Citat:
DIN "utopiska drömvärld" Uven, för du ljög nyss rejält! då du påstod att jag skulle titta bakåt i tiden för att se att abortförbud fungerade. Det gjorde det inte då och det gör det heller inte i en nutid.
För alla fakta säger oss att abortförbud leder till enormt lidande för födda, levande och kännande människor, speciellt! barn.
Människor som din ideologi totalt skiter i, och vill använda som nått slags varningsskyltar/ vapen för att andra (läs kvinnor) ska göra som du vill att de ska göra...Äcklig ideologi du har.
Citat:
Som tidigare - genom att stärka kärnfamiljen. Den är grunden för mycket i ett tillräckligt väl fungerande samhälle.
"stärka kärnfamiljen"...vilket strunt!
Familjer är sina relationsband Uven, DE är det enda som går att stärka...och DE stärks inte alls utan försvagas! utav tvång, hot, makobalans och dylikt skit som du vill använda.
Citat:
En stollig idé, helt enkelt. Du jämställer, ungefär, mord på kvinnor med en önskan om att en gravid kvinna också föder det barn hon bär. Du är verkligen motbjudande. Men, det är bra att det kommer fram, så vi vet hur sådana som Du tänker. Det förklarar en del.
vad har abortförbud lett till genom historien Uven? joo att kvinnor dött av osäkra och farliga abortförsök, I Sverige ca 50 kvinnor per år innan vi fick fri aborträtt (alltså betydligt fler än vad som dör idag pga balkongmord), i världen idag dör ca 50 000 per år pga olagliga abort.
Det kallar jag en sorts mord. Det går döda människor både direkt och indirekt Uven.
Citat:
De bär ett mänskligt liv, som vi till vardags kallar barn. Hur Du än slingrar Dig så är det ett mänskligt liv, någonstans i utvecklingsprocessen.
Nej, de bär mänskliga celler PÅ VÄG att utvecklas till ett barn och fungerande "liv". En process som tar 9 månader. Vill man skydda levande mänskligt liv från dåliga villkor så stannar man processen i tid, då behöver inget lidande uppkomma, och kvinnan i fråga kan bli med barn längre fram vid bättre förhållanden när HON kan och vill och klarar uppgiften.
Citat:
Nej, diskriminering är att osakligt särbehandla människor. Att sakligt särbehandla människor är inte diskriminering. Exempelvis att vi inte tillåter barn under 15 år att ha sex, eller att vi inte legalt i alla avseenden kan jämställa homosexuella med heterosexuella, och så vidare.
Precis...OSAKLIGT!
Ditt förvirrade sexistiska snömos om "könsroller" att inga män kan ta hand om barn medan alla kvinnor kan det, ÄR osaklighet så det stänker om det.
Citat:
Du är mest intresserad av att de skall dö i moderlivet så Du slipper ansvar. Jag har presenterat förslag på hela processen från graviditet till myndighetsålder, där ett stärkande av kärnfamiljen är en avgörande ingrediens.
Medan DU mest är intresserad av att någon annan ska "åka dit" på hela arbetet och bördorna, så DU slipper. Skulle det vara bättre på nått sätt?
Citat:
Jag är inte för tvångsgifte för någon. Däremot har jag presenterat både förslag på legala och ekonomiska åtgärder för att avkräva män mera ansvar.
Hela ditt lilla "program" för "stärkandet av kärnfamiljen" struktureras runt att någon! ( läs kvinnan) ska tvingas. Vilka ekonomiska åtgärder har du lagt fram för att på motsvarande sätt tvinga män ta praktiskt och ekonomiskt ansvar för sina oönskade ungar ? Du vill att de ska betala underhåll, det gör redan män idag, så ingen förändring där. Sen vill du att de ska åka i fängelse om vadå? de vägrar gifta sig? Vägrar ta delad vårdnad?
verkligen logik där du....bara kvinnor får vårdnaden vid födseln, absolut inte män, ohhh no!!! med argumentet: de är farliga....men vägrar de vårdnad så ska de i fängelse?
Fattar du inte ens själv hur vimsiga dina politiska ideer är?
Citat:
Om Du vill fullfölja liknelsen med trafikolyckor, så borde Du vara konsekvent och föreslå att den som utan egen förskyllan drabbas i trafiken helt enkelt dödas av sjukvården på sjukhus.
Embryon kan inte köra bil, lille vän. Liksom DÄR hela din argumentation faller som et korthus.
Vi har sjukvård för att hjälpa människors sjukdommar, olyckor, risker och problem.
