2021-05-19, 12:12
Avslutad
Är bara glad att Zlatan inte är med och Jordan får chansen .
Citera
2021-05-19, 12:27
Medlem
Roibots avatar
Vi har en relativt stark startelva, men det vore oroväckande ifall Augustinsson, Ekdal och/eller någon av mittbackarna blir skadade.

På tal om mittbackar, tycker det är intressant att en 32-åring som bara spelat i Allsvenskan och kinesiska ligan har en självklar plats i laget. Hade förstått om han var en landslagsveteran med typ 50 landskamper, men Danielson har bara gjort 7 hittills. Kanske är jag som underskattar hur bra han är?

En annan som jag inte har bra koll på är Cajuste, som är den största överraskningen här. Är han defensiv mittfältare? Finns det någon chans att han blir en av spelarna som finns med på bänken eller är han en av de 3 som kommer att sitta på läktaren? Är han bättre än Gurra?

Håller 100% med om att Rasmus borde gått före Martin Olsson. Dock hade ingen av dessa varit tilltänkta ifall Oscar Wendt bibehållit sin Gladbach-form i landslaget genom åren (vilket hade motiverat honom till att inte sluta så tidigt). Augustinsson och Wendt är odiskutabelt våra bästa två vänsterbackar.

Alla trupper har inte tagits ut än, men känns det inte som att vi lär ha en av EMs äldsta trupper? Finns ju vissa spelare som spelat med både Henke och nu sonen Jordan. Samma sak med Lilian/Marcus Thuram och Benzema, förresten.
Senast redigerad av Roibot 2021-05-19 kl. 12:43.
Citera
2021-05-19, 12:55
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Intersport har.
Officiella? De brukar ju ha några kopior.
Citera
2021-05-19, 13:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Skulle jävligt gärna se att du har rätt angående Olsson, men jag känner mig rätt säker på att han startar, tyvärr. Vad gäller mittbackarna tror jag att Helander ligger bäst till för att starta i dagsläget, men vi får väl se.

Svanberg istället för fröken Olsson.
Citera
2021-05-19, 13:11
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Svanberg istället för fröken Olsson.

Det saknar väl betydelse? Du ska ju inte kolla.
Citera
2021-05-19, 13:15
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det saknar väl betydelse? Du ska ju inte kolla.

Förvisso inte men det har betydelse för framtiden.
Citera
2021-05-19, 13:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Förvisso inte men det har betydelse för framtiden.

Så nu när du inte kommer följa em vem ska då fixa tippningstråden ?
Citera
2021-05-19, 13:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

Det är klart att han kommer att följa EM nu när vi slipper ztornäzan.
Citera
2021-05-19, 13:21
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Vi har en relativt stark startelva, men det vore oroväckande ifall Augustinsson, Ekdal och/eller någon av mittbackarna blir skadade.

På tal om mittbackar, tycker det är intressant att en 32-åring som bara spelat i Allsvenskan och kinesiska ligan har en självklar plats i laget. Hade förstått om han var en landslagsveteran med typ 50 landskamper, men Danielson har bara gjort 7 hittills. Kanske är jag som underskattar hur bra han är?

En annan som jag inte har bra koll på är Cajuste, som är den största överraskningen här. Är han defensiv mittfältare? Finns det någon chans att han blir en av spelarna som finns med på bänken eller är han en av de 3 som kommer att sitta på läktaren? Är han bättre än Gurra?

Håller 100% med om att Rasmus borde gått före Martin Olsson. Dock hade ingen av dessa varit tilltänkta ifall Oscar Wendt bibehållit sin Gladbach-form i landslaget genom åren (vilket hade motiverat honom till att inte sluta så tidigt). Augustinsson och Wendt är odiskutabelt våra bästa två vänsterbackar.

Alla trupper har inte tagits ut än, men känns det inte som att vi lär ha en av EMs äldsta trupper? Finns ju vissa spelare som spelat med både Henke och nu sonen Jordan. Samma sak med Lilian/Marcus Thuram och Benzema, förresten.
Förstår skepticismen kring Danielson, men efter Lindelöf är backlinjen ganska ojämn. Både Jansson och Helander är ju helt okej, men ganska ojämna och skadedrabbade i perioder.
Danielson är extremt jämn och har presterat bra i princip uteslutande sen han tog en starttröja i Djurgården.
I synnerhet 2019 var han utan tvekan den mest dominanta backen jag någonsin sett i allsvenskan.
Synd för honom att han blommade ut så sent, hade kunnat bli en jävligt fin karriär annars.
Citera
2021-05-19, 13:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero

Ingen aning.
Citera
2021-05-19, 13:38
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Jävlar vad man kokar när man ser denna bilden:
https://twitter.com/stfnjvnvc/status/1394689927686799363/photo/1

Driver de med en?

Hur många mittbackar i Sverige skulle objektivt anses vara bättre än granen idag? Jag gissar närmare 20 stycken.

Det är inte ens på nivån att "Hej vi tar ut en extremt tveksam spetsspelare som skulle kunna avgöra en match sista 10 om hans ens spelar" utan "Hej vi tar ut en skön snubbe som inte är med för att spela"
Citera
2021-05-19, 13:43
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Hur många mittbackar i Sverige skulle objektivt anses vara bättre än granen idag? Jag gissar närmare 20 stycken.

Det är inte ens på nivån att "Hej vi tar ut en extremt tveksam spetsspelare som skulle kunna avgöra en match sista 10 om hans ens spelar" utan "Hej vi tar ut en skön snubbe som inte är med för att spela"

Ja, det är väl exakt det som sagts. Landslaget kommer att försöka undvika en situation där Granen kan bli aktuell för spel. Det hade varit ett hån att ge den rollen till någon som Joakim Nilsson. Återigen: Om man ska klaga så ska man klaga på uttagningen av Danielsson.
Senast redigerad av MrSkargard 2021-05-19 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in