2021-05-02, 23:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Man tycker nästan lite synd om Jerry, som tyckte synd om Hanna och ville stötta henne när hon skulle ”reparera relationen med Stefan”. Allt medan hon ljuger både honom och Stefan rakt upp i ansiktet samtidigt som längtar efter att få suga Sillens kuk inne på Ikea! Vilken sinnessjuk såpopera. Sunset Beach aint got shit on Nya Hjärsta. Och är det så att Sillen bara var en bricka i spelet får man ju nästan Game of Thrones-vibbar. Fy farao!

Det är värre än värst.
Citera
2021-05-02, 23:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De små kärleks- sms jag syftar på är från 2019.
Får kika imorrn. Den aktbilagans sista sidor tål en närmare granskning.
Jo, jag vet.
Jag tog liten överblick fö när SD suktar efter den tomma bädden och hon är med JS på hotell 2019.

Det borde nog sammanställas pre och post, ger nog en rätt weird bild totalt.
Citera
2021-05-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Lyssnar på TR-förhöret med JG (aka Bror Duktig) när jag städar. Inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så.

JG tappar humöret ofta, ligger på gränsen till irritation och är grandios i största allmänhet.

Leta efter LW var det ju inte tal om att göra spontant, nej, nej, nej - han väntade hellre på att bli kontaktad av Missing People.

Ta toabilder på sig själv och dela med SD är däremot naturligt. Stöta ut LW ur gänget som en 12-åring är också naturligt. Blockera henne på Spotify med mera. Och sen är det minsann intressant med Flashback.

Och inget konstigt är det heller att radera sin telefon mitt i ett polisförhör, tycker han, för att "dölja pinsamheter"...

"Han förklarade sig för polisen när polisen inte spelade in längre"? Får man göra så?

Självklart pratas det också om att han ringde polisen och frågade varför de inte gjort husrannsakan hos HD.

SD (Captain America) har också sagt att JG inte ska hjälpa polisen. "Låt dom sköta det själva, JG".

Och så lite om SD´s prat om att "hjälpa HD med någon slags aktiv dödshjälp".

Vilken sörja...

ÅH: Är Stefan fortfarande din vän?

JG: Jag vet inte hur jag ska svara på den frågan...

Nå, svaret på den frågan har vi ju. Han står vid SD´s sida i vått och torrt. Vid LW´s sida not so much...

TRÖREBRO, B2705-18, Gerald Gray Jr, Vittne, Åklagarna leder förhöret, 29847039.mp3
https://gofile.io/d/UFN1m3

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO

Nu var det 3e gången jag lyssnade på det långa förhöret med JG. Det säger det mesta. Så jag kan inte fatta hur han kan fortsätta vara vän med SD. I såfall är han fullständigt genommanipulerad. Han vill helt enkelt inte tro att SD mördade Lena. Men innerst inne någonstans så måste han väl begripa att SD har ljugit honom full. För något stämmer inte, det begriper t.o.m JG. Så då undrar jag: vilken hållhake har SD på JG?
Citera
2021-05-02, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Hoppas du såg svaret i tråden.
Samtalet mellan H och JS skedde 15/5.
Inte Develi alltså.
Nötis postade tidigare idag.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
15 maj är det.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ordval om egoist Hanna som hoppas att LW är försvunnen för alltid är hämtat från HDs sms med JS vid lunch 15 maj.
Hon kallar sig så.

När han säger till henne backar hon och lägger till nåt som låter bättre.

När hennes chef säger oj då att hon hoppas att hon är död slätar hon dock inte över med nåt tillägg.

Tack tjejer. Demensen som börjar slå till.
Försöker fundera på fall där mördare dömts på svagare indicier än SD. Går sådär. Ramlade över en artikel om ett annat mord på en mamma, Susanne Sallinen. Trots vittnen, fingeravtryck på en kartong i hennes hall, hans DNA i handskar med kvinnans blod på som hittats av granne i fastighetens soptunna och samtal med anstiftaren så friades han i hovrätten....
Citera
2021-05-02, 23:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Förklaringen till frågan, att han vill testa sin vän, är nog inte hela sanningen. Det förefaller mer troligt att budskapet till HD var att han redan berättat för deras gemensamma vänner hur han förväntar sig att situationen ska utveckla sig.

På köpet får han en möjlighet att framföra sin positiva syn på den nära framtiden och en möjlighet att indirekt få veta vad hon redan pratat om med de gemensamma vännerna. HD i sin tur verkar undvika att besvara den egentliga frågan (vad som sägs i vänkretsen) och styr istället tillbaka samtalet.

Jo, det första, det är ju så jag uppfattade det. Att han å ena sidan vill visa HD vad han pratat med J*ani om och att "han tror på dom två".

Det jag funderade mer på vari själva testet skulle bestå i, särskilt som HD verkar reagera negativt på förslaget (att kolla J*ani).

Jag tänkte i första hand att det kanske var så att SD sagt något till J*ani om att han hade planer på att fira påsk med HD och att det var en hemlighet och att han ville kolla om J*ani kunde hålla det tyst för HD. Och J*ani kanske fått samma instruktioner som HD, dvs att han ska kolla HD? Typ dubbelspel och SD är den som håller i trådarna.