Då ska vi fan också göra det, och inte igonorera halva mänsklighetens risker och olyckor.¨
Ska jag fortsätta dra trafikliknelser med din politik:
Ett par kör rakt in i en bergvägg, båda tas till sjukhuset lika skadade, men kvinnan dumpar man blödande ut i snön att klara sig själv, för HON får ju skylla sig själv att hon satte sig i bilen, medan man tar hand om mannens skador, för ohh stackars honom! Han är ju så riskbenägen och "farlig" så honom måste vi ta hand om.
Nu har vi inte din skitpolitik, utan vi har "min" och då tar vi hand om båda könens olyckor, risker och problem, utan åtskillnad. Och vi värnar om barn, inte celler och inte " rätt" celler för nationen.
Citat:
Och då ska bara den ena straffas för "vårdslösheten" via att åka dit på konsekvenserna, nått sånt eller hur Uven?
Nej, det är en annan lag - då handlar det om att en part inte samtycker. "Mitt" förslag handlar om att båda samtycker men är vårdslösa. Det borde väl passa Dig?
Och hur ska vårdslösheten bevisas hade du tänkt dig?
Låt mig gissa.
HON har sex = vårdslöst!
HAN har sex = en mänsklig rättighet!
Nått sånt misstänker jag.
Citat:
Absolut, men nu bygger vi våra regelverk på något reellt och inte trams.
Med Ditt sätt att resonera skulle bilverkstäder och skomakerier bli sjukvård, bara någon skriver det på ett papper och någon slår en klubba i bordet.
Citat:
Du vill att kvinnor skall fritt få döda foster och män skall kunna smita från sitt faderskapsansvar - jag vill inte det, av skäl redan omtjatade.
Hela din politik och moral går ju ut på att män ska få slippa faderskapsansvar.
Din syn på "faderskap" är ju att betala underhåll och sitta lite i fängelse alternativt gifta sig...that's it.
Citat:
För svenskar som folk har de senaste ca 40 årens invandring knappast medfört några dramatiska fördelar. Kan Du räkna upp de tre viktigaste förbättringarna av Sverige eller för svenska folket som kommit hit med invandringen sedan, säg 1980?
Haha, ursäkta det där var fan det dummast jag läst....kommet från någon som tjatar sig blå om att vi föder för få.
Vi skulle inte klara vår omsorg utan invandrare, absolut inte coronakrisen, eftersom ett stort antal av sjukvården idag är invandrad.
Och svensk invandring de senaste 40 åren har räddat livet och hälsan på en uppsjö människor, inkl barn.
Vill du att svenskarna ska bli de som stänger dörren för små barn så de kan bombas sönder och samman?
Förstår du ens vad som faktiskt STÅR i din älskade lutheranska bibel?
Tycker du ska läsa den, efter vad som faktiskt står där, om hur vi ska behandla människor, även "främmande" människor som knackar på vår dörr och behöver hjälp.
För det är väl typ en av de få saker som Bibeln, Koranen, Torah rullarna etc förmedlar som har något av bärande och evigt värde.
Citat:
Det är inte en tyck-fråga - det är ett faktum. Huvuddelen av de vi är kommer med det biologiska arvet. Därigenom är vilka som är våra föräldrar en oundgänglig del av vilka vi är, både kroppsligt och själsligt. Det är inte det enda, men helt avgörande, på gott och på ont.
nej jag håller inte med dig....Huvudelen av vilka "vi är" är hur vi blir behandlade som barn.
gener som "far illa" socialt och emotionellt, blommar inte ut i sina positiva potentialer utan i sina mer negativa. Och därför är uppväxten av enorm vikt.
Citat:
Det låter som att Du närmar Dig KD:s vårdnadsbidrag. Är det så?
nej, Uven, jag försöker resonera logiskt med dig.
KD.s patetiska vårdnadsbidrag skulle aldrig ersätta kvinnors eller mäns ens verkliga arbete och tid de de facto idag lägger ner på barn och övrigt omsorgsarbete.
Skulle detta arbete värderas i pengar och! inte minst värderas korrekt efter vad de faktiskt är värt, så skulle det omforma hela samhällsekonomin.
Och jag är ingen nationalekonom så jag kan inte räkna på det.
men faktan kring övrigt arbete som vi just värderar i pengar och div privilegier..är att det fungerar bäst med båda könen närvarande. Finns det gott om forskning på.
Precis, som det finns forskning på det otroliga fördelarna det är för barn, män själva och kvinnor och hela samhället när män är aktiva föräldrar. barn behöver fäder, män behöver barn. Kvinnor behöver aktiva män som FAKTISKT tar sin del. Betalt eller inte.
Citat:
Om det ena könet konsekvent väljer utbildningar och yrken som ger sämre betalt, så blir det en av konsekvenserna.
Aldrig funderat på om det faktiskt är tvärtom?
Att de dåliga lönerna konsekvent väljer kvinnor?