Citat:
Ursprungligen postat av
Som-nam-na
En viss Israel-kännare påstår att Hamas t.o.m. ägde byggnaden.
Om det stämmer så är det snarare så att vissa kommer ha stora problem med amerikansk lagstiftning. Framförallt AP.
Oklart om det stämmer men jag gissar att Israel inte gör ett liknande misstag nu när dom redan har visat sig väldigt återhållsamma.
Vi får se men IDF sa tidigt att dom kommer ha stort tålamod, nångång tar det slut.
Med tanke på all desinformation så bör man nog vara försiktig med sådan information.
Citat:
Ursprungligen postat av
vetingeteller
Vad skall jag räkna med då? Ser du inte utvecklingen själv? Israels har börjat skicka sina raketer nu, alla träffar sina mål. Och ja, deras raketer kan faktiskt ha direkta måltavlor.
Men du verkar väldigt insatt i det hela och hur dessa allianser fungerar och varför.
Kan du svara på frågan som ingen av mussarna (som nu alla stuckit) kunde svara på.
VARFÖR får dom ingen hjälp i skrivande stund? Vart är Iran? Hissbollarna? Jordanen? Egypten? Ryssen? Någon???? Varför ger ingen något militärt stöd alls längre för Palestina?
Särskilt en dag som denna när Abu och andra får ducka raketer från "båtar, land, flyg....." ?
Hoppas på ett bra svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
David1982
Du verkar glömma
Kennedy, Clinton, Obama försökte men så enkelt är det inte ...Bibi är Israels motsvarighet brittiska SAS...så han kommer nog inte knäckas...och ryker han så kommer inte Gantz som var tidigare ÖB inte att krypa heller...
Obama vart moppad i ovala rummet av Bibi och han satt där och tog det som den naiva trädkramare han var...han tror hans Mandela/Dr Luther King ståndpunkt funkar med Hamas.
Biden och Bibi för din info är vänner...
Obama och Bibi hatade varandra
Så jag skulle inte hålla andan på det...
Om du tror att Palestiniernas välbefinnande kommer före Israels/USA underrättelse samarbete så är du årets komiker. Inte ens Obama kunde rubba den...
Men hursomhelst
Libanon = ruiner, kan inte ens städa upp skräp...Så jätte bra Hizbollah...
Gaza = ruiner , blockad bra Hamas
Iran = Omgiven av fiender som förr eller senare kommer ta de...nu gör sanktionerna sitt
Syrien = Assad kommer sluta som Saddam Hussein , dvs hängas eller exil...för Ryssland har inte obegränsade resurser och kommer tröttna
Israel = bättre BNP än de flesta EU länder såsom Frankrike, UK och även Japan och hack i häl bakom Tyskland....Deras försvarsmakt är starkare och starkare och FN/EU kan inte rubba de.
Så ser illa ut för terrorist kramarna
Ojdå! Här sitter man i mammas källare och förstår inte hur världen fungerar.
Netanyahu är allmänt hatad hos Demokraterna även av många judar i partiet.
Jag ger mig på och riskerar min trovärdighet men jag tror inte att Netanyahu överlever detta. USA eller snarare Biden har ett unikt tillfälle att manipulera situationen här. Så hur än utfallet blir räkna inte med att Israel fortsätter på Netanyahus linje efter detta.
Och när det gäller Iran (eller Hezbollah här) så tror jag tvärtemot mot fler insatta analytiker just nu att de inte kommer att lägga sig i. Iaf inte öppet. Av flera skäl. Så länge det bara är Hamas ser det inte bra ut för Israel. Lägger sig Hezbollah i kommer Israel att få sympatier från omvärlden.
Och just nu försöker Biden backa från Trumps strategi och få USA med i JCPOA igen. Iran vill nog inte i första taget riskera att något krånglar till detta.