Det kan vara som du föreslår, att han vill hålla koll på vad HD snackar om i vänkretsen.

Det är verkligen intressant att se hur den här mannen arbetar. Det är inte direkt raka rör som gäller, utan mer som ett spännande agentspel. I det fördolda.
Citera
2021-05-02, 23:18
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
De hade kunnat häkta SD.
Det är bland annat det som man pratar om nu när fem kvinnor blivit mördade av män på så kort tid. Får se hur länge diskussionen om mäns dödliga våld mot kvinnor i nära relation håller sig denna gång...och om något ens händer i praktiken.
Det finns som sagt redan saker som kan göras och därtill lagar och rutiner som behöver ändras för att skydda kvinnor från att bli mördade.

Skulle han ha suttit häktad från jan -17 till maj -18 för att hon vägrade lämna hans bil? Hur länge tycker du att de skulle ha haft honom inlåst?
Citera
2021-05-02, 23:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Försöker fundera på fall där mördare dömts på svagare indicier än SD. Går sådär. Ramlade över en artikel om ett annat mord på en mamma, Susanne Sallinen. Trots vittnen, fingeravtryck på en kartong i hennes hall, hans DNA i handskar med kvinnans blod på som hittats av granne i fastighetens soptunna och samtal med anstiftaren så friades han i hovrätten....

Så deprimerande...

Nu tappar jag all tilltro till att det här löser sig.
Citera
2021-05-02, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Läs hovrättsdomen, du kommer få juridiska myror i huvudet. 😂
Där är det turer som heter duga om anstiftan mord och en misstänkt förövare, som blev dömd i TR och sen friad.
Citera
2021-05-02, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon växlar mellan sexsnack med JS och kärleksnack med SD innan mordet.

Ett år efter mordet är det SD som suktar efter henne och JS säger hon att han kvävde henne med sin kärlek så han påstås ha avpolletterats sexuellt.
Fan tro't.

Hd är helt ägd av Sd och tvärtom.
Stefans sk vänner är ägda och kontrollerade.
Sätt dig in i följande situation:
Den älskarinna din vän har haft en affär med i 6 år mördas brutalt. Din vän som inte ens blir upprörd, ledsen eller bryr sig, blir misstänkt för mordet.
Det kommer fram att din vän både misshandlat och mordhotat och förföljt den mördade älskarinnan.
Din vän bestämmer nu att han ska åka på ett event där 500 personer deltar, åtminstone 50 av dessa var vänner till mordoffret.
Hans ex? ska följa med, ja samma ex som han ljög för och bedrog under 6 år.
Nu vill din vän att du följer med, skulle du göra det?
Motivera gärna och förklara ditt handlande.

Ps. Ja både P*ter N*ren och S*ra S*lling följde med sin vän. Ds
Senast redigerad av Sh.Holmes 2021-05-02 kl. 23:26.
Citera
2021-05-02, 23:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har också tänkt på detta, att SD kan ha erkänt mordet för HD på planet. Han kan inte hålla truten och hon kan inte t. ex sig därifrån. Vilken mardrömssits.
Back to life, back to reality.

Hon ser inte värst lidande ut. Fylld av energi i augusti och där börjar resorna med SD och gullandet fortsätter.

Men HD skulle säkert gilla den versionen om det väcks nåt åtal framöver.
Det tvingade megaoffret.
Citera
2021-05-02, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hd är helt ägd av Sd och tvärtom.
Stefans sk vänner är ägda och kontrollerade.
Sätt dig in i följande situation:
Den älskarinna din vän har haft en affär med i 6 år mördas brutalt. Din vän som inte ens blir upprörd, ledsen eller bryr sig, blir misstänkt för mordet.
Det kommer fram att din vän både misshandlat och mordhotat och förföljt den mördade älskarinnan.
Din vän bestämmer nu att han ska åka på ett event där 500 personer deltar, åtminstone 50 av dessa var vänner till mordoffret.
Hans ex? ska följa med, ja samma ex som han ljög för och bedrog under 6 år.
Nu vill din vän att du följer med, skulle du göra det?
Motivera gärna och förklara ditt handlande.

Ps. Ja både P*ter N*ren och S*ra S*lling följde med sin vän. Ds
Sorry.
Jag köper inte den versionen om HD.
Vilket jag redan beskrivit tidigare idag:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-05-02, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så deprimerande...

Nu tappar jag all tilltro till att det här löser sig.

Det ser lite mörkt ut ja. Men man ska komma ihåg att oavsett om Herr Domkraftsskaft skulle frias så är han sin egen största fiende iom sin skrytsamhet och sina svårigheter att vara tyst om saker som han känner sig lite smart över att ingen kommit på att han gjort.

Han kommer snacka eller iaf hinta en vacker dag. Då är det upp till personen han snackar med att ta sitt ansvar och anmäla.
Kanske blir det Hanna.

Och då Hanna, är det kanske smart att du anmäler Stefan. För en vacker dag tröttnar han på dig med. Var så säker. Kanske vill han se om han klarar att göra en Fossmo. Hanna kanske går samma öde till mötes som stackars Heléne. Och som någon skrev i tråden igår, seriemördare säger att det är första mordet som var svårt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in