2021-05-20, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Det gjorde jag givetvis. Jag ville bara utveckla vad det handlar om och peka på idiotin i det troglodyten vräker ur sig. Så alla som läser tråden förstår vad det handlar om, och ser skillnad på verkligheten och vanföreställningar.
Puhh tack. Och det gjorde du bra. Mvh
Citera
2021-05-20, 17:24
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Biblisk arkeologi är lika trovärdig som scientologisk historia. Det är allmänt känt och stöds utav den oberoende forskar världen.
Jag är inte ute efter att tjafsa om detta, det är bara så det är, och jag råder dig att sätta dig in ordentligt i detta.
Abrahams kameler är en god start, tama kameler fanns inte i området förräns 1000 år efter Abraham skulle ha levt

Det går inte att ta dig på allvar när du jämställer Abraham och Salomon i arkeologiska sammanhang. Dessutom vet jag inte vad din poäng är när Abraham är helig för araber på samma sätt som för judar.
Citera
2021-05-20, 17:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det går inte att ta dig på allvar när du jämställer Abraham och Salomon i arkeologiska sammanhang. Dessutom vet jag inte vad din poäng är när Abraham är helig för araber på samma sätt som för judar.
Abraham är en centralfigur även för kristna, trots avsaknaden utav belägg eller bevis för hans existens.
Abraham, Kung David och Solomon är lika verkliga som Harry Potter och går inte att använda som argument för Israels existensrätt eller attackerna mot Gaza vilket det gjorts åtskilliga gånger i denna tråd.
Citera
2021-05-20, 17:38
Medlem
Netanyahu adresserar Iran.. Jag har ingen aning om hur sanningsahalten ska bedömas..

https://in.news.yahoo.com/netanyahu-claims-drone-downed-israeli-152432687.html

Någonting säger mig att senaste veckans intensiva fyrverkerier (avloppsrörsraketerna från Hamas) bara är början ... Iran agerar för fullt i skuggorna och lyckas man koordinera flera drönare (och kanske trigga Hezbollah igen), blir det åka av.
Citera
2021-05-20, 17:50
Medlem
adolf512s avatar
Tycker Israel länge har varit alldeles för mesiga.

De har varit alldeles för desperata för fred, ex gav de bord Sinai halvön till Egypten (som de hade annekterat) i utbyte mot fred trots att det var Israel som vann kriget, tycker det borde vara tvärt om ifall man vinner.

Varför ska israel behöva följa massa internationella regleringar för att minimera civila offer när palestinierna totalt skiter i det?
Citera
2021-05-20, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Netanyahu adresserar Iran.. Jag har ingen aning om hur sanningsahalten ska bedömas..

https://in.news.yahoo.com/netanyahu-claims-drone-downed-israeli-152432687.html

Någonting säger mig att senaste veckans intensiva fyrverkerier (avloppsrörsraketerna från Hamas) bara är början ... Iran agerar för fullt i skuggorna och lyckas man koordinera flera drönare (och kanske trigga Hezbollah igen), blir det åka av.

Du verkar ha många önskningar att allt ska bli värre och fler attackerar Israel. En riktig judehatare och krigshetsare mao.
Citera
2021-05-20, 18:02
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskenth
Du verkar ha många önskningar att allt ska bli värre och fler attackerar Israel. En riktig judehatare och krigshetsare mao.
Det borde finnas ett "Evil Genius" i världen som kunde skapa en Influensa eller en Pest som bara angriper DNA av judisk börd......

Jag borde skola om mig till en Virolog till just den ärorika uppgiften. Pesten hade jag kallat Jud Süss.......
Citera
2021-05-20, 18:06
Medlem
Citat:

Jösses, lugna dig. Jag har aldrig uttryckt någon önskan.

Det är ditt påhitt (=halmgubbe/ful retorik).

Judehat har jag aldrig uttryckt (du argumenterar riktigt fult = halmgubbe igen). Och krigshetsare är jag verkligen inte. Du vänder och vrider på mina ord på ett äckligt sätt.

Jag har aldrig hatat en människa i hela mitt liv. Hat är inte min grej.

Det enda jag gjorde var att uppmärksamma obehagliga (antagligen Iran-styrda) tendenser och orostecken, knutna till Israel/Palestina-konflikten, och då kastar du skit på mig! Är det jag som slaktar civila? Är det jag som krigar? Du verkar helkonstig. Diskutera med nån annan tack.

Och att allmän Israelkritik förvandlas till "judehat", det vet vi alla ... när man har slut på argument anklagar man motparten för "judehat", "antisemitism" och "nazism"... allt för att få vederbörande att hålla käften ...

Fy fan så lågt. Väx upp, tack.
Citera
2021-05-20, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Varför ska israel behöva följa massa internationella regleringar för att minimera civila offer när palestinierna totalt skiter i det?

Adolf, vakna! Israel har inte brytt sig om folkrätten sedan 1967 och ingen förväntar sig annat i denna konflikt. Kritiken handlar om att Israel fortsatt gör anspråk på att vara demokratiskt - samtidigt som mänskliga rättigheter ignoreras. Hyckleri utan dess like. Hamas har inte den bristen iaf.

Israel vägrar att acceptera FN och folkrätten. Palestina däremot samarbetar med ICC och är beredda att ta konsekvenserna även om det drabbar dom själva.
Citera
2021-05-20, 18:15
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Måste folk vara Judehatare för att de inte håller på Israel.

De attackerar varandra. Är exakt lika j....a idiotiska båda sidorna.
Jag håller inte på någon utav dem.
Människor som hämnas på farfars farfars farfar är dårar och inga jag tycker synd om överhuvudtaget och att tycka synd om eller hålla på någon hjälper inte dem som är mitt i skiten, folket som vanligt och som inget har att säga till om.
Så är det alltid och människor är predatorer som tycks älska konflikter mer än något annat.
Citera
2021-05-20, 18:20
Medlem
Tittar man på kartan så inser man att Palestina är en omöjlighet. Ett land kommer aldrig kunna existera omringat av ett annat land man har så stora motsättningar med.

Israel borde aldrig ha bildats. Men nu finns landet där, och det är inte de nuvarande israelernas fel. Palestina finns inte mer, orättvist, men bara att acceptera. Resterna får lösas upp och palestinierna får antingen flytta till andra länder eller (ännu hellre) bli en arabisk minoritet i Israel.
Senast redigerad av Gul-groda 2021-05-20 kl. 18:22.
Citera
2021-05-20, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Vilket du hade förstått är helt tillräckligt, med tanke på att det är en ja eller nej-fråga, om du hade haft IQ över 80 och klarat gymnasiet. Felmarginalen är 4.3%.

Det är inte en undersökning för att avgöra vilket av 8 olika partier som skulle vinna ett visst antal mandat i ett riksdagsval.

Klarar du ens att torka din egen röv?
Haha det The Squid and The Whale. Judisk även den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in