2026-06-22, 22:30
Medlem
Breaking!

Israelisk gränspolis har för första gången hittat en terrortunnel som leder från Judéen och Samarien och i riktning mot Jerusalems säkerhetstängsel. Att vad man får förmoda är palleterrorister nu börjar gräva terrortunnlar även mot Israels huvudstad har fått gränspolisen att reagera kraftigt. Terrorrunneln var inte färdiggrävd så försöket stoppades i tid, men hade de fortsatt gräva i veckor, kanske månader, hade de kunnat närma sig säkerhetsstängslet som omgärdar huvudstaden, Jerusalem.

Jag hoppas att Israel inte negligerar säkerhetsarbetet runt huvudstaden bara därför att man är upptagna med sin säkerhetsoperation i Libanon. På många sätt är terroristerna i Judéen och Samarien värre än terroristerna i Gaza och Libanon och Iran eftersom de befinner sig så nära israeler, ibland nästan mitt ibland israeler. Säkerhetsstängslet är förhoppningsvis utrustat med sensorer som kan känna av grävaktiviteter, annars är det hög tid att uppgradera till libanesisk lösning.

https://www.youtube.com/watch?v=mbs0Vyf_5R4
Senast redigerad av Petronius 2026-06-22 kl. 22:34.
Citera
2026-06-23, 00:01
Medlem
jugbandbluess avatar
naturligtvis förmedlar petronius ren propaganda a'la ilja ehrenburg. men propagandan i sig är intressant, för den är ett tecken på vad som kan komma nu när insikten landat hos israels regering att irankriget misslyckats. extremister och expansionister som de är kommer de vända sig mot västbanken. pogromerna som pågått länge nu, med brandattentat mot hem, kyrkor osv kommer sannolikt övergå i militärt organiserad etnisk rensning.
Citera
2026-06-23, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
naturligtvis förmedlar petronius ren propaganda a'la ilja ehrenburg. men propagandan i sig är intressant, för den är ett tecken på vad som kan komma nu när insikten landat hos israels regering att irankriget misslyckats. extremister och expansionister som de är kommer de vända sig mot västbanken. pogromerna som pågått länge nu, med brandattentat mot hem, kyrkor osv kommer sannolikt övergå i militärt organiserad etnisk rensning.

Det framgår av nyhetsinslaget att allt jag skriver i mitt inlägg är sant. Terrortunneln finns där för dig att se. Den ligger precis bredvid Israels säkerhetsstängsel runt Jerusalem.

Att hänvisa till "propaganda" är ett utmärkt tecken på att du som vanligt inte har några argument att komma med. Terroristerna har bevisligen använt terrortunnlar i både Gaza och Libanon. Att terrorrunnlar nu hittar i närheten av Jerusalem är oroväckande och måste hanteras skyndsamt och bestämt.
Senast redigerad av Petronius 2026-06-23 kl. 09:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in