2021-05-15, 18:45
Medlem
moderator-hatarens avatar
dags att israel napalmbomba sönder hela jävla palestina och västbanken!
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Vänster-media verkar ha lagt barnamördande, folkmördande åt sidan nu..

Fokus verkar ligga på att vissa medier haft kontor i en byggnad som bombats... so much for innocent lives

Är det media som hoardar vapen nu?
Citera
Avslutad
BREAKING NEWS, AFTONBLADET
"Samer Abu Rahmeh från Uppsala skulle bara ner och hälsa på sin sjuka mamma i Gaza.

Nu är han fast och kan han inte resa hem till Sverige. Runt honom faller bomber.

– Det finns inget skydd, man får räkna med att man är död när som helst. De anfaller från havet, de anfaller från marken, de anfaller från flyg. Man vet aldrig vad som händer härnäst, säger han. "

Robin vart tog du vägen? Fadah eller vad dom nu kallades skulle ju storma Israel från alla håll idag? Skulle ju regna ner raketer och Judarna gömma sig i skyddsrum i evigheter.
Vad hände????
Citera
2021-05-15, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, de agerar som de alltid har gjort. Men bombningen av denna byggnad kan visa sig vara ett ödesdigert misstag av Israel mediemässigt. Inte vilka journalister som helst utan AP hade kontor i byggnaden.

En viss Israel-kännare påstår att Hamas t.o.m. ägde byggnaden.

Om det stämmer så är det snarare så att vissa kommer ha stora problem med amerikansk lagstiftning. Framförallt AP.

Oklart om det stämmer men jag gissar att Israel inte gör ett liknande misstag nu när dom redan har visat sig väldigt återhållsamma.

Vi får se men IDF sa tidigt att dom kommer ha stort tålamod, nångång tar det slut.
Citera
2021-05-15, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

AP hyrde inte hela huset, vissa rykten påstår att Hamas t.o.m. ägde byggnaden och att det mer eller mindre var en kommunikations-central både för vissa mediehusen och Hamas.

Jag bara återberättar så häng mig inte om det inte stämmer.
Citera
2021-05-15, 18:51
Avslutad
Citat:
Tror inte jag. Jag tror att Biden ser detta som ett gyllene tillfälle att försöka göra sig av med Netanyahu vilket var Obamas mål.

Så räkna inte med samma utfall som alla andra gånger som 2014 t.ex.

Vad skall jag räkna med då? Ser du inte utvecklingen själv? Israels har börjat skicka sina raketer nu, alla träffar sina mål. Och ja, deras raketer kan faktiskt ha direkta måltavlor.

Men du verkar väldigt insatt i det hela och hur dessa allianser fungerar och varför.
Kan du svara på frågan som ingen av mussarna (som nu alla stuckit) kunde svara på.

VARFÖR får dom ingen hjälp i skrivande stund? Vart är Iran? Hissbollarna? Jordanen? Egypten? Ryssen? Någon???? Varför ger ingen något militärt stöd alls längre för Palestina?

Särskilt en dag som denna när Abu och andra får ducka raketer från "båtar, land, flyg....." ?
Hoppas på ett bra svar.
Citera
2021-05-15, 18:54
Medlem
Du verkar glömma
Kennedy, Clinton, Obama försökte men så enkelt är det inte ...Bibi är Israels motsvarighet brittiska SAS...så han kommer nog inte knäckas...och ryker han så kommer inte Gantz som var tidigare ÖB inte att krypa heller...
Obama vart moppad i ovala rummet av Bibi och han satt där och tog det som den naiva trädkramare han var...han tror hans Mandela/Dr Luther King ståndpunkt funkar med Hamas.

Biden och Bibi för din info är vänner...
Obama och Bibi hatade varandra

Så jag skulle inte hålla andan på det...

Om du tror att Palestiniernas välbefinnande kommer före Israels/USA underrättelse samarbete så är du årets komiker. Inte ens Obama kunde rubba den...

Men hursomhelst

Libanon = ruiner, kan inte ens städa upp skräp...Så jätte bra Hizbollah...

Gaza = ruiner , blockad bra Hamas

Iran = Omgiven av fiender som förr eller senare kommer ta de...nu gör sanktionerna sitt

Syrien = Assad kommer sluta som Saddam Hussein , dvs hängas eller exil...för Ryssland har inte obegränsade resurser och kommer tröttna

Israel = bättre BNP än de flesta EU länder såsom Frankrike, UK och även Japan och hack i häl bakom Tyskland....Deras försvarsmakt är starkare och starkare och FN/EU kan inte rubba de.

Så ser illa ut för terrorist kramarna

Citat:
Tror inte jag. Jag tror att Biden ser detta som ett gyllene tillfälle att försöka göra sig av med Netanyahu vilket var Obamas mål.

Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Nåväl 2014 då man bombade medvetet flertalet reningsverk i västra Gaza, så bombade man även vattenbrunnar samt 5 vattenpipelines, var det vapenfabriker i dom också?

Du kan lika lite bevisa det som jag kan bevisa motsatsen. Om du ska snacka om medvetenhet så måste jag säga att du kastar sten i glashus eftersom 100% av Hamas raketer riktar sig mot civilbefolkningen. Men det är OK enligt Genevekonventionen eller? Eller just ja, förlåt jag glömde, Genevekonventionen gäller inte Hamas, det är bara Israel som måste följa den. Vad dum jag är som glömde den regeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JDH
Djävlar vad fort och plötsligt sjalarna försvann här inifrån. Ni var så segervissa och rätt många ett tag? Fatah var ju på gång och skulle dem inte besegra kärnvapenstaten själva så skulle definitivt dem göra det med alla arabiska allierade. Helt plötsligt jobbar ni alla helg? Samtidigt? Jag fattar ingenting.

Dom kanske har ett liv utanför flashback..
Citera
2021-05-15, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

En tanke bara.

Hamas.. har hållit till mycket i palestina o växt sig väldigt stora där. Såpass etablerade är dom i det palestinska samhället, att dom till med kan hålla på med vapeninförsel. O när dom inte forslar in vapen att använda mot judarna, så driver dom påverkans kampanjer emot presidenten som sitter där.

Är det helt orimligt att dom skulle kunna äga en byggnad. Där dom bjuder in Al Jazzera och annan media?
Senast redigerad av therefore 2021-05-15 kl. 19:00.
Citera
2021-05-15, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du kan lika lite bevisa det som jag kan bevisa motsatsen. Om du ska snacka om medvetenhet så måste jag säga att du kastar sten i glashus eftersom 100% av Hamas raketer riktar sig mot civilbefolkningen. Men det är OK enligt Genevekonventionen eller? Eller just ja, förlåt jag glömde, Genevekonventionen gäller inte Hamas, det är bara Israel som måste följa den. Vad dum jag är som glömde den regeln.

Källa på dessa 100%?
Citera
2021-05-15, 18:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Biden har den mest judiska administrationen i historien. De flesta av dem tror jag stödjer Bibi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in