2021-05-02, 22:10
Medlem
Reviewss avatar
Hypotes X (med utrymme för modifiering här och där):

S och L har beslutat att mötas vid midnatt, precis som den 11 maj, då i V*vallaskogen för att se över en av hennes cacher.
I förhör kan S inte förklara hur-när de kom överens att ses. Misstänker att det mejl L mottog under ett telefonsamtal runt 23:50 var från S, med en uppfordran att mötas på F*gelbärsgatan. L avslutar snabbt samtalet med sin vän och går ut. Hennes hallåande några minuter senare kullkastar dock planerna denna kväll. Och mobilen...ja, den lämnades hemma. Så han kunde ju inte ha läst hennes meddelande.

14 maj, 22:55: "Fixar lite inför A födelsedag i morgon. Hoppas det tar mindre en timma."
S har sedan tidigare lovat ta med en batteridriven träborrmaskin för att borra hål i ett av träden där petröret och/eller cachen ska gömmas. L:s avsikt är att bli klar med och placera ut HSH (Home Soft Home) under maj månad; se reviewer HÅ:s vittnesmål.

S åker iväg till USA den 15 maj och ska vara borta i två veckor. S har tidigare varit behjälplig med olika verktyg inför förberedelser av olika cacher och ska han stå till förfogande även denna gång, så är den 14 maj sista chansen.

Som sagt, vi leker med tanken om en inbokad träff vid midnatt, därav hennes kommentar om förhoppningen att bli klar med förberedelserna innan midnatt.
Men; L har också under kvällen önskat en mysig stund, något hon gärna vill få in innan promenaden till planket.
Eftersom han i skrift inte vill avslöja att de ska ses, så låtsas han vara fullt upptagen.
L fortfarande med förhoppningen om en intim stund tillsammans: "hemma nu?"
Inget svar; remsan fotas. Hon inser att han återigen dissar henne och skickar då iväg remsan som är avsedd att få honom att ta sitt förnuft till fånga; en garanti ifall han skulle backa. Det dolda hotet signalerar samma budskap som tidigare; "kom hit med en gång, annars tar jag bort ytterligare en i raden av H:s fuskloggar".

Han bestämmer sig för att tidigarelägga sin mordplan med en halvtimme; tar på sig arbetshandskar, plockar fram träborren etc.
Cyklar ner.
Parkerar bakom garaget (återkommer om val av plats).

Knackar på, varpå hon släpper chatten och stoppar ner hörlurar och mobil i vänster ficka. Klädd är hon sedan tidigare promenad under kvällen kl 21:32-22:00.
A hör henne borsta tänder nere i toaletten innan hon smyger upp till honom för att se till att han sover.

Dörren har varit öppen ett bra tag för S:s ankomst och då för att inte väcka A;

A 161: "Då vi kör fram till adressen så ringer jag till målsäganden, hon ber att vi skall komma in till henne men att vi måste vara tysta då hennes barn ligger på övervåningen och sover. Dörren står på glänt, jag knackar på och går sedan in där vi möts av målsäganden. "

Mobilens rörelsemönster visar en promenad ut från lägenheten och till B*alagsgatan, en sväng in mot lekparken (23:24), belägen mellan lägenhetslänga 4 och 2. Koordinaterna ringar in en punkt rakt nedanför och direkt utanför 2A och ett öppet sovrumsfönster. Därinne kan en kvinna höra en uppjagad och högljudd mansröst.

Rösten avlägsnar sig enligt vittnet efter någon minut.

Kl 23:26:05: mobilen har rundat bullerplankets hörn. GPS söker närliggande master men planket försvårar uppkopplingarna och vid två tillfällen avaktiveras GPS för att söka upp trådlöst nätverk; se A 166.

Träborrar har en vass och smal pigg längst ut, tillsammans med vassa sidoskär; se 15 mm träborrar.
Kan också förklara underbenets två djupare (sågtandade?) sår med ett par mm mellanrum? Studera olika träborrar på nätet.
En domkrafts pigg passar inte alls in här, den är utformad annorlunda och framförallt inte vass. Jag kan svårligen föreställa mig att en pigg på ett domkraftsskaft kan förorsaka beskrivna märken i såret på underbenet.

Kl 23:38:43 befinner sig mobilen enligt utritad precisionscirkel mitt i buskaget bakom garaget, på andra sidan vägen. Parkerades cykeln här?
Också sista position innan platsdata (?) avaktiveras.
Citera
2021-05-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Anade det och korrigerar eftersom det inte är korrekt.

För övrigt diskuterar jag i huvudsak hypomani och inte mani eftersom hon äter läkemedel regelbundet (antipsykotika) som kapar topparna så att det inte skenar iväg mot mani och psykotiskt tillstånd.
Eller djup depression åt andra hållet.

