Breaking!
Israelisk gränspolis har för första gången hittat en terrortunnel som leder från Judéen och Samarien och i riktning mot Jerusalems säkerhetstängsel. Att vad man får förmoda är palleterrorister nu börjar gräva terrortunnlar även mot Israels huvudstad har fått gränspolisen att reagera kraftigt. Terrorrunneln var inte färdiggrävd så försöket stoppades i tid, men hade de fortsatt gräva i veckor, kanske månader, hade de kunnat närma sig säkerhetsstängslet som omgärdar huvudstaden, Jerusalem.
Jag hoppas att Israel inte negligerar säkerhetsarbetet runt huvudstaden bara därför att man är upptagna med sin säkerhetsoperation i Libanon. På många sätt är terroristerna i Judéen och Samarien värre än terroristerna i Gaza och Libanon och Iran eftersom de befinner sig så nära israeler, ibland nästan mitt ibland israeler. Säkerhetsstängslet är förhoppningsvis utrustat med sensorer som kan känna av grävaktiviteter, annars är det hög tid att uppgradera till libanesisk lösning.
https://www.youtube.com/watch?v=mbs0Vyf_5R4