Citat:
Han har varit kustjägare i flera år och stationerad i Arvidsjaur. Men de senaste åren har han bott i Stockholm, där han varit med och utbildat nya kustjägare, skriver Expressen. Dessutom har han tjänstgjort i Mali under ett halvår. I mitten av november försvann Deniz Arda från sin bostad på Södermalm några dagar innan han skulle flyga till Arvidsjaur för utbildning av nya jägarsoldater.
https://newsgram.se/till-minne-av-deniz-arda/
Wikipedia: 'Kustjägare (KJ) är ett jägarförband inom amfibiekåren som är en del av svenska marinen. Kustjägarkompaniet är amfibiekårens främsta underrättelseresurs.'
'Hösten 2000 omorganiserades Kustartilleriet och blev Amfibiekåren. Kustjägarna är idag samlade i 202 Kustjägarkompaniet med huvuduppgiften informationsinhämtning. Kompaniets huvuduppgift är informationsinhämtning genom spaning med hjälp av olika sensorer och personbaserad inhämtning. Kompaniet har också god förmåga att lösa stridsuppgifter, både genom kvalificerad indirekt bekämpning och genom direkta stridsinsatser.'
'Kustjägarkompaniet ställer mycket höga krav på personalen, bl.a. vad gäller psykisk stabilitet, omdöme och fysisk prestationsförmåga.'
Deniz bror sa tidigt att han tror att Deniz är på uppdrag, alltså på spaning/underrättelseverksamhet. Kustjägarna jobbar först och främst för SÄPO och FRA.
https://www.fra.se/
Denna kust i Haninge och Tyresö och även Lidingö kommuner har varit länge intressanta för främmande makter. Deniz död har SÄPO tagit hand om tillsammans försvarsmakten. Vi kommer aldrig få veta mer om detta. Men elitsoldat var han.
https://podcasts.apple.com/se/podcast/kidnappningsf%C3%B6rs%C3%B6ket-p%C3%A5-peter-wallenberg-och-den-sovjetiska/id308339623?i=1000319994398
det har gått flere mnd siden han ble funnet og han hadde vært gravlagt for lengst hadde det vært bevist at det faktisk var et selvmord. Logg deg heller av denne tråden isteden for å sjikanere alle som er uenig med deg, det er bare smakløst og flaut å se på.
derfor bør resten bare overse denne brukeren, han er bare her for å lage kvalme. Du vet ikke en jack shit og det gjør ikke resten heller.
