2021-05-07, 23:51
Medlem
Glossuss avatar
Bästa veckan ever. 229 126+ Tack Sandvik, tack Swedish Match.
Nu köper vi (jag och mina löss) Nordnet och Elkem. Häng på här nu, för fan...
Citera
2021-05-10, 17:07
Medlem
Jävla förbannade nasdaq
Citera
2021-05-10, 20:10
Medlem
sinewaves avatar
Dryg dag. Allt gick ok till US-börserna öppnas varpå all björnhärjning skulle börja. Man började med att trycka NDX (Nasdaq) rätt ned i sopnedkastet samtidigt som man tryckte DJI rakt upp i himlen; så högt att DJI gick upp och tog ny ATH. Sen var det bara atombomba ned SPX (S&P500) så att alla EU-index föll som stenar varpå min position i DAX hade väldigt svårt att göra någon vinst öht.

Portföljen svagt minus idag.

-

10 maj - dagens avslut/köp,

TURBO L DAX
Köp: 08:5x-11:0x (2x positioner)
Sälj 1: 14:0x
Sälj 2: 19:3x
Vinst 1: +1.28%
Vinst 2: +0.43%

RSI på 5 min börjar dra sig lågt för andra gången och pris närmar sig +/-0 mot fredagens stängning för spot-index. Noterar 'reversal candle' på botten samtidigt som RSI går lågt och samtidigt som pris ligger nära supportzon på 1h, testar entry.

Exit när det bara och endast finns uppgångar för att man ska kunna trycka ned priset igen samt att DAX börjar agera tracker åt SPX och i SPX är det förbjudet med uppgång i princip.

-

TURBO L OMX
Köp: 09:3x (1x position)
Sälj: 13:2x
Vinst: +20.72%

Går ned så kraftigt vid öppning att man börjar undra att undergången ligger runt hörnet. Väntar på att det ska stabilisera sig något. Pris börjar köpas upp; något som syns tydligt på 5 min samtidigt som tyska DAX också stabiliserat sig något ... osv (viktigt för överkänsliga OMX). Testar entry.

Konsoliderar hela dagen, index verkar vänta på att någon annan (S&P500...) ska ta initiativ. Av okänd anledning glömmer OMX en liten stund om att det är blodigt björnrally som gäller idag varpå pris trycker sig upp över nuvarande nivåer.

Når TP-target om 20%, tar vinst.

-

TURBO L Nasdaq
Köp: 11:0x-17:0x (4x positioner)
Sälj 1: 14:0x (1x position)
Sälj 2: -
Vinst 1: +0.25%
Vinst 2: -10.25% (3x positioner, ej realiserade)

Långt, långt, långt... sidledesrally. Fortsatt björnhärjat kontra andra index.
Vid öppning är det bara trycka hela indexet ned i sopnedkastet vilket gör det något klurigt. Det finns inget direkt bra snitt att få till och arbeta med då det bara är någon (bank...) som gett sig fan på att det ska ned varpå det knappt blir några rekyler uppåt att tala om.

-

BULL Koppar x10
Köp: 16:0x (1x position)
Sälj: 16:1x
Vinst: +3.02%

-

MINI L Platina
Köp: 15:1x (1x position)
Sälj: 16:3x
Vinst: +3.12%
Citera
2021-05-10, 20:33
Medlem
MrLevaLivets avatar
Fredags gick bra med industri och telekom +3,5k, och de fortsätter att leverera idag med +1k. Sandvik, Boliden, Elkem, SSAB gröna och Millicom köttar över 4%. Fonderna går dock risigt och Cell Impact fortsätter att slaktas med -10%, bra beslut ändå att inte fylla på Cell Impact förra veckan.
Edit: KMPH slaktas också, jäklar vad nasdaq är rött.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-05-10 kl. 20:46.
Citera
2021-05-10, 22:17
Medlem
Timpsiiis avatar
Riktigt bra dag idag:

$GGII +120%
$NGCG +81%
$ELRA +78%
Citera
2021-05-10, 22:20
Medlem
stockcocks avatar
Ännu en våldtäkt idag, är mestadels investerad i NASDAQ och Green Tech. Vi har sett rejäla dyk senaste månaderna över nästan hela NASDAQ. Har tur nog plockat hem en del vinst.

Vi får se när vi bottnar, det blir inget mer dipp-köp nu förutom kortsiktig trading. Jag lägger mestadels fokus nu på att reka bolag med stark potential för återhämtning. Våldtäkten kommer förhoppningsvis bjuda på en sjuhelsikes massa bra entries i flera spännande bolag när botten is nådd.

Hur tänker ni andra stjärtmarodörer och tjackstinta aktiehajar? Ligger ni lågt också och väntar? Hoppas ni har lite kosing över att stoppa in när det är dags för klättringen tillbaka.
Citera
2021-05-11, 00:48
Medlem
20 k på ethereum nu under helgen
Sålde av i morse och tänkte köpa på mig imorgon om det blir någon fin drop.
Tror den kommer nå nya höjder till helgen igen
Senast redigerad av Regnpojken 2021-05-11 kl. 00:50.
Citera
2021-05-11, 05:54
Medlem
Har fortsatt att sälja. Igår gick mina sista EVO, har även sålt AQ och New Wave. Har nu 30% likvider. OMX står och velar trots bra rapporter, ingen riktig trend. Jag spekulerar i en sättning varpå jag ska köpa in mig igen billigt.
Citera
2021-05-11, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG99
Har fortsatt att sälja. Igår gick mina sista EVO, har även sålt AQ och New Wave. Har nu 30% likvider. OMX står och velar trots bra rapporter, ingen riktig trend. Jag spekulerar i en sättning varpå jag ska köpa in mig igen billigt.
Bra call att göra sig av med EVO igår! Ner 10% idag. Slutet är här, vänner. Inom 4 månader kommer den stora resetten på börsen till slut. Åh, som jag väntat!
Citera
2021-05-11, 10:23
Medlem
Kände dåliga vibbar igår och köpte en minishort på omx (bnp478), sålde med ca 20% vinst idag vilket hedgade mitt innehav ganska fint mot nedgången idag, ibland har man tur.
Citera
2021-05-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk1perki
Bra call att göra sig av med EVO igår! Ner 10% idag. Slutet är här, vänner. Inom 4 månader kommer den stora resetten på börsen till slut. Åh, som jag väntat!

Jag gjorde en DCF på den och kom fram till att även om nuvarande tillväxt rullar på ett bra tag till så är aktien värd runt tusen spänn. Multiplerna är dessutom helt galna. Förstår ägarna som cashar in 6,6 miljarder, utmärkt timing.

Tror inte på någon stor varaktig nedgång på börsen. Däremot ner kanske 10% innan semestern. Har ett par bolag jag har koll på och gärna köper tillbaka för rätt pris. Teqnion, Instalco och AQ är tre av dem. Alla för dyra för att ha någon riktig uppsida just nu. Byggmax, New Wave och Kindred är fortfarande köpvärda tycker jag.
Citera
2021-05-11, 15:41
Medlem
Är man störd om man går igång på börsfall? Jag mår dåligt när det går upp för mycket, det när blir en sättning som idag på -3% då blir man nästan lite pilsk! Får ta en kalldush
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in