2021-05-11, 17:17
Medlem
dANiis avatar
Har ni fått utbetalningen idag?
2021-05-11, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
Nej, du har inte förstått vad jag menade.

För FÖRETAGET så är grammatiken viktig ... det var väl det du svarade på först? Att grammatiken är usel ur targets perspektiv kanske inte spelar någon roll men det är ju inte för dem man jobbar för.

Jo fast nu var det ju inte alls så du uttryckte dig först. Fan medge att du kanske var fel ute istället för att köra på, vad är vitsen? Återkommande tema i denna tråden.

Citat:
Det i sig blir en avvikelse som kunden kan börja lägga märke till. Och lägger man märke till det som kund så finns risken att som företag förlora den kunden i slutändan.

Här säger du rakt upp och ner att kunder kan lämna om dom lägger märke till avvikelser.

Citat:
För övrigt: att de vill att man använder korrekt grammatik är kanske inte så konstigt om man tänker efter. De vill ju inte att chattarna ska vara avvikande.

Du har tänkt efter här och kommit till samma slutsats som dom, eller hur ska jag annars tolka dig?
2021-05-11, 17:31
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Jo fast nu var det ju inte alls så du uttryckte dig först. Fan medge att du kanske var fel ute istället för att köra på, vad är vitsen? Återkommande tema i denna tråden.

Här säger du rakt upp och ner att kunder kan lämna om dom lägger märke till avvikelser.

Du har tänkt efter här och kommit till samma slutsats som dom, eller hur ska jag annars tolka dig?
Jag var otydlig, jag talade ur företagets perspektiv.
Citat:
Det i sig blir en avvikelse som kunden kan börja lägga märke till. Och lägger man märke till det som kund så finns risken att som företag förlora den kunden i slutändan.
Enligt Jobba-Hemifrån så blir det en avvikelse om du skriver slarvigt. Men för target spelar det ju ingen roll. Det är ju samma sak med att säga att man inte ser targets nummer, det får man ju inte heller göra, trots att targets själva ibland vet om detta, och även skriver detta rakt ut i sina profiler. Men för företaget så blir det också en avvikelse.
2021-05-11, 17:34
Medlem
Citat:
Jag var otydlig, jag talade ur företagets perspektiv.

Enligt Jobba-Hemifrån så blir det en avvikelse om du skriver slarvigt. Men för target spelar det ju ingen roll. Det är ju samma sak med att säga att man inte ser targets nummer, det får man ju inte heller göra, trots att targets själva ibland vet om detta, och även skriver detta rakt ut i sina profiler. Men för företaget så blir det också en avvikelse.

Jahapp, men varför var op som skrev på engelska en idiot då i dina ögon? Därför att denne riskerar varning eller värre för snedsteget, eller för att snedsteget kan resultera i att kunden lämnar?

Kan te sig som en meningslös diskussion detta, men min poäng är lite att ni måste sluta berättiga skeva regler och riktlinjer som sätter käppar i hjulen för ops som vill skapa sig en inkomst.
2021-05-11, 17:38
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Jahapp, men varför var op som skrev på engelska en idiot då i dina ögon? Därför att denne riskerar varning eller värre för snedsteget, eller för att snedsteget kan resultera i att kunden lämnar?

Kan te sig som en meningslös diskussion detta, men min poäng är lite att ni måste sluta berättiga skeva regler och riktlinjer som sätter käppar i hjulen för ops som vill skapa sig en inkomst.
För att alla kanske inte kan uttrycka sig på engelska? Då är det ju bättre (ur företagets perspektiv) att det är en ständig kontinuitet i chatten.

Förstår inte riktigt vad du menar med andra stycket. Ska man som op skita i reglerna för att man inte håller med om dem eller? Då föreslår jag att man slutar som operatör och gör någonting annat som ger en en inkomst.

Man är inte tvingad till att göra detta jobbet.
2021-05-11, 17:45
Medlem
Citat:
För att alla kanske inte kan uttrycka sig på engelska? Då är det ju bättre (ur företagets perspektiv) att det är en ständig kontinuitet i chatten.

Förstår inte riktigt vad du menar med andra stycket. Ska man som op skita i reglerna för att man inte håller med om dem eller? Då föreslår jag att man slutar som operatör och gör någonting annat som ger en en inkomst.

Man är inte tvingad till att göra detta jobbet.