Hon är självgod den 7 april jämfört andra dagar då hon grubblar och ältar och JS får vara klagomur.
Hon är väldigt intensiv periodvis, ses väl via hennes loggande och flackande.

Att klappa ihop efter USA, beskrivas nedstämd, tillbakadragen och asocial samt besöka psykakuten - för att sen storstäda SDs hus 25 maj är väl också rätt varierande psykisk status på kort tid.

Behövs nog mer bevis än nån självgod dag och Geocachande för att sätta nån diagnos hypomani. Kika lite i andras GC-loggar så kan du sätta samma diagnos på halva GC-Sverige antagligen. Så hur intensiv är hon egentligen?

Psykakuten var väl efter att hennes fd man blivit misstänkt för människorov (kan man bli lite nedstämd av) USA-upplevelsen (kan man bli lite asocial av) och LW hittas mördad 19/5 (skulle nog påverka de flesta). Inte konstigt hon tar en sväng förbi psykakuten m a o.

Städa gjorde hon knappast själv utan det var stöttat av hela rövgänget. Kanske inte heller ska dras nån koppling till själva städningen hennes psykiska status var då. Rent medicinskt alltså.

Sen var det ju nån skilsmässa tre månader tidigare så att hon är lite om sig och kring sig med sin rebound kille och inte helt stabil är kanske heller inte så konstigt.

Ge gärna fler exempel på det här med hypomanin så kanske jag köper det men det finns alltså folk därute som är rätt aktiva utan att vara psykiskt sjuka. De springer och hoppar och fixar med massa saker dagarna i ända.

Sen att hon har en sjukdomsbild och medicinerar beskriver hon ju själv men det du bygger hypomanin på verkar vara lite tunt tycker jag.

Framtiden får utvisa för henne om det var bra eller dåligt att vara lojal mot SD men deras relation verkar väldigt bra nu och hon verkar själv inte ha gått ner sig helt. Tvärtom.
Citera
2021-05-02, 22:23
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, känslomässigt tar det här mordet på krafterna.

Det är så sorgligt alltihop.

Det känns ju som att det hade gått att undvika, det fanns ju så många varningssignaler.

Jag tänker ofta på hur M*ats Berg och M*ikael N*yqvist känner när de vet att de hanterade hennes anmälningar men det ändå slutade med döden.

För ingenting.

Bara för att en man tyckte att han inte ville att hans "felsteg" inte skulle uppdagas.

Och vad skulle polis och ÅK ha kunnat göra? Den ena anmälan tog hon tillbaka. Den andra anmälan handlade om att hon vägrade lämna hans bil. Hon vägrade lämna SD. Ingen kunde hjälpa henne eftersom hon inte ville hjälpa sig själv.
Citera
2021-05-02, 22:38
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Och vad skulle polis och ÅK ha kunnat göra? Den ena anmälan tog hon tillbaka. Den andra anmälan handlade om att hon vägrade lämna hans bil. Hon vägrade lämna SD. Ingen kunde hjälpa henne eftersom hon inte ville hjälpa sig själv.

De hade kunnat häkta SD.
Det är bland annat det som man pratar om nu när fem kvinnor blivit mördade av män på så kort tid. Får se hur länge diskussionen om mäns dödliga våld mot kvinnor i nära relation håller sig denna gång...och om något ens händer i praktiken.
Det finns som sagt redan saker som kan göras och därtill lagar och rutiner som behöver ändras för att skydda kvinnor från att bli mördade.
Citera
2021-05-02, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

När man gosar för mycket med HD och SD som du gör blir verkligheten skev. Hon blev väldigt hårt bemöt i bilen, du vet SD slår sönder händer emot väggar när barnen är olydig. Men bra han lär inte tända på dig, nyttiga lydiga idioter tänder inte honom.
Citera
2021-05-02, 22:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
HDs besök på akut psyk är ingenting annat än ett spel för galleriet. I sin enfald så trodde nog HD att med dom rätta papperna utskrivna av en doktor på psyk så skulle både polis och hennes omgivning behandla henne med silkesvantar. Men den bilden krakelerade ganska fort med golvbrunnsstädning, frenetiskt jagande med Geo gänget och samtidigt tumla runt i sänghalmen med JS och dessutom hinna med att tygla Steffeponken.
... Jag lägger till jordgubbs shopping spree 22 maj. Ses i medd till black adder. 😂
Citera
2021-05-02, 22:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Behövs nog mer bevis än nån självgod dag och Geocachande för att sätta nån diagnos hypomani. Kika lite i andras GC-loggar så kan du sätta samma diagnos på halva GC-Sverige antagligen. Så hur intensiv är hon egentligen?

