2021-05-27, 19:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja det är ett sorgligt kapitel. Man vill helst inte tänka på det. Tack.

Men denne GM slår i alla fall huvudsakligen bara ihjäl de han älskar. Det begränsar skaran lite. Det är inte min avsikt att därmed göra mig lustig. Men det fastnar lätt och kan bli en stil. Jag resonerar förstås i hypotetiska termer.

Jag förstår att du inte är lustig för lustighetens skull.
Det blir inte taffligt, om du förstår vad jag menar.

Så är det , det tror jag också, att denna gm inte ger sig på random person i Hjärsta. Däremot tror jag inte att han har förmågan att älska på djupet.

Det sätt han pratar om HD när hon är i botten är rätt talande. Visserligen har jag en förståelse för att en otrohet kan springa ur en jobbig situation hemma, där det är tungt och ensamt, varken påfyllning eller lust, noll kärleksliv osv.

Men det som händer här är att Sd inte bara ser det som en ursäkt, utan hur han ser på HD. Och att otrohetne aldrig slutar. Hur ledsen och hur misstänksam hon än är.

Det är väl där tron på att det finns ett känsloregister tar slut.

Och om det inte var slut där, så tog det slut när han slog ihjäl Lena.

Någon i tråden skrev att det kunde vara så att när SD väl börjat slå, så kunde han inte hejda sig (på ett ungefär). Ja så kan det väl ha varit.

Men har man känslor, då begriper inte jag hur man klarar av att fortsätta när man hör de hemska skriken...
Citera
2021-05-27, 19:30
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och alldeles särskilt farligt är det i samband med att man "bara tar sitt pick och pack och drar", som så många undrar över: varför gjorde hen inte bara det! Generellt, men i detta fallet "hon".

Men de bodde ju inte ihop. Ägde inget ihop. Hade inga barn ihop. Det fanns inget pick och pack att dra med. Bara att blocka på sociala media och ändra koden till ytterdörren.
Citera
2021-05-27, 19:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De börjar pippa i december (han säger dec/Jan) och skiljer sig i feb, han är först ut. Tråkigt om han blev bortkollrad av den falska HD, man får hoppas det var på bas av mer än så.
Finner det helt weird att inte offentliggöra relationen om båda skilt sig, fattar inte hur han fann sig att vara dold.
Kan inte bero på annat än att hon inte vill mörka för att dels kunna tjata om sin brist på tillit och rädd att SD ska dra.
Att hon skulle vara rädd för honom ser jag som ren bullshit, hon hade aldrig våga köra ett sånt riskspel då - det samma gäller alla krav hon ställer, tar ut skilsmässa, flyttar och roar sig med JS.
... och hon skiljer sig med intentionen att bli ihop med SD varav resan går i samma mönster.

Ska man snacka om riskfaktorer att mördas (som återkommer i tråden) så har hon fyllt det med råge.
Han är som en menlös fähund i deras dialoger, smörar hela tiden.

När JS skriver om lite om "framtiden" till HD, svarar HD:

"Hej,
svarar kort här innan jag går hem. Jag uppskattar helt klart att du är tydlig mot mig, även
om det innebär tankar om framtiden. Jag är helt övertygad om att du baserar dina beslut
på dina behov oavsett hur det blir mellan oss. Och jag ser inte att du pressar mig. Vi
behöver kanske olika lång tid på oss för att komma fram till vad vi själva vill med framtiden.
"

Jag tycker att hD ofta skriver om att hon har kluvna känslor och att de är inne i en förälskelseperiod nu, hur blir det sedan osv.

Jag tycker att hon visar på ärlighet och inte riktigt lika övertygad som du är att hon lurar honom.
Citera
2021-05-27, 19:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag förstår att du inte är lustig för lustighetens skull.
Det blir inte taffligt, om du förstår vad jag menar.

Så är det , det tror jag också, att denna gm inte ger sig på random person i Hjärsta. Däremot tror jag inte att han har förmågan att älska på djupet.

Det sätt han pratar om HD när hon är i botten är rätt talande. Visserligen har jag en förståelse för att en otrohet kan springa ur en jobbig situation hemma, där det är tungt och ensamt, varken påfyllning eller lust, noll kärleksliv osv.

Men det som händer här är att Sd inte bara ser det som en ursäkt, utan hur han ser på HD. Och att otrohetne aldrig slutar. Hur ledsen och hur misstänksam hon än är.

Det är väl där tron på att det finns ett känsloregister tar slut.

Och om det inte var slut där, så tog det slut när han slog ihjäl Lena.

Någon i tråden skrev att det kunde vara så att när SD väl börjat slå, så kunde han inte hejda sig (på ett ungefär). Ja så kan det väl ha varit.

Men har man känslor, då begriper inte jag hur man klarar av att fortsätta när man hör de hemska skriken...

Sätter man förlusten före allt annat så finns det väl ingen klar och tydlig gräns för hur mycket man kan förlora med..?
Citera
2021-05-27, 19:51
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men de bodde ju inte ihop. Ägde inget ihop. Hade inga barn ihop. Det fanns inget pick och pack att dra med. Bara att blocka på sociala media och ändra koden till ytterdörren.

Du tänker inte att det kan vara även bildligt? Du tänker alltså att det enbart är farligt att lämna en som man rent fysiskt delar bostad med?

De som blivit ihjälslagna efter separation håller nog inte med dej, inte ens om de kunnat.

Och i den skaran finns alla varianter av gemensamma prylar och barn.
Eller inte.

Jag tror att du inte befunnit dej i en sån utsatt situation, för då hade du inte uttalat dej så lättvindigt.

