2021-05-19, 16:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Har hört från flera oboeroende av varandra källor att spelaruttagningen var ett krav från Granen så att SVFF (via UEFA) skulle betala 2M sek i bidrag till HeIF.
Sportcheferi och svågerpolitik på klassisk Sossenivå.

Nu är ju du inte direkt känd för att ha koll på saker och ting (däremot så är du känd för att vara självgod som få) så jag tar dina påståenden med en stor nypa salt.
Citera
2021-05-19, 16:51
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Hur många mittbackar i Sverige skulle objektivt anses vara bättre än granen idag? Jag gissar närmare 20 stycken.

Det är inte ens på nivån att "Hej vi tar ut en extremt tveksam spetsspelare som skulle kunna avgöra en match sista 10 om hans ens spelar" utan "Hej vi tar ut en skön snubbe som inte är med för att spela"

20 är i underkant.
Om du läser recensionerna i exempelvis Helsingborgs IF egna Svenskafans sida (de är partiska åt Granens håll) så pendla hans prestationer från säkerhetsrisk - habil under de 55min han prestera 2020 i ett Allsvenskt bottenskrap och de dryga 240 han presterat 2021 i ett mittenlag i Superettan.

Kan kanske få ihop ett tiotal mittbackar som går före honom bara i Sthlm:

Milo
Sotte
Per K
Haliti (gränsfall och skadad)
Une (skadad)
Berg (skadad)
Ekdahl
Fjuloson
Magyar
Fenger

Nåja blev 7 skadefria tror jag...
Citera
2021-05-19, 16:52
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nu är ju du inte direkt känd för att ha koll på saker och ting (däremot så är du känd för att vara självgod som få) så jag tar dina påståenden med en stor nypa salt.

Detta tas även upp i en del poddar säkert.
Citera
2021-05-19, 17:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
20 är i underkant.
Om du läser recensionerna i exempelvis Helsingborgs IF egna Svenskafans sida (de är partiska åt Granens håll) så pendla hans prestationer från säkerhetsrisk - habil under de 55min han prestera 2020 i ett Allsvenskt bottenskrap och de dryga 240 han presterat 2021 i ett mittenlag i Superettan.

Kan kanske få ihop ett tiotal mittbackar som går före honom bara i Sthlm:

Milo
Sotte
Per K
Haliti (gränsfall och skadad)
Une (skadad)
Berg (skadad)
Ekdahl
Fjuloson
Magyar
Fenger

Nåja blev 7 skadefria tror jag...

Fjoluson och Fenger? Du är hopplöst okunnig om saker och ting.
Citera
2021-05-19, 17:14
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fjoluson och Fenger? Du är hopplöst okunnig om saker och ting.

Du är ett skämt
Du skriver inget av substans kallar mig för självgod.
Som sagt de flesta Helsinborgarna håller Granens prestationer på Weberg nivå en mittback som hade svårt att färga in GAIS förra säsongen.
Citera
2021-05-19, 17:20
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Du är ett skämt
Du skriver inget av substans kallar mig för självgod.
Som sagt de flesta Helsinborgarna håller Granens prestationer på Weberg nivå en mittback som hade svårt att färga in GAIS förra säsongen.

Jag tyckte bara att det var idiotiskt av dig att ta med en islänning och en dansk på listan.
Citera
2021-05-19, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Danielsson har varit bra länge nu, ja.

Cajueste är DMC ja. Han kommer nog inte få mycket speltid om någon.

Hur står sig Danielsons Dalian i den kinesiska bottenstriden i år? Blir det bättre än tolfte plats i år?
Citera
2021-05-19, 17:38
Medlem
Citat:
Detta är ju egentligen skäl för avtalsbrott från Jannes sida. Det är ju på gränsen till skattefusk och representationsfiffel.
Det har kommit fram nu att Granen hade som vilkor att komma med som spelare så att 2M sek i kompensationspeng skulle tillfalla HeIF.

Det sjuka är att alla dessa förklaringarna till att han inte kommer spela och kommer med för andra egenskaper kommer Janne och staben ta tillbaka om de ställs mot väggen. Att man har tagit ut en spelare som inte är uttagningsbar (i praktiken). Då kommer det låta att han har visst har sportsliga egenskaper och tillför bra nivå på tränigarna då denna linjen om man skulle hårddra den skulle vara ett avtalsbrott.

