2021-05-17, 22:14
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Ett intressant påstående. jag tror att i tidsaspekt så vinner: sanning, fakta och verklighet.
Israel är stödda av USA, men samtidigt är judarna bara en liten "klick", judarna överlever inte en markinvasion. Om arabvärlden vill göra slut på Israel så är detta läget, all together in!
Sanning ,fakta och verklighet håller alltid i långa loppet. Man behöver inte falla i trollfällorna.
En markinvasion av Gaza kommer inte att ske, IDF har inte erfarenhet utav det, och det är till stor del unga oerfarna soldater som inte vill vara där.
Det går inte att jämföra nutid med 67 gällande militär förnåga. 67 så var det Israeliska militära övertaget enormt materialmässigt. Dom har ett övertag nu med men inte alls lika mycket.
Hamas har ju krigat tidigare upp till 50 dagar med IDF, dom visar ju Israel svagheter.
Citera
2021-05-17, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen

Okej, visst kör på det att allt är Israels fel, så får se hur långt du kommer med det ?
Ni har ju hållit på med det i 73 år att skylla allt på Israel, så varför inte fortsätta i 73 år till ?
Estonia-katastrofen det var förstås också Israels fel, alldeles säkert.
Titanics förlisning var också då Israel och judarnas fel, fastän Israel som stat inte hade bildats än.
Ni resonerar precis likadant som nazisterna och muslimerna att allt är judarnas fel ?

BTW1: Libanon gjorde knappt ett skit för att integrera och låta flyktingarna ha ett bättre liv i Libanon.
Men de stora summor som ges till flyktingbistånd, blir också en motor för att starta jävelskap. Precis som nu Erdogan i Turkiet använder de syriska flyktingarna för att vigga pengar av EU.
Verkligen inga små summor, nej

BTW2: Kom ihåg att när ni tittar på nyheter från Israel så är deras klocka en timme före Sverige.

Jag förhåller mig till fakta. Det räcker för mig. Israel är byggd på terror från början, det kan ingen säga emot.
Libanon ville inte integrera palestinierna, för att de inte skulle stanna. Tänk om mitt hemland, Danmark, skulle ha förblivit besatt av tysken, då skulle miljon tal danskar fly till Sverige. Det kunde ha gått hyfsat. Libanon hade en känslig balans mellan olika religioner och grupperingar, att förrycka den skulle skapa problem. Det var vad som hände; innebördeskrig.
Citera
2021-05-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Acke86
Som lite okunnig i ämnet, men hur omfattande är egentligen stödet från länder som Qatar och Iran? Qatar är ju ett litet men väldigt rikt land och Iran är en regional stormakt. Stödet kan kanske inte vara jätteomfattande av övriga muslimska världen om Hamas är så underlägsna.

Ja, det finns ju begränsningar i och med allt måste smugglas in till Gaza. Iran vågar inte gå i direkt konflikt med Israel. Det skulle innebära slutet för nuvarande iranska styret. Gissningsvis så skulle varenda liten oppositionsgrupp i Iran ta till vapen. Så hot både utifrån och inifrån. Mycket dumt att starta
en direkt konfrontation om man vill behålla makten. Israel kan vara rätt bra att ha
Citera
2021-05-17, 22:17
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Hahahaha. Som 67 då? Vad är det som du inte fattar. Det finns ingen vinst för någon att försöka
gå in med en markinvasion. Dom flesta vill trots allt leva i fred Det är bara störda individer som du
som drivs av ett judehat som vill ha en markinvasion. Du skulle förmodligen inte ha kulor själv för klara
av att kliva över gränsen och bli kanonmat.

Det sista jag hört var att judarna ville gå in i markinvasion. Vad som än händer så är jag nöjd med att ond dödar ond i ett krig.
Win win situation for us all others!
Citera
2021-05-17, 22:18
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ett intressant påstående. jag tror att i tidsaspekt så vinner: sanning, fakta och verklighet.
Israel är stödda av USA, men samtidigt är judarna bara en liten "klick", judarna överlever inte en markinvasion. Om arabvärlden vill göra slut på Israel så är detta läget, all together in!

Exakt. Araber har ju som alla vet inte förlorat ett enda krig genom historien. Araber är modiga, smarta och mästare på att tänka ut listiga krigsplaner som lurar alla motståndare.

Olika arabländer är dessutom suveränt skickliga på att samarbeta. Mycket viktigt att allierade inte blir inbördes ovänner, något som just araber behärskar till fulländning -- grymt skickliga på lagarbete. En gemensam markinvasion genomförd av Syrien, Irak, Saudiarabien, Jordanien, Libanon är en given succé. Israel skulle vara invaderat och besegrat på max en vecka.
Citera
2021-05-17, 22:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Väldigt få inser hur onda dessa judeo-terrorister är, de lär sig från tidig ålder att icke-judar är slavar åt dem, detta kan aldrig lösas med ord;

https://files.catbox.moe/01b4fp.mp4

Hur har du verifierat att den är korrekt översatt?
Citera
2021-05-17, 22:22
Medlem
Citat:

Dom har försökt x antal gånger att göra slut på Israel men misslyckas varje gång och israelernas territorium bar blivit allt större och större till följd av detta. Nu har de flesta arabstater lärt sig att man inte ska bråka med judarna för man åker ändå bara på kuk varje gång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Exakt. Araber har ju som alla vet inte förlorat ett enda krig genom historien. Araber är modiga, smarta och mästare på att tänka ut listiga krigsplaner som lurar alla motståndare.

Olika arabländer är dessutom suveränt skickliga på att samarbeta. Mycket viktigt att allierade inte blir inbördes ovänner, något som just araber behärskar till fulländning -- grymt skickliga på lagarbete. En gemensam markinvasion genomförd av Syrien, Irak, Saudiarabien, Jordanien, Libanon är en given succé. Israel skulle vara invaderat och besegrat på max en vecka.

Det var en väldigt humoristisk text.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
hamas.ps. Hamas hemsida ligger nere, och har gjort i en vecka. Idag kom jag in i 10 minuter, men den är överbelastad av cyberterror, dom borde ha några proxys nånstans.

EDIT:

Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Hamas egna hemsida.

https://saraya.ps/index.php

Det där är nog Al-Aqsa Martyrs Brigades hemsida.
Citera
2021-05-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
hamas.ps. Hamas hemsida ligger nere, och har gjort i en vecka. Idag kom jag in i 10 minuter, men den är överbelastad av cyberterror, dom borde ha några proxys nånstans.

En terrororganisation som blir utsatt för terror. Kul.
Citera
2021-05-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid

EDIT:

Det där är nog Al-Aqsa Martyrs Brigades hemsida.

Ja, det är inte mycket som går bra för Hamas nu. Hann du spara ner lite terrorpropaganda som minne?
Citera
2021-05-17, 22:31
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Ja, det är inte mycket som går bra för Hamas nu. Hann du spara ner lite terrorpropaganda som minne?
Den är ganska informativ till skillnad från IOF kwittret. När den funkar då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in