2021-05-15, 18:34
Medlem
Folk i denna tråden:
Citat:
Judarna kontrollerar media.

Media: Varför är Joe Biden så tyst om våldet mot civila i Gaza?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/419M2a/varfor-sa-tyst-biden
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vänster-media verkar ha lagt barnamördande, folkmördande åt sidan nu..

Fokus verkar ligga på att vissa medier haft kontor i en byggnad som bombats... so much for innocent lives
Ja, de agerar som de alltid har gjort. Men bombningen av denna byggnad kan visa sig vara ett ödesdigert misstag av Israel mediemässigt. Inte vilka journalister som helst utan AP hade kontor i byggnaden.
Citera
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oasble
Ali (nobelspristagande analfabet) på Twitter: Det finns ingen land som heter Israel nästa år tycker jag

https://twitter.com/ali63016253/status/1393597598263562242?s=21

Katerina Janouch är så full av skit.
Citera
2021-05-15, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Lagen är inte lika för arabiska medborgare som för judiska. På Västbanken är skillnaden ännu större där judar och araber ej lyder under samma israeliska lagar, inte får bo i samma områden, inte har tillgång till samma service, får stå och vänta i massa checkpoints, ej kan resa fritt, ej har möjlighet att rösta i israeliska val trots Israel styr hela deras liv.

Ändå som väljer dom att bo kvar. Varför? För att dom har det så mycket bättre i Israel än i övriga arabvärlden.
Citera
2021-05-15, 18:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oasble
Folk i denna tråden:

Media: Varför är Joe Biden så tyst om våldet mot civila i Gaza?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/419M2a/varfor-sa-tyst-biden
Jag tror du istället ska se det så här:
Israel med Netanyahu kontrollerar inte media.
Citera
2021-05-15, 18:37
Medlem
Vad heter det kändaste universitetet i Gaza? Eller det största företaget, kändaste sportlaget osv? Kan de odla sina egna fikon?
Citera
2021-05-15, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ärligt talat så verkar du ha absolut noll koll på dynamiken i MÖ. Tror inte ens att jag vill ägna någon tid att förklara det för dig.

Varför dagens situation är dåliga nyheter. För Israel alltså.

Trump är mig veterligen inte president och hans "Deal of the Century" tycks nu snart vara ett minne blott. Hans ska dock ha cred för att ha enat ledarna både inom Hamas och Abbasadministrationen i enad front med stöd av fler och fler andra Arabledare om än motvilligt.

Ett exempel är att Saudiarabien gick ut officiellt och förbjöd stöd åt Hamas. Det betyder att det har funnits sådant organiserat i landet. Och mer viktigt, antagligen fortsätter att finnas.

Som sagt, ska man hata bör man åtminstone ha grundläggande kunskap om vad som händer.

Eller så får jag inte min information på youtube?
Nej, Trump är inte president längre tyvärr.
Numera är Biden president, du vet han vars barn alla är gifta med judar och typ halva regeringen om inte mer? Och troliga anledningen till att det börjat koka igen?

Om du ser det som något positivt så får du stå för det.
Jag vidhåller att vi i Väst skall fortsätta satsa på rymdprogram, forska mot sjukdomar och annat relevant istället för att bry oss om någon sörja i gravt underutvecklade länder.
Vi bryr oss bara inte. Biden blir tvingad att bry sig. Kommer nog smälla snart tyvärr.
Citera
2021-05-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Hamas ledaren som instruerade sina hur de skulle skära halsen av alla israeler. Är han människa?

Vet inte om du tänker på den ledaren av Islamic Jihad som ville att palestinier skulle köpa en 5 shekels kniv för att skära av halsen på på israeler?

Isf, nej! Han är inte längre någon människa.. han har blivit en jordgubbe.
Senast redigerad av Som-nam-na 2021-05-15 kl. 18:48.
Citera
2021-05-15, 18:40
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caribe
Lagen är inte lika för arabiska medborgare som för judiska. På Västbanken är skillnaden ännu större där judar och araber ej lyder under samma israeliska lagar, inte får bo i samma områden, inte har tillgång till samma service, får stå och vänta i massa checkpoints, ej kan resa fritt, ej har möjlighet att rösta i israeliska val trots Israel styr hela deras liv.
På en del ställen finns det forbidden roads där palestinier inte tillåts färdas. ID kontroller, tillgång till naturresurser på landet, man åtskiljs även ibland mellan sitt eget hus och sina åkrar, barriären på västbanken, samt att palestinier utnyttjas som billig arbetskraft
Citera
2021-05-15, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expatriated
Palestina får fruktanvärt mycket pengar av världen, stora skillnaden är att Israel är kompetenta till skillnad från Hamas som aldrig har lyckats med någonting(Förutom att ha barn som sköldar).
Varför skulle någon vilja att Palestina ska vinna ett krig? Vi vet alla att dom inte kommer nöja sig utan kommer att göra allt för att utrota dom som håller dom vid liv.
Förövrigt saknar arabvärlden frihet pågrund av att man när man väl får rösta får för sig att sätta dit ytterliggare diktatorer.

Ja stackars människor egentligen det vanliga civila folket. Ingenting får dom om nån försöker sig på röstning blir dom lurade där också. På tvingad religion är det enda falska hoppet dom har. Rädda ett helt liv så ingen ens vågar tänka tanken på att ifrågasätta moskén. Får gå med fula slöjor och ibland nät för ansiktet så dom inte riskerar tortyr för att ha visat en gnutta hud... ja inte svårt att ta avstånd från sånna löjliga medeltida påhitt. 2021 nu kom in i matchen för fan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vet inte om du tänker på den ledaren av Islamic Jihad som ville att palestinier skulle köpa en 5 stekels kniv för att skära av halsen på på israeler?

Isf, nej! Han är inte längre någon människa.. han har blivit en jordgubbe.
Ah okej inte hamas
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetingeteller
Eller så får jag inte min information på youtube?
Nej, Trump är inte president längre tyvärr.
Numera är Biden president, du vet han vars barn alla är gifta med judar och typ halva regeringen om inte mer? Och troliga anledningen till att det börjat koka igen?

Om du ser det som något positivt så får du stå för det.
Jag vidhåller att vi i Väst skall fortsätta satsa på rymdprogram, forska mot sjukdomar och annat relevant istället för att bry oss om någon sörja i gravt underutvecklade länder.
Vi bryr oss bara inte. Biden blir tvingad att bry sig. Kommer nog smälla snart tyvärr.
Tror inte jag. Jag tror att Biden ser detta som ett gyllene tillfälle att försöka göra sig av med Netanyahu vilket var Obamas mål.

Så räkna inte med samma utfall som alla andra gånger som 2014 t.ex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in