Om det nu handlar om stämningen
var inte ta ut
Bitén från Hammarby?
eller AIK Jonas?
Granen är verkligen exempel på vad som händer om man blir för besatt av vad spelare presterat innan, det är klart att det ofta är en fördel för mittbackar att vara rutinerade. Men rutin kan aldrig bli viktigare än på marginalen jämfört med den kvalitet man håller. Är två spelare jämnbra i kvalitet kan såklart den rutinerade gå före på det, men är man rutinerad och usel idag som Granen är kan man knappast motivera att rutinen och att vara en go gubbe ska väga tyngre än att faktiskt vara en helt Ok och duglig spelare, som de spelare Granen tog en plats från faktiskt är i nutid.

Och som sagt, Guidetti sprider säkert också jättebra stämning i landslaget när han är med, men är det någon som vill att Guidetti ska ta en plats från Jordan som är bättre än honom bara för att Guidetti säkert är mer av en glädjespridare? Någonstans måste man ju dra en gräns. Det viktigaste för en fotbollsspelare är just egenskapen att vara en bra fotbollsspelare, att sprida glädje och annat är mer av bonusförmågor. Finns många glädjespridare i division 7 som knappast är aktuella att spela ens i division 5 av kvalitetsskäl.
Citera
2021-05-19, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
För att dra till med en gammal klassiker... well, you know, that's just like, your opinion, man.

Den sämsta skitklubben i Championship får ca 7,9 miljoner euro bara i "tv pengar", det är mer än vad bottengängen i Eredivisie drar in totalt sett, eller om man tittar på ligorna som helhet, 18/19 får bli jämförelseår då covid påverkat, de kollektiva intäkterna för Championship klubbarna det året var ca 910 miljoner euro, intäkterna för Eredivisie klubbarna samma säsong var ca 528 miljoner euro, där Ajax stod för ungefär 30% av intäkterna, PSV och Feyenoord stod för ca 13-14% vardera... och resten stod alltså för ungefär 44% av intäkterna.

Vad gör då de engelska klubbarna? Dom bränner det i mångt och mycket på spelartruppen.
Okej, må så vara jag tycker fortfarande inte att Sema borde vara med i den här truppen
Citera
2021-05-19, 23:26
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
Ålder och att han var för evigt ogillad av förbundskaptenerna efter en eller två misslyckade matcher. Det är ju så det fungerar i Sverige, en dålig insats av en bra spelare och denna blir ogillad och petad för evigt. En skitspelare kan däremot göra några dugliga insatser och genast bli en given favorit i många år, ungefär som Danielsson och Martin Olsson som knappast har något att göra i landslaget. Granqvists nuvarande uttagning är självklart det allra värsta fallet av oprofessionell favorisering. Jesper Karlsson är samtidigt det största offret för irrationell petning och nepotism, en total skandal att en så bra spelare inte är med.

50 miljoner för en 30+ mittback, MVP i AS, 2 mål på 7 matcher varv 1 mot VM 2:an Kroatien. Där han dessutom gör en stabil defensiv insats, vilket inte går att säga om den där jönsen Jansson som kostade oss vår plats i A-gruppen. Han har dessutom spelat med VNL tidigare.

Självklart ska Danielson spela EM. Allt annat är okunnigt.
Citera
2021-05-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
50 miljoner för en 30+ mittback, MVP i AS, 2 mål på 7 matcher varv 1 mot VM 2:an Kroatien. Där han dessutom gör en stabil defensiv insats, vilket inte går att säga om den där jönsen Jansson som kostade oss vår plats i A-gruppen. Han har dessutom spelat med VNL tidigare.

Självklart ska Danielson spela EM. Allt annat är okunnigt.
En (1) stabil defensiv insats i landslaget, ja men då ska han självklart spela EM. Där är du och Janne överens.
Citera
2021-05-19, 23:54
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apropos
En (1) stabil defensiv insats i landslaget, ja men då ska han självklart spela EM. Där är du och Janne överens.

7 matcher, men visst. Sen har han och VNL spelat i VSK tillsammans. Samt att VNL komplimenteras bra av back av typen Danielson.

Danielson är som bekant bra på pannan och har en riktigt bra passningsfot. Vilket var något man märkte saknades med Helander som ersättare senast.

Han kommer bli tokhyllad efter EM, precis som gubben Gran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in