2021-08-11, 22:01
Medlem
Loggar inte in särskilt mycket på sommaren men fick in ett arvode för extra knäck och villa köpa lite. Normalt brukar ju sommaren vara rätt seg men nu har det gått riktigt bra. Nordic Flanges är upp. Saxlunds ligger på plus. Fagerhult och Swedbank ser bra ut. Rottneros på 11kr. Enda riktigt dåliga verkar vara Bong. Mitt ISK nådde precis miljonen någon gång i januari. Kommer ihåg att jag skrev om det i tråden det datumet. Nu är det 1,34 miljoner. Antar att man får vara nöjd med Pandemiåret...
Citera
2021-08-11, 23:04
Medlem
MachineHeadXXXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet

Edit: Beklagar gaming och Stillfront, fy fan, jäklar vilken slakt, tog in den på 48,10 nu. Hoppas det kan ge lite snuspengar under veckan.
Jo, ligger -52% i stillfront. Hoppas på vändning snart.
Citera
2021-08-11, 23:06
Medlem
Mackan52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Lithium Americas Corp exploderade fullständigt igår med 11,12% och gör att jag sitter på 17,74% vinst i mitt innehav där. Aktien har varit i en djup dal sen febuari (låg som mest på ca 25 dollar/aktie nu ligger den på ca 17).

Kan den rusa tillbaka upp till 25 dollar månntro eller är det önskedrömmar?

https://www.fool.com/investing/2021/08/10/why-lithium-americas-stock-just-jumped-10/?source=iedfolrf0000001

Ytterligare 2,91% idag

Hur länge vågar man sitta kvar?
Citera
2021-08-12, 13:56
Medlem
Blodrött så in i helvete
Citera
2021-08-12, 14:33
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachineHeadXXX
Jo, ligger -52% i stillfront. Hoppas på vändning snart.

Fy fan. I feel your pain.
Jajamen, din good luck charm klev in igår, så idag rusar den 13%, och jag fick precis en massa snuspengar. Räddar även min tokröda dag, plus en femhundring.
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-08-12 kl. 14:43. Anledning: Korrigering
Citera
2021-08-12, 16:46
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Haha, det var ju det jag sa. Konsekvenserna hade blivit så katastrofala att det var otänkbart att stoppa.

Stålet går rätt hyfsat idag med. Aww yea. Synd att man inte har lite chadcor.

Låt oss prata Bavarian. Gått kasst senaste tiden, fyllde på idag, ligger back med några procent, gav 270. Expres2Ion ligger jag 1% plus på. Nåväl, det senaste är att allt fortlöper OK, data kring vaccinet mer än OK:

https://www.bavarian-nordic.com/investor/news/news.aspx?news=6374

Det måste vara finansieringen som spökar? Tycker Bavarian åker på oförtjänt mycket stryk nu, är det detta strul som målar upp en väldigt osäker bild, missar jag någonting?
Senast redigerad av MrLevaLivet 2021-08-12 kl. 16:53.
Citera
2021-08-12, 17:33
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Ytterligare 2,91% idag

Hur länge vågar man sitta kvar?

Jag plockar nu i stort sett alltid vinster. Har man inte plockat hem cash så är det ju ingen vinst.
Nu kan jag inget om bolaget ifråga, men har en färsk story där jag inte tog vinst.

KMPH har nu börjat sälja en ny ADHD-medicin, jag gick in strax över 11 dollar, efter en del om och men så hittade den 15 dollar innan sommaren. Mycket vill ha mer, jag låg kvar med allting, och nu när verkligheten knackar på och kräver t ex försäljningssiffror så rasar den och tragglar nu strax under 10. Detta borde inte varit rocket science att förutspå med en del eftertankeverksamhet, och nu sitter man här och får vänta tills nästa år på pengar. Istället för att ha plockat vinst och köpa in sig billigare.

Så du får läsa på och hänga med vad som händer i ditt bolag, men jag hävdar numera envist att plocka vinst i stort sett aldrig är fel.
Citera
2021-08-12, 19:19
Medlem
backwardations avatar
Otroligt nog är det +-0 trots att mina halvkassa tillväxtbolag troligen kommer underprestera den kommande tiden. Nu verkar folk även tröttnat på att pumpa investmentbolag. Vart kommer Powells pumpdollars gå in nu? Pumpjägarfonden? Gårdagens köp i Embracer och Paradox föll in.
Citera
2021-08-12, 19:44
Medlem
Internetkrigares avatar
Arla föll, SÅKLART. Varför steg den inför rapporten?? fattar inte
Citera
2021-08-12, 23:11
Medlem
Blodrött i två dagar nu, åter i hamsterhjulet.
Fick åtminstone ath ett dygn
Citera
2021-08-12, 23:29
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stjertsheriff
Blodrött i två dagar nu, åter i hamsterhjulet.
Fick åtminstone ath ett dygn

Rödare än en hel sovjetparad utanför Kreml.

Hade större förhoppningar på en rekyl efter Cementaaffärens konklusion (plus energibolagen därtill) men det blev inte mycket av det verkar det som.
Citera
2021-08-13, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Rödare än en hel sovjetparad utanför Kreml.

Hade större förhoppningar på en rekyl efter Cementaaffärens konklusion (plus energibolagen därtill) men det blev inte mycket av det verkar det som.

Väldigt mycket rödare, får en att ifrågasätta om de sju dvärgarnas näsor ens är färgen röd.
Positiv nyhet i expres2ion men total nedgång senaste dagarna och media and game invest total nedgång sen förra veckan.
Förhoppningsvis återkommer det till något bättre snart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in