Citat:
Har du slutat slå din fru och dina barn?Vad har du hittat det där? Kan du ge mig en originalkälla med länk? Jag tror inte du kan det eftersom det är ännu en förfalskning som du har hittat på en konspirationssida eller läst i social media. Bespara mig fler inklipp från amerikanska nynazist forum. Det är inte min sak att checka falska citat. Annars kan du posta i underforumet "Konspirationer och alternativa teorier". De uppskattar konspirationsteorier om judar, muslimer och ufon. Om du ska kritisera judisk identitetspolitik så gör det ordentligt med verifierbara citat och skriv något om det. Om du vill kritisera Judisk Krönika så kan du ju presentera citat därifrån. Större delen av krönikan sedan 1932 finns säkert online eller på ett bibliotek. Inga sekundärkällor från konspirationssajter som Radio Islam. Annars bör du släppa judehatet. Många av mina favoritskribenter på är judar och judar bör ges samma respekt som alla andra etniska grupper. Det är vad du bidrar till det intellektuella bordet som är intressant - inte etniciteten. Du har gått i samma fälla som islamofoberna på Samnytt. Du bör slingra dig ur den.
Något mer förljuget med större ohederlighet än din har i tråden sällan skådats, också dina skamlöst egensnidade halmgubbar talar samma språk, måhända är dem ett mått på din frustration. Önskar du bli bemött något sådär seriöst i fortsättningen bör du i allt väsentligt ändra på detta.
Avseende mina synpunkter på Judisk Krönika landar dem i detta.
Citat:
Dina dubbla linjaler, vikter och allehanda måttstockar är sedan länge noterade, inte minst i denna tråd. Hur vore det att börja svara på frågorna istället?
För övrigt tycker jag Judisk krönika är en alldeles utomordentlig skrift, för judar vill säga. På Wikipedia står bland annat följande läsa:
"Judisk Krönika grundades 1932 och är en Sveriges äldsta kulturtidskrifter och den främsta förmedlaren av judiskt liv och kultur i Sverige [...]
Judisk Krönikas ambition är att vara en del av den svenska kulturen och samtidigt slå vakt om det judiska. Judisk Krönika förespråkar integration utan assimilation och ett samhälle där minoriteters delaktighet uppmuntras samtidigt som deras kulturella särart stöttas och bevaras."
Vad inträffar den dagen random person re-writar valfri artikel från Judisk Krönika fast med ett svenskt perspektiv istället? Frågan är retorisk ställd men omdömena och stigmatiseringsbegreppen skulle inte låta vänta på sig, med beläten som judehatare, nazist, rasist, fascist och antisemit får du full bingobricka. Jo då, Ingrid "det finns ingen svensk kultur" Lomfors tillhör ibland Judisk krönikas artikelförfattare.
Så är det med den saken.
"Judisk Krönika grundades 1932 och är en Sveriges äldsta kulturtidskrifter och den främsta förmedlaren av judiskt liv och kultur i Sverige [...]
Judisk Krönikas ambition är att vara en del av den svenska kulturen och samtidigt slå vakt om det judiska. Judisk Krönika förespråkar integration utan assimilation och ett samhälle där minoriteters delaktighet uppmuntras samtidigt som deras kulturella särart stöttas och bevaras."
Vad inträffar den dagen random person re-writar valfri artikel från Judisk Krönika fast med ett svenskt perspektiv istället? Frågan är retorisk ställd men omdömena och stigmatiseringsbegreppen skulle inte låta vänta på sig, med beläten som judehatare, nazist, rasist, fascist och antisemit får du full bingobricka. Jo då, Ingrid "det finns ingen svensk kultur" Lomfors tillhör ibland Judisk krönikas artikelförfattare.
Så är det med den saken.