”Bara att blocka. Ändra kod.”

Yxor då? Och gevär? Eller eld? Eller vad tusan som helst som dyker upp i en besatt människas hjärna. Hur stänger man ute sånt?

Och om en galning inte kan ta sej in så kanske hen ändå kan slå ihjäl/skjuta/knivhugga dej om du går utanför dörren.

Tror som sagt inte att du ens kan föreställa dej vad det handlar om. Det ska du vara tacksam för. Och du ska heller inte vara för säker på att det bara beror på att du aldrig gjort felaktiga val, och att alla de ihjälslagna/skjutna/knivdödade arma människorna varit så totalt dumma i hela huvet att de handlat mot allt förnuft. Ibland är man gisslan.

Hur agerar man rationellt mot en irrationell människa?
Citera
2021-05-27, 19:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
När JS skriver om lite om "framtiden" till HD, svarar HD:

"Hej,
svarar kort här innan jag går hem. Jag uppskattar helt klart att du är tydlig mot mig, även
om det innebär tankar om framtiden. Jag är helt övertygad om att du baserar dina beslut
på dina behov oavsett hur det blir mellan oss. Och jag ser inte att du pressar mig. Vi
behöver kanske olika lång tid på oss för att komma fram till vad vi själva vill med framtiden.
"

Jag tycker att hD ofta skriver om att hon har kluvna känslor och att de är inne i en förälskelseperiod nu, hur blir det sedan osv.

Jag tycker att hon visar på ärlighet och inte riktigt lika övertygad som du är att hon lurar honom.

Däremot kan jag tycka att han är nästan övertålmodig med hennes kluvna känslor.

(Med brasklappen att jag inte läst all deras kommunikation i alla olika medier.)
Citera
2021-05-27, 20:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Däremot kan jag tycka att han är nästan övertålmodig med hennes kluvna känslor.

(Med brasklappen att jag inte läst all deras kommunikation i alla olika medier.)

Ja, inte har jag läst allt heller.

Men de är väl förälskade? Och är man förälskad så är man väl närapå "blind"?
Citera
2021-05-27, 20:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ja, inte har jag läst allt heller.

Men de är väl förälskade? Och är man förälskad så är man väl närapå "blind"?

Eller åtminstone närsynt...
Verkar ändå vara tradigt för JS att det genomgående temat är HD:s problem gentemot SD. Brist på tillit, kvardröjande oro för om han träffar LW, svartsjuka (?) etc etc.
Hon verkar på intet sätt ha lämnat den relationen utan den förefaller spela om inte huvudrollen så iaf en stor roll i hennes tankar. Och så ”ska” man väl inte känna om man är nykär?
Citera
2021-05-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Trodde att domar i mordrättegångar alltid meddelades formellt i en rättssal. Låter helt stört att mördaren får domen brevledes eller ännu värre: får kontakta tingsrätten (hovrätten i detta fall?) själv!

WTF liksom!?

Att han inte begärdes häktad gav tyvärr en hint om utgången...😔
Citera
2021-05-27, 20:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Eller åtminstone närsynt...
Verkar ändå vara tradigt för JS att det genomgående temat är HD:s problem gentemot SD. Brist på tillit, kvardröjande oro för om han träffar LW, svartsjuka (?) etc etc.
Hon verkar på intet sätt ha lämnat den relationen utan den förefaller spela om inte huvudrollen så iaf en stor roll i hennes tankar. Och så ”ska” man väl inte känna om man är nykär?

Nä, det har du rätt i.
Det verkar vara lite hopkok där av känslor.

Ja, du ser. HD är inte lätt att få kläm på.
Kanske det är mycket av en känsla av att bli sedd, åtråvärd, älskad och känslor runt det? Och kanske en del förälskelse?

Men jag tycker inte att hon mörkar.
Senast redigerad av notknapparen 2021-05-27 kl. 21:04.
Citera
2021-05-27, 20:37
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Det får vi veta i morgon om han gjorde eller inte

Nej, om han blir frikänd så betyder det inte att han är oskyldig. Det betyder ENDAST att bevisningen inte räckte till för att få det juridiskt hållbart. Ingen normal människa vill ha en person som SD ute på gatorna.

Alla VET att han är en mördare och det kommer att vara mängder med med människor som kommer att fortsätta att hålla koll på honom. Tills han åker in.

Men nu personligen tror jag att han kommer att fällas imorgon. Det är smarta människor som jobbar med detta. SD är däremot inte smart så att det stör, det har han bevisat om och om igen. Slug och uträknad ja, men knappast intelligent och smart. Det är bara att se på länkarna nedan. Valfri 12-åring hade uppfört sig vettigare.

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO
Citera
2021-05-27, 20:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
SD höll på att förlora kontrollen över LW och fick den sedvanliga psykopatweirdoknäppen och mördade henne!

Allt för återupprätta och därtill slutgiltigt behålla kontrollen över sitt offer.

Inget unikt ur psykopatweirdosynpunkt, det är liksom så de fungerar och agerar rent generellt.

Ja, isf överenstämmer det med hur Billy reagerade. När Tova vill åka till Grekland, polisanmälde och började ta sig ur, då mådde Billy dåligt. Han sökt vård för hjärtklappnng (ångest- sömnproblem om jag minns rätt).

Efter mordet fann han sig väl tillrätta i sin situation (häktad), sov gott om nätterna.

Lite samma med SD?

"Nu ska det bli så bra".

Andra skulle väl ha världens ångest om man hade begått ett mord (vilket jag är säker på att han har gjort).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in