överenstämmer det med hur Billy reagerade. När Tova vill åka till Grekland, polisanmälde och började ta sig ur, då mådde Billy dåligt. Han sökt vård för hjärtklappnng (ångest- sömnproblem om jag minns rätt).

Efter mordet fann han sig väl tillrätta i sin situation (häktad), sov gott om nätterna.

Lite samma med SD?

"Nu ska det bli så bra".

Andra skulle väl ha världens ångest om man hade begått ett mord (vilket jag är säker på att han har gjort).
Han satt ju häktad rätt länge, någonting jag skulle ha haft svårt för som oskyldig.
Jag hade nog gjort vad som helst för att rentvå mig, det sista jag skulle gjort är att vägra lämna ut inloggningsuppgifter, om det hade fått mig att få komma hem snabbare så att jakten på den verklige mördaren kan lägga i en högre växel
Citera
2021-05-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumie
Jag har följt den här tråden sedan FUP’en lades ut, innan dess var den helt obegriplig med allt geocachande hit och dit.
Jag är så tacksam för att så många kloka och empatiska människor har hållit den här tråden levande, så att jag nästan varje dag har hittat den på första sidan.
Jag har hoppat över alla gräsliga försök av vissa användare att oupphörligt försöka göra detta till Lenas eget fel, att hon blev ihjälslagen med 17 slag (omvittnat att så många slag tyder på en nära relation).
Under våren 2020 så besökte jag tingsrättsförhandlingarna en dag, och lyssnade och såg SD live. Det var en dag då han både svarade på frågor om familje-suicide och den bisarra förklaringen om Lenas blödningar vid sex och att hon hade haft sex med en cykelsadel hemma hos honom.
Detta och att ha läst FUP gör att jag är helt övertygad om att det är SD som tagit livet av Lena, och hans märkliga beteenden under hovrättsförhandlingarna bidrar verkligen till den känslan, hans hatfilm mot åklagaren och hans slutplädering som får en att tappa hakan när det gäller idioti och storhetsvansinne.
Om han blir frikänd i morgon så kommer det att skava inom mig i all oändlighet, jag önskar Lenas anhöriga ett avslut så att de kan gå vidare. Jag håller tummarna hårt för en fällande dom i morgon.
Hur såg han ut, beteende mm, hade han tics även i tingsrätten?
Citera
2021-05-27, 21:39
Medlem
Sumies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hur såg han ut, beteende mm, hade han tics även i tingsrätten?
När man ser och hör honom fattar man inte att två kvinnor är så nere i honom, att de verkar vända ut och in på sig själva för hans skull. Speciellt en så sensuell och levnadsglad kvinna som Lena. Mitt intryck var en väldigt trist kille, med en pipig röst och ett otrevligt flin. Jag tyckte han svarade konstigt på frågorna, på ett sätt som jag har svårt att föreställa att jag själv skulle svara på sådana anklagelser om jag var oskyldig.
Och det där med familje-suiciden och cykelsadelsexet var bara för mycket...
Citera
2021-05-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Vad som än händer i morgon så kommer Lena inte komma tillbaka. Det är den jävliga sanningen vi står i.

Min övertygelse är att SD är rätt GM, detta oavsett vad juridiken kommer fram till. Det vi får veta imorgon är om han även blir fälld.

Om SD frias så vet jag att det fortfarande finns djupare analyser att göra och förr eller senare, men helst förr så kommer GM bli fälld.

Men återigen, Lena kommer inte komma tillbaka oavsett och det är den svarta sanningen vi står i.

Tack Avel för allt ditt fantastiska engagemang och arbete. Förr eller senare. Helst förr.

Ps. Det känns skönt att ens övertygelse grundar sig på bevis och person, inte på smutskastning på nätet eller på att åklagaren skulle ha ägnat sig åt att ljuga (en sådan desperat sägelse) även om det är vad MGM själv försökt framhäva.

Kommer kännas i hjärtat om SD inte fälls, men det gör honom långt ifrån oskyldig.

Alla som kämpat i och utanför tråden för Lenas och anhörigas skull kan hålla huvudet högt imorgon oavsett vilken dom som meddelas.

Jag har inte klivit av gasen för ett ögonblick här men måste vara diskret hellre än att logga diverse i tråden. Hoppet lever så länge det finns en teoretisk chans att lösa detta.
Citera
2021-05-27, 22:13
Medlem
develis avatar
Finns sakframställan (helst slutplädering) på ljudfil från målsägandebiträdet?
TR och/eller HovR.
Citera
2021-05-27, 22:13
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumie
Så bra skrivet, jag såg honom också live vid ett flertal tillfällen, en skrämmande syn, har också pratat med Lenas förtvivlade anhöriga. SD åker förbi Lenas barn (bara två hus ifrån varandra) och flinar och vinkar. De måste bara få upprättelse i morgon, både Lena och hennes nära och kära
Citera
2021-05-27, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Trodde att domar i mordrättegångar alltid meddelades formellt i en rättssal. Låter helt stört att mördaren får domen brevledes eller ännu värre: får kontakta tingsrätten (hovrätten i detta fall?) själv!

WTF liksom!?
Du, lika väl som vem som helst, kan ikväll vända dig till Göta HR och begära få domen via mail till den e-postadress du anger.
Så bara max ett par minuter efter kl 11 imorgon har du [den sannolikt frikännande] domen i din inkorg.

Eftersom SD inte sitter häktad tänker jag att han gjort det som jag föreslår dig ovan. Hade han suttit häktad hade hans adv fått domen och därefter kontaktat SD telefonledes.

Edit: Det bästa är om du kan ange målnunmer men gissningsvis finns det ett såpass stort intresse för detta mål så det bör inte vara svårt för expeditionen att finna rätt ärende.
Säg SD, det kanske räcker..?
Senast redigerad av Carinah78 2021-05-27 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in