2021-03-15, 12:36
  #4537
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är väl ändå betydligt mer komplicerat att lyckas snubbla ner i den där lilla "perfekta" skrevan?

Har länkat studie tidigare om självmord med handgranat. Mkt samband som stämmer med D.

B.la. PTSD från strid, val av plats (landsbygden) och givetvis att han är man.

Det är absolut möjligt. Men det är just det att han krupit ner med huvudet först som är jäkligt konstigt. Tycker jag iaf. Han kan ju såklart trillat ner där efter sprängning men det borde ju vara lika osannolikt?
Citera
2021-03-15, 12:38
  #4538
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Det är absolut möjligt. Men det är just det att han krupit ner med huvudet först som är jäkligt konstigt. Tycker jag iaf. Han kan ju såklart trillat ner där efter sprängning men det borde ju vara lika osannolikt?

Det är väl snarare logiskt att han krupit in med huvudet först om han ska spränga sig i en skreva?
Citera
2021-03-15, 12:43
  #4539
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är väl snarare logiskt att han krupit in med huvudet först om han ska spränga sig i en skreva?

Kanske, det är ju inget normalt sett att ta sig ner i en skreva tänker jag.

En fråga, om han nu sprängt sig? Borde det inte kommit ut att man utreder, inom militären, att man utreder detta? Hur han kunde komma över sprängmedel? Eller man är så pass lojal att alla inblandade tiger om detta?

Oavsett så är det ett intressant fall.
Citera
2021-03-15, 12:49
  #4540
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Kanske, det är ju inget normalt sett att ta sig ner i en skreva tänker jag.

En fråga, om han nu sprängt sig? Borde det inte kommit ut att man utreder, inom militären, att man utreder detta? Hur han kunde komma över sprängmedel? Eller man är så pass lojal att alla inblandade tiger om detta?

Oavsett så är det ett intressant fall.

Förstår inte hur du tänker? Om man bestämt sig för att spränga sig i en skreva, förmodat för att dölja ljud, kroppsdelar och eventuellt hoppas på ras - hur skulle man krypa in och lägga sig om inte med huvudet först?

Backa in med röven? Det vore lite märkligt.

Om det är suicid så diskuteras det inte i media. Varken tillvägagångssätt eller hur/varför det skett. Precis som nu.
Citera
2021-03-15, 12:56
  #4541
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Förstår inte hur du tänker? Om man bestämt sig för att spränga sig i en skreva, förmodat för att dölja ljud, kroppsdelar och eventuellt hoppas på ras - hur skulle man krypa in och lägga sig om inte med huvudet först?

Backa in med röven? Det vore lite märkligt.

Om det är suicid så diskuteras det inte i media. Varken tillvägagångssätt eller hur/varför det skett. Precis som nu.

Jag bara tänker att ska man ner i ett "hål" så går man väl inte ner med huvudet först? Man kasar väl ner med fötterna först?

Jo, såklart. Men att det inte har spridits här eller på några andra medier. Det är väl inte någon som påstått sig jobba inom militären som kommit med några såna uppgifter? Tog ju mindre än ett dygn innan militärer sladdrade om när basen i Mali blev attackerad. Med detaljer som inte direkt skulle ut i media. Jag vet att medier inte skriver om självmord.
Citera
2021-03-15, 12:58
  #4542
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Är dödsorsaken utredd menar du? Är obduktionen klar?
Jag tror att obduktionen är inte klar ännu, det brukar ta minst en månad. I detta fall vet jag inte hur kan de obducera.
Citera
2021-03-15, 13:02
  #4543
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruxet
Jag bara tänker att ska man ner i ett "hål" så går man väl inte ner med huvudet först? Man kasar väl ner med fötterna först?

Jo, såklart. Men att det inte har spridits här eller på några andra medier. Det är väl inte någon som påstått sig jobba inom militären som kommit med några såna uppgifter? Tog ju mindre än ett dygn innan militärer sladdrade om när basen i Mali blev attackerad. Med detaljer som inte direkt skulle ut i media. Jag vet att medier inte skriver om självmord.

Men det är väl ingen som påstått att han hoppat ner med huvudet först? Antagligen hasat sig ner sen krupit in och lagt sig ner.

Jo, det är folk som utgett sig för att vara militärer som skrivit på flashback. Kustjägare b.la.

Även som har besökt platsen efteråt och konstaterat sprängning.
Citera
2021-03-15, 13:02
  #4544
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Jag tror att obduktionen är inte klar ännu, det brukar ta minst en månad. I detta fall vet jag inte hur kan de obducera.
Analys av eventuell vävnad kanske kan visa spår av misstänkta ämnen tex läkemedel, vet faktiskt inte hur pass genomförbart det är efter så pass lång tid. Övrigt kan ju analys av det osteologiska materialet visa på eventuell orsak om vi pratar trauma via olycka eller genom exempelvis sprängning
Citera
2021-03-15, 13:11
  #4545
Medlem
JustZlatans avatar
Har det inte kommit fram än om det var en olycka eller självmord?
Citera
2021-03-15, 13:12
  #4546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Jag tror att obduktionen är inte klar ännu, det brukar ta minst en månad. I detta fall vet jag inte hur kan de obducera.


Vart i hela världen får folk sprängningar ifrån??

Nu har ni brunnit.

Det är en hurtig kille som snubblat o ramlat ned mellan ett par stenar.

Någon från Bombgruppen va där för att bistå med material och lite expertis eftersom det är svårtillgänglig terräng. Den kan det ha vart nån gammal skum konservburk från sekelskiftet som någon vart osäker på som låg där i närheten. Dessutom är det resursbrist på poliser pga av gränsbevakningen.

Det är naturligtvis väldigt sällsynt med sådana här olyckor.. MEN DOM HÄNDER !

hur normalt är det att man kastar sig ned med huvudet före i ett hål mellan stenblock för att ta livet av sig, eller för den delen den absurda tanken att spränga sig (ha-ha).

Nä kamma er nu va. Olyckor händer. Det finns dom där som kliver på stålkrattan och får skaftet i näsan och slår sig själv medvetslös. Folk blir träffade av blixten. Folk vinner på lotto. Det är ovanligt men det händer
Citera
2021-03-15, 13:13
  #4547
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Vart i hela världen får folk sprängningar ifrån??

Nu har ni brunnit.

Det är en hurtig kille som snubblat o ramlat ned mellan ett par stenar.

Någon från Bombgruppen va där för att bistå med material och lite expertis eftersom det är svårtillgänglig terräng. Den kan det ha vart nån gammal skum konservburk från sekelskiftet som någon vart osäker på som låg där i närheten. Dessutom är det resursbrist på poliser pga av gränsbevakningen.

Det är naturligtvis väldigt sällsynt med sådana här olyckor.. MEN DOM HÄNDER !

hur normalt är det att man kastar sig ned med huvudet före i ett hål mellan stenblock för att ta livet av sig, eller för den delen den absurda tanken att spränga sig (ha-ha).

Nä kamma er nu va. Olyckor händer. Det finns dom där som kliver på stålkrattan och får skaftet i näsan och slår sig själv medvetslös. Folk blir träffade av blixten. Folk vinner på lotto. Det är ovanligt men det händer

Absolut ingenting tyder på fallolycka. Sluta fantisera.
Citera
2021-03-15, 13:14
  #4548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Absolut ingenting tyder på fallolycka. Sluta fantisera.


Utveckla gärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in