2021-05-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlebsonMusk
Är man störd om man går igång på börsfall? Jag mår dåligt när det går upp för mycket, det när blir en sättning som idag på -3% då blir man nästan lite pilsk! Får ta en kalldush
Nejdå det är inte bara du! Det är ju alltid puckelpist till toppen! Har man satsat rätt är det ju ingen fara på taket
Citera
2021-05-11, 16:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlebsonMusk
Är man störd om man går igång på börsfall? Jag mår dåligt när det går upp för mycket, det när blir en sättning som idag på -3% då blir man nästan lite pilsk! Får ta en kalldush

Det är ju efter och i nedgångarna som det blir köpläge!

Har kkarat min portfölj cirka en procent bättre än OMXS30 idag vilket känns ok.

Bryr mig inte om breda indexras/nedgångar, det är värre när börsen ångar på medans man själv belånat sig och gått all in i ett enda bolag som sedan krashar!
Citera
2021-05-11, 16:48
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG99
Har fortsatt att sälja. Igår gick mina sista EVO, har även sålt AQ och New Wave. Har nu 30% likvider. OMX står och velar trots bra rapporter, ingen riktig trend. Jag spekulerar i en sättning varpå jag ska köpa in mig igen billigt.

Bra timing, jävlar vilken slakt idag. Back 7k and counting.
Citera
2021-05-11, 17:22
Medlem
Köp! Köp! Köp!
Citera
2021-05-11, 17:24
Medlem
Gentss avatar
Det faller bra. Får väl se om vi kan få en svängning mot morgondagen. Tippar dock att vi har några röda veckor framför oss för att stabilisera lite.
Citera
2021-05-11, 17:55
Medlem
Glossuss avatar
83 306 i arslet. Fan också.. Fast det var -127 000 under dagen.
Dessutom blev jag ofrivillig medlem i EVO-träsket. Hjärnan kopplades bort och fingrade knappade in en köporder på 147 st á 1361:20.
Citera
2021-05-11, 18:17
Medlem
LeifD2s avatar
Blodrött idag. Men jag vibbar att flera av dom axier som jag är intresserad av kommer att falla ytterligare, kanske väldigt mycket mer. En massa blåbär på börsen som inte alls tittar på hur bolagen går utan enbart på om kursen gått upp senaste veckan/månaden. Så bolag som egentligen går bra åker ned och bolag med väldigt bra potential (som har verksamhet igång, inga start ups!) total dumpas. Och jag tror alltså att det fortsätter under restan av maj/juni. Så jag kör en rövare och väntar med köp. Får se hur bra det går. Går axierna upp så är det ju OK, jag har redan i dom bolag jag är intresserad av, tänkte mest på att köpa mer billigt. I princip hela innehavet är numera på lång/ultra lång sikt.
Citera
2021-05-11, 18:25
Medlem
MrBabyBoys avatar
Back -4,55%. Jag har Kinnevik! Är dock inte orolig!
Citera
2021-05-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
I princip hela innehavet är numera på lång/ultra lång sikt.

Samma sits för mig med några undantag. Loomis tänker jag mig att sälja när den återhämtat sig till ett rimligt pris. Resten, som Peab, Scandi Standard, Cloetta, SSAB, Götenehus, Rottneros, Arctic Paper, etc, tänker jag behålla till nästa utdelning minst.

Det som är spännande nu är vad som händer med småbolagen: ChromoGenics, Saxlunds och Swemet. Det bestäms dock främst om bolagen lyckas med sina affärer eller inte. Just ChromoGenics är lite inne i slutspelet där allt avgörs just nu
Citera
2021-05-11, 20:05
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Samma sits för mig med några undantag. Loomis tänker jag mig att sälja när den återhämtat sig till ett rimligt pris. Resten, som Peab, Scandi Standard, Cloetta, SSAB, Götenehus, Rottneros, Arctic Paper, etc, tänker jag behålla till nästa utdelning minst.

Det som är spännande nu är vad som händer med småbolagen: ChromoGenics, Saxlunds och Swemet. Det bestäms dock främst om bolagen lyckas med sina affärer eller inte. Just ChromoGenics är lite inne i slutspelet där allt avgörs just nu

"Jag är långsiktig ända tills jag säljer" -Briljant fras...
Citera
2021-05-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
"Jag är långsiktig ända tills jag säljer" -Briljant fras...

Fast det syftade ju på Loomis som jag inte är intersserad av att äga långsiktigt. Däremot är jag övertygad om att den kommer tillbaka till 320 kr/aktie eller så senast till hösten.
Citera
2021-05-11, 20:39
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Fast det syftade ju på Loomis som jag inte är intersserad av att äga långsiktigt. Däremot är jag övertygad om att den kommer tillbaka till 320 kr/aktie eller så senast till hösten.
Sorry. Citatet var inte specifikt riktat mot vare sig dig eller dina aktieaffärer. Rock on!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in