Citat:
Du menar det fanns inga prostituerade förr? Inga våldtäkter? Inget utnyttjande av fattiga kvinnor som arbetade för en? Inga män som ansåg sig ha rätt till en kvinnans kropp bara för att.....?
Då tycker jag du ska avkräva en beteendeförändring för män denna gång, och sluta med detta ständiga krav på kvinnors beteende.
STRAFFA män som beter sig "fel" sexuellt. Låt dem ex. "åka dit" på hela ansvaret för avkomman, så ska du se på beteendeförändring.
Då tycker jag du ska avkräva en beteendeförändring för män denna gång, och sluta med detta ständiga krav på kvinnors beteende.
STRAFFA män som beter sig "fel" sexuellt. Låt dem ex. "åka dit" på hela ansvaret för avkomman, så ska du se på beteendeförändring.
Jag är rätt säker på att jag framhållit att det handlar om samtyckande sex. Du halkar hela tiden dit och försöker påstå att jag skulle vara emot abort vid våldtäkt. Jo, beteendeförbättring gäller både män och kvinnor.
Citat:
och hur ska du göra det? mera tvång och förtryck av kvinnor och homosexuella?
Återigen, familjer är bara starka om de är frivilliga och i maktbalans. Dina äckliga ideer av att en part ska TVINGAS, är exakt innebörden av att försvaga kärnfamiljen.
Återigen, familjer är bara starka om de är frivilliga och i maktbalans. Dina äckliga ideer av att en part ska TVINGAS, är exakt innebörden av att försvaga kärnfamiljen.
Igen får jag tjata:
- Genom homosexuella relationer uppstår inga graviditeter.
- Kärnfamiljen behöver i alla sammanhang framhållas som den föredragna relationsformen.
- Kärnfamiljen ger möjligheter till familjeavdrag.
- Det handlar inte om något tvång. Så klart skall det vara frivillighet och balans.
Citat:
Skitsnack! MED fri aborträtt så dör inte kvinnor. UTAN fri aborträtt så dör kvinnor. Inte svårare än så.
Så var det kanske för 100 år sedan, men påfallande mycket har förändrat sig sedan dess.
Citat:
Och jag tjatar igen, det funkar inte alltid. a FACT Uven, hört talas om SANNING, FAKTA och VERKLIGHET?
Idag "funkar det inte alltid" i ca 20% av graviditeterna. Det är fullt möjligt att förbättra radikalt. Med bättre beteende, bättre familjebildning och högre förväntningar så kan detta minska ordentligt.
Citat:
Jo, DU. Män ska slippa undan delad eller enskild vårdnad om oönskade barn, eftersom de tydligen är "farliga" för barn. Kvinnor däremot, som har en lång historia av att just skada spädbarn i ren desperation, ska tvingas ensamma ta vårdnaden.
Fortfarande är normalläget kärnfamiljen, därefter delad vårdnad. Först därefter kan det handla om enskild vårdnad.
Citat:
Du menar män ska inte behöva ta ansvar för sitt sexliv. För detta är inte "rätt" för dem? de stackars oskyldiga männen utan armar, hjärna eller fingrar att byta blöjor med? eller värma välling? eller läsa sagor. Nått sånt eller?
Det där var bara obegripligt. Jag har aldrig påstått något sådant. Trams, helt enkelt.
Citat:
det är frågor som du aldrig har besvarat annat än med just sånt undvikande trams som ovan.
Jag är helt säker på att jag svarat på allt ett flertal gånger. Nu får Du komma med något nytt i Ditt KGB-förhör.
Citat:
Graviditeter kan absolut vara olyckshändelser om parterna INTE VILLE ATT SEXET SKULLE LEDA TILL GRAVIDITET. Fattar du? Människor har sex UTAN att vilja bli med barn, har du hört talas om detta nån gång?
Det är fortfarande ingen olycka - det är naturens gång. Massor av människor försöker bli gravida, men ingen försöker avsiktligt köra av vägen på motorcykel.
Citat:
menar du svenska, europeiska och globala sjukvårdslagar är trams?
En del av dem.
Citat:
Och du kan inte svara för dig, annat än med trams i vanlig ordning.
Jag är den av oss som svarar på frågor. Du skulle börja svara själv.
Citat:
verkligen? Invandrare är alltså mer smittsamma? är det för att de är av sån undermålig genetisk kvalité?
Trångboddhet, arbeten om man inte kan göra hemma, eller där man tvingas möta mycket folk, som i äldrevården ex. leder till ökad smittspridning, har NADA att göra med om folk är invandrare eller inte.
Trångboddhet, arbeten om man inte kan göra hemma, eller där man tvingas möta mycket folk, som i äldrevården ex. leder till ökad smittspridning, har NADA att göra med om folk är invandrare eller inte.
Varför de åstadkommer ökad smittspridning är inte klarlagt, men det är ingen tvekan om att så är fallet. Exempel: https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/juni/fodelseland-och-risken-att-drabbas-av-covid-19/
Citat:
Jag anser inte att den som tar hand om barn MÅSTE med absolut nödtvång vara den biologiska modern, nä helt rätt.
Jag anser att duglighet, villighet och bra och kärleksfull omsorg är enormt mycket viktigare än att det prompt är en biologisk moder/ kvinna eller snopplös person.
Jag anser att duglighet, villighet och bra och kärleksfull omsorg är enormt mycket viktigare än att det prompt är en biologisk moder/ kvinna eller snopplös person.
Inte måste, men det är i regel önskvärt, och i vilket fall kan man aldrig bortse från det biologiska arvet.
Citat:
Du menar mannen ska vara "fri" att slippa undan besvärliga ungar han inte vill ha att göra med...medan kvinna ska tvingas...DET är ju vad du kallar "frihet" och "ansvar".
Svar enligt tidigare.