Citat:
Ursprungligen postat av
Essem
Det kanske redan har postats, men jag såg precis att
Aftonbladet Krim (podcast) tar upp fallet. Jag har inte lyssnat själv ännu, så jag vet inte om den är bra eller ej.
Tack!
Har börjat lyssna på podcasten och har bara kommit till första 14 minuterna. Den är relativt nygjord, eftersom man kommit redan till förhandlingen i HR.
Reagerade på att skrikvittnet under intervjun med reportern säger att hon i efterhand har haft dåligt samvete för att hon inte stod på sig mer i samtalet med SOS. Usch, jag kan känna ett det ansvaret inte ska ligga på dom!
Personligen känner jag att det är den mottagande operatören, som ska fråga de relevanta frågorna och de är de som har utbildning och ska ta besluten när bil ska skicks ut eller inte. Inringaren kan ju inte veta hur sådant fungerar riktigt, även om man kan tycka saker. Jag tycker inte riktigt att larmoperatören hör hennes ord; hjärtskärande skrik, och att de faktiskt har gått ut och åker runt i bilen.
Nu har jag kommit till intervju med Lenas vän apotekaren, som jag häromdagen länkade till EF. Han lärde känna Lena via scouterna för 20år sedan.
Ska fortsätta lyssna när jag har tid.