Psykakuten var väl efter att hennes fd man blivit misstänkt för människorov (kan man bli lite nedstämd av) USA-upplevelsen (kan man bli lite asocial av) och LW hittas mördad 19/5 (skulle nog påverka de flesta). Inte konstigt hon tar en sväng förbi psykakuten m a o.

Städa gjorde hon knappast själv utan det var stöttat av hela rövgänget. Kanske inte heller ska dras nån koppling till själva städningen hennes psykiska status var då. Rent medicinskt alltså.

Sen var det ju nån skilsmässa tre månader tidigare så att hon är lite om sig och kring sig med sin rebound kille och inte helt stabil är kanske heller inte så konstigt.

Ge gärna fler exempel på det här med hypomanin så kanske jag köper det men det finns alltså folk därute som är rätt aktiva utan att vara psykiskt sjuka. De springer och hoppar och fixar med massa saker dagarna i ända.

Sen att hon har en sjukdomsbild och medicinerar beskriver hon ju själv men det du bygger hypomanin på verkar vara lite tunt tycker jag.

Framtiden får utvisa för henne om det var bra eller dåligt att vara lojal mot SD men deras relation verkar väldigt bra nu och hon verkar själv inte ha gått ner sig helt. Tvärtom.
Bevis?

Jag skriver om hur hon svänger i psykisk status..
Citera
2021-05-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Råkade på det här:
A 165A/10

Sms- konversation SD/ HD 18 april- 18 :

SD: Testar Jani. Säg till om han berättar det jag skrev om påsk:

SD: Skickar nedanstående

Bilagor.
flr
Storlek: O
FIinamn: 30429717 _ 10156338207632973_ 1957696143_n.jpg Sökvag:
https://api.facebook.com/method/messaging.getAttachment?access_ token=f091c84f124a089d3014455a3e127b63&mid=m mid.$cAAAAA
HKLZttpCqyljVi2Wc21xqOP&aid=10156338207632973&form at=bina
ry

HD: Vad är du för vän som testar din omgivning? Vet inte om jag vill vara en del i det.

HD: Men glad över att du tror på oss. Eller ingick det bara i din test?

SD: jag tror, hoppas och vill

SD: Det är inget test så. Bara på kul

SD: Gärna jul med. Och midsommar, och pingst. Och kristihimmelfärd

--------------------------------------------------------------------------------------

Undrar vad det där handlade om?

Förklaringen till frågan, att han vill testa sin vän, är nog inte hela sanningen. Det förefaller mer troligt att budskapet till HD var att han redan berättat för deras gemensamma vänner hur han förväntar sig att situationen ska utveckla sig.

På köpet får han en möjlighet att framföra sin positiva syn på den nära framtiden och en möjlighet att indirekt få veta vad hon redan pratat om med de gemensamma vännerna. HD i sin tur verkar undvika att besvara den egentliga frågan (vad som sägs i vänkretsen) och styr istället tillbaka samtalet.
Citera
2021-05-02, 22:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Läser man lite framåt - sid 758 exvis i samma aktbilaga - så rasslar det iväg med kärleks-sms mellan SD och HD. Jäklar. Jag har totalt missat det.
Hon växlar mellan sexsnack med JS och kärleksnack med SD innan mordet.

Ett år efter mordet är det SD som suktar efter henne och JS säger hon att han kvävde henne med sin kärlek så han påstås ha avpolletterats sexuellt.
Fan tro't.
Senast redigerad av develi 2021-05-02 kl. 22:55.
Citera
2021-05-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
TACK för bifogat material!!
Och sedan jag klev in tråden har jag pressat på dessa saker.
Sedan post nr1.

Jag skulle vilja att detta inte försvinner i allt annat!
Trots att jag förstår att jag kan ha fel, så är dessa händelser talande, för mig!
Vad gäller H.
Och hennes första reaktioner + även de efterkommande, som jag skrev vid min start.

OBS: UTÖVER ovan,
enligt JS börjar H må dåligt redan "här"
för att hon känner ett tvivel, tror jag, något börjar sjunka in möjligen.

Men det är EFTER USA, vid hemkomst, som hon bryter ihop, eller minns jag fel ?
(Vet ej i vilken omfattning dock, men har för mig hon uppsökte vård/psyk?)
Stämmer det??

För GÖR hon det, så är kanske förklaringen ATT hon fick veta av S under resan
(då hon "satt fast" med honom och han hinner bearbeta henne)
OCH när hon kommer hem igen så är det bara: TOO MUCH inom henne!!

DÄREFTER börjar hennes lögner