2021-05-19, 23:06
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad69
Hej!
Har begravningen varit?

Jisses....
Ett tips är att följa med i trådar man intresserar sig för 🙈.
Citera
2021-05-19, 23:08
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Han blev mördad .slut

Vi kommer aldrig få veta sanningen!

Bara i din vildaste fantasi.
Deniz valde att själv avsluta sitt liv.
Acceptera fakta.
Citera
2021-05-20, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Bara i din vildaste fantasi.
Deniz valde att själv avsluta sitt liv.
Acceptera fakta.

Säg mig varför polisen inte accepterar sin egen fakta, kanske för att den är min eller din fakta, eller att man ännu inte kan tala om fakta?
Senast redigerad av cactaceae 2021-05-20 kl. 00:43. Anledning: Felstavning
Citera
2021-05-20, 12:51
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Säg mig varför polisen inte accepterar sin egen fakta, kanske för att den är min eller din fakta, eller att man ännu inte kan tala om fakta?

Fast polisen har redan gett familjen ett preliminärt besked att det rör sig om självmord? Se min senaste post i ämnet.

Nu väntar polisen på svar från NFC. Eftersom det är ett spektakulärt tillvägagångssätt och skick, så kan det ta några månader.

NFC har även större belastning än vanligt: https://sverigesradio.se/artikel/kriminaltekniska-analyser-tar-allt-langre-tid-for-nfc

Vi kan väl åtminstone vara eniga i att vi skall lyssna på polisens slutsats? Om något ändras så finns det fog för spekulation, just nu gör det inte det.
Citera
2021-05-20, 18:55
Medlem
Citat:
Jisses....
Ett tips är att följa med i trådar man intresserar sig för 🙈.
Förlåt- men det har inte stått någonstans om det- varken här, på faceb. Eller i annan media.
Så därför kanske någon här vet.
Citera
2021-05-20, 23:13
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:

Förklara lite mer tydligt hur du tänker.
Polisen har lagt ner utredningen efter att dom kunnat konstatera att Deniz själv valde att avsluta sitt liv och detta faktum är således ställt utom allt tvivel därmed.
(Betänk nogsamt också det faktum att polisen har betydligt mer bakgrundsinformation än vad alla här i tråden har).
Citera
2021-05-20, 23:15
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choklad69
Förlåt- men det har inte stått någonstans om det- varken här, på faceb. Eller i annan media.
Så därför kanske någon här vet.

Jisses- du har verkligen inte hängt med någonstans överhuvudtaget 🙈.
Citera
2021-05-21, 00:51
Medlem
Citat:
Polisen har lagt ner utredningen efter att dom kunnat konstatera att Deniz själv valde att avsluta sitt liv och detta faktum är således ställt utom allt tvivel därmed.
(Betänk nogsamt också det faktum att polisen har betydligt mer bakgrundsinformation än vad alla här i tråden har).

Ta exempelvis vad vännen @Vaxad skriver till mig här ett par inlägg bakåt :

"Fast polisen har redan gett familjen ett preliminärt besked att det rör sig om självmord? Se min senaste post i ämnet.

Nu väntar polisen på svar från NFC. Eftersom det är ett spektakulärt tillvägagångssätt och skick, så kan det ta några månader."

NFC har även större belastning än vanligt:*https://sverigesradio.se/artikel/kri...re-tid-for-nfc

Från början var det två utredningar vilka slagits ihop, i nuläget misstänks inget brott, utredningen är öppen enligt vad vi allmänhet fått veta. Att Deniz begick självmord är ännu inte fakta för mig.
Citera
2021-05-21, 23:53
Medlem
fittas avatar
Citat:

Fel. Utredningen om kidnappning och utredningen om mord slogs ihop till EN utredning men har vad jag vet aldrig lagts ner.

Troligtvis jobbar SÄPO/MUST med fallet fortfarande. Polisen har nog inte så mycket med saken att göra, mer än att man fortfarande håller utredningen öppen för att förenkla utredningsarbetet.

Saken är med andra ord inte uppklarad.
Citera
2021-05-22, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitta
Fel. Utredningen om kidnappning och utredningen om mord slogs ihop till EN utredning men har vad jag vet aldrig lagts ner.

Troligtvis jobbar SÄPO/MUST med fallet fortfarande. Polisen har nog inte så mycket med saken att göra, mer än att man fortfarande håller utredningen öppen för att förenkla utredningsarbetet.

Fel. Utredningen om misstänkt mord med anledning av påträffad kropp i Tyresta (som visade sig vara DA) och utredningen om DA’s försvinnande slogs ihop till EN utredning.

Vad exakt är det du tänker att SÄPO respektive MUST utreder?
Citera
2021-05-22, 00:58
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ta exempelvis vad vännen @Vaxad skriver till mig här ett par inlägg bakåt :

"Fast polisen har redan gett familjen ett preliminärt besked att det rör sig om självmord? Se min senaste post i ämnet.

Nu väntar polisen på svar från NFC. Eftersom det är ett spektakulärt tillvägagångssätt och skick, så kan det ta några månader."

NFC har även större belastning än vanligt:*https://sverigesradio.se/artikel/kri...re-tid-for-nfc

Från början var det två utredningar vilka slagits ihop, i nuläget misstänks inget brott, utredningen är öppen enligt vad vi allmänhet fått veta. Att Deniz begick självmord är ännu inte fakta för mig.

För mig är det uppenbart att Deniz valde att ta sig själv av daga.
Det du hänvisar till är numer att betrakta som ”gammal info” och inget nytt har därefter tillkommit från utredare/polis.
Därmed finns det inte något ”brottsmål”.
Inget mer kommer då inte heller framkomma i detta fall då självmord inte kommuniceras.
Citera
2021-05-22, 01:02
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitta

Fallet är klarlagt som självmord och kommuniceras därför inte vidare av ren respekt för anhöriga och som ren rutin hos utredare.
Självmord kommuniceras inte.
(Ring polisens utredare och kolla vetja).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in