2021-05-15, 18:58
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Källa på dessa 100%?

Hamas.
Citera
2021-05-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tror inte jag. Jag tror att Biden ser detta som ett gyllene tillfälle att försöka göra sig av med Netanyahu vilket var Obamas mål.

Så räkna inte med samma utfall som alla andra gånger som 2014 t.ex.

Vad ska Biden göra menar du?

Tror inte att israeler är väldigt imponerade av dementa sleepy Joe direkt.

Dessa händelser lär ju stärka Bibi men Biden kan ju alltid låta Iran få smuggla dit mer material, troligt? Nja..
Citera
2021-05-15, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Hamas.

Var har du läst det? Fram med länk.
Citera
2021-05-15, 19:02
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Barnmördarna ger sig på en kvinna och ett barn.

Video:-
Citat:
Israeli forces assault and terrorise a woman and her children sitting inside a car in SheikhJarrah, Jerusalem.]r]

https://twitter.com/Timesofgaza/status/1393610372167487492?s=20
Citera
2021-05-15, 19:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Var har du läst det? Fram med länk.

Du är fan störd. Nästan 99% av alla attacker mot Israel från Palestina har varit mot civila de senaste 20 åren: https://www.reddit.com/r/Israel/comments/c94g1j/palestinian_crimes_mega_list/
Citera
2021-05-15, 19:05
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
En viss Israel-kännare påstår att Hamas t.o.m. ägde byggnaden.

Om det stämmer så är det snarare så att vissa kommer ha stora problem med amerikansk lagstiftning. Framförallt AP.

Oklart om det stämmer men jag gissar att Israel inte gör ett liknande misstag nu när dom redan har visat sig väldigt återhållsamma.

Vi får se men IDF sa tidigt att dom kommer ha stort tålamod, nångång tar det slut.
Med tanke på all desinformation så bör man nog vara försiktig med sådan information.
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Vad skall jag räkna med då? Ser du inte utvecklingen själv? Israels har börjat skicka sina raketer nu, alla träffar sina mål. Och ja, deras raketer kan faktiskt ha direkta måltavlor.

Men du verkar väldigt insatt i det hela och hur dessa allianser fungerar och varför.
Kan du svara på frågan som ingen av mussarna (som nu alla stuckit) kunde svara på.

VARFÖR får dom ingen hjälp i skrivande stund? Vart är Iran? Hissbollarna? Jordanen? Egypten? Ryssen? Någon???? Varför ger ingen något militärt stöd alls längre för Palestina?

Särskilt en dag som denna när Abu och andra får ducka raketer från "båtar, land, flyg....." ?
Hoppas på ett bra svar.

Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Du verkar glömma
Kennedy, Clinton, Obama försökte men så enkelt är det inte ...Bibi är Israels motsvarighet brittiska SAS...så han kommer nog inte knäckas...och ryker han så kommer inte Gantz som var tidigare ÖB inte att krypa heller...
Obama vart moppad i ovala rummet av Bibi och han satt där och tog det som den naiva trädkramare han var...han tror hans Mandela/Dr Luther King ståndpunkt funkar med Hamas.

Biden och Bibi för din info är vänner...
Obama och Bibi hatade varandra

Så jag skulle inte hålla andan på det...

Om du tror att Palestiniernas välbefinnande kommer före Israels/USA underrättelse samarbete så är du årets komiker. Inte ens Obama kunde rubba den...

Men hursomhelst

Libanon = ruiner, kan inte ens städa upp skräp...Så jätte bra Hizbollah...

Gaza = ruiner , blockad bra Hamas

Iran = Omgiven av fiender som förr eller senare kommer ta de...nu gör sanktionerna sitt

Syrien = Assad kommer sluta som Saddam Hussein , dvs hängas eller exil...för Ryssland har inte obegränsade resurser och kommer tröttna

Israel = bättre BNP än de flesta EU länder såsom Frankrike, UK och även Japan och hack i häl bakom Tyskland....Deras försvarsmakt är starkare och starkare och FN/EU kan inte rubba de.

Så ser illa ut för terrorist kramarna
Ojdå! Här sitter man i mammas källare och förstår inte hur världen fungerar.