Ja men det var inte företaget som kallade op för idiot, det var du Pussy

Nej det var inte det jag menade, jag skrev att min poäng är att det är dumt att berättiga, att legitimera saker som för det första är meningslösa, grammatiken i detta fallet är vi ju eniga om, och för det andra saker som saktar ner och därmed innebär att du som op tjänar sämre.

Jag kan för allt i världen inte fatta alla i denna tråden som glada i hågen försvarar JHs system som om det vore det mest naturliga i världen. Det blir lite som en lokalvårdare som tvingas använda tandborste och saliv istället för mopp, svamp, och rengöringsmedel, och sen tycker att ameh vafan ja har inget o välja på så det är rimligt detta.

Din sista kommentar är bara så jävla dum att den kan du skriva till Amir istället.
2021-05-11, 17:51
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ja men det var inte företaget som kallade op för idiot, det var du Pussy

Nej det var inte det jag menade, jag skrev att min poäng är att det är dumt att berättiga, att legitimera saker som för det första är meningslösa, grammatiken i detta fallet är vi ju eniga om, och för det andra saker som saktar ner och därmed innebär att du som op tjänar sämre.

Jag kan för allt i världen inte fatta alla i denna tråden som glada i hågen försvarar JHs system som om det vore det mest naturliga i världen. Det blir lite som en lokalvårdare som tvingas använda tandborste och saliv istället för mopp, svamp, och rengöringsmedel, och sen tycker att ameh vafan ja har inget o välja på så det är rimligt detta.

Din sista kommentar är bara så jävla dum att den kan du skriva till Amir istället.
Ja, sa jag att det var företaget som gjorde det eller? Men de vill ju att man skriver på svenska till kunderna.

Snälla någon, du sitter hemma i dina kalsonger, nyvaken, med din dator i knät och skriver snusk med kåta gubbar. Det minsta besväret i världen för dig borde vara att kunna formulera dig någorlunda bra. Knappast hjärkirurgi detta. Men du får det att låta besvärligare än vad det är.

Ja, okej, du får väl tycka att den var dum då. Men det gör den inte mindre sann för det.
2021-05-11, 17:57
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Att försvara en arbetsgivares rätt att ställa krav är väl ändå inte det samma som att hålla med om dom?

Vill du inte städa toan med en tandborste så tar du väl inte det jobbet då? Ska väl inte vara förbjudet för mig att anställa någon för det om jag nu vill.
2021-05-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ja, sa jag att det var företaget som gjorde det eller? Men de vill ju att man skriver på svenska till kunderna.

Snälla någon, du sitter hemma i dina kalsonger, nyvaken, med din dator i knät och skriver snusk med kåta gubbar. Det minsta besväret i världen för dig borde vara att kunna formulera dig någorlunda bra. Knappast hjärkirurgi detta. Men det får det att låta besvärligare än vad det är.

Ja, okej, du får väl tycka att den var dum då. Men det gör den inte mindre sann för det.

Nej men du får välja, du kan inte säga att grammatik och dylikt är viktigt enbart ur företagets perspektiv, och sedan kalla en op för idiot och därigenom erkänna att det är viktigt ur ditt perspektiv också. Ska du diskutera får du vara konsekvent. Du kan inte öppna med "a" och sen ändra till "b" när det visar sig att "a" var fel.

Jo fast Pussy hur blev det nu av allt detta? Du menar att egentligen var ditt "argument" från början nåt i stil med "assååå JH är företaget vi jobbar för o dom sätter regler liksom, då måste vi följa dom...typ." Det är ju rätt uppenbart det tillför ingenting, det blir som om jag skriver assååå solen går upp och sen går den ner.
2021-05-11, 18:05
Bannlyst
Loggade in igen nu för å se om det var något bättre, är ju för fan segt nu med. Lol, its game over.
2021-05-11, 18:05
Medlem
Puss & Smek på er alla
2021-05-11, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Att försvara en arbetsgivares rätt att ställa krav är väl ändå inte det samma som att hålla med om dom?

Vill du inte städa toan med en tandborste så tar du väl inte det jobbet då? Ska väl inte vara förbjudet för mig att anställa någon för det om jag nu vill.

Du ser inte det absurda i våra diskussioner här, din och min, och även Pussys? Jag går konsekvent och sakligt igenom varför JHs regler och riktlinjer är orimliga, korkade och har negativa effekter för alla inblandade, även dom själva. Ni tycker först att reglerna är bra men när jag förklarar varför dom inte är det så låter det istället amen asså dom får ju sätta vilka regler dom vill, gillar du inte det så kan du ju se dig om efter ett annat jobb juu!

Det är ju helt infantilt för guds skull.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in