Du verkar glömma
Kennedy, Clinton, Obama försökte men så enkelt är det inte ...Bibi är Israels motsvarighet brittiska SAS...så han kommer nog inte knäckas...och ryker han så kommer inte Gantz som var tidigare ÖB inte att krypa heller...
Obama vart moppad i ovala rummet av Bibi och han satt där och tog det som den naiva trädkramare han var...han tror hans Mandela/Dr Luther King ståndpunkt funkar med Hamas.
Biden och Bibi för din info är vänner...
Obama och Bibi hatade varandra
Så jag skulle inte hålla andan på det...
Om du tror att Palestiniernas välbefinnande kommer före Israels/USA underrättelse samarbete så är du årets komiker. Inte ens Obama kunde rubba den...
Men hursomhelst
Libanon = ruiner, kan inte ens städa upp skräp...Så jätte bra Hizbollah...
Gaza = ruiner , blockad bra Hamas
Iran = Omgiven av fiender som förr eller senare kommer ta de...nu gör sanktionerna sitt
Syrien = Assad kommer sluta som Saddam Hussein , dvs hängas eller exil...för Ryssland har inte obegränsade resurser och kommer tröttna
Israel = bättre BNP än de flesta EU länder såsom Frankrike, UK och även Japan och hack i häl bakom Tyskland....Deras försvarsmakt är starkare och starkare och FN/EU kan inte rubba de.
Så ser illa ut för terrorist kramarna
Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Tror inte jag. Jag tror att Biden ser detta som ett gyllene tillfälle att försöka göra sig av med Netanyahu vilket var Obamas mål.
Så räkna inte med samma utfall som alla andra gånger som 2014 t.ex.