Netanyahu är allmänt hatad hos Demokraterna även av många judar i partiet.

Jag ger mig på och riskerar min trovärdighet men jag tror inte att Netanyahu överlever detta. USA eller snarare Biden har ett unikt tillfälle att manipulera situationen här. Så hur än utfallet blir räkna inte med att Israel fortsätter på Netanyahus linje efter detta.

Och när det gäller Iran (eller Hezbollah här) så tror jag tvärtemot mot fler insatta analytiker just nu att de inte kommer att lägga sig i. Iaf inte öppet. Av flera skäl. Så länge det bara är Hamas ser det inte bra ut för Israel. Lägger sig Hezbollah i kommer Israel att få sympatier från omvärlden.

Och just nu försöker Biden backa från Trumps strategi och få USA med i JCPOA igen. Iran vill nog inte i första taget riskera att något krånglar till detta.
Citera
2021-05-15, 19:05
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Varför måste den upphöra?
Därför att det får konsekvenser om man ockuperar andra länders territorium. Omvärlden inför sanktioner när Ryssland ockuperar Ukraina, men ingen straffar Israel när de ockuperar Palestinas mark.
Ryssar är elaka och ska straffas, men judar är det synd om. De kan göra som de vill utan konsekvenser. Inget annat land kan bomba sin grannar och döda civilbefolkning och däribland barn utan ett ramaskri från omgivningen. Nu ikväll har Israel bombat palestinska mediestationer, man vill tysta alla rapporter från området.
USA och Joe Biden "fördömer", men vågar inte göra något. Ingen vågar stöta sig med Israel. Denna lilla imperialistiska stat kan härja som de vill utan motstånd. Det är vad som stör mig med denna konflikten.
Citera
2021-05-15, 19:06
Medlem
Drottningen har avkunnat dom. Nooshi Dadgostar (V) på Twitter: Vansinnig attack på fria medier. Israel måste nu ställas till svars.

https://twitter.com/dadgostarnooshi/status/1393608101207724035?s=21
Citera
2021-05-15, 19:07
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Biden har den mest judiska administrationen i historien. De flesta av dem tror jag stödjer Bibi.
Det gör de inte. Inte alla iaf:

Bernie Sanders: The U.S. Must Stop Being an Apologist for the Netanyahu Government

https://www.nytimes.com/2021/05/14/opinion/bernie-sanders-israel-palestine-gaza.html?smid=tw-share
Citera
2021-05-15, 19:08
Medlem
Soterns avatar
Man hör inget längre från Al Fatah? Har de lagt ner verksamheten eller är det bara på Västbanken de huserar?
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Så 2067 då ska araberna hålla käften menar du? för då var det 100 år sen ...för judarna hävdar 2000 år och då enl dig inte judisk...så enligt dig ...när ska Palestinierna då vara tysta... 100 år? rimligt...
Annars får vi problem. Ska samerna kräva tillbaka Sverige från svenskarna? Indianerna kräva tillbaka USA från amerikanerna? Maorierna ska ha tillbaka Polynesien, Aboriginerna ska ha sitt Australien?
Nånstans måste man väl rimligen dra gränsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Med tanke på all desinformation så bör man nog vara försiktig med sådan information.

Ojdå! Här sitter man i mammas källare och förstår inte hur världen fungerar.

Netanyahu är allmänt hatad hos Demokraterna även av många judar i partiet.

Jag ger mig på och riskerar min trovärdighet men jag tror inte att Netanyahu överlever detta. USA eller snarare Biden har ett unikt tillfälle att manipulera situationen här. Så hur än utfallet blir räkna inte med att Israel fortsätter på Netanyahus linje efter detta.

Och när det gäller Iran (eller Hezbollah här) så tror jag tvärtemot mot fler insatta analytiker just nu att de inte kommer att lägga sig i. Iaf inte öppet. Av flera skäl. Så länge det bara är Hamas ser det inte bra ut för Israel. Lägger sig Hezbollah i kommer Israel att få sympatier från omvärlden.

Och just nu försöker Biden backa från Trumps strategi och få USA med i JCPOA igen. Iran vill nog inte i första taget riskera att något krånglar till detta.
Sätter emot. Kan inte se att detta skulle få bibi att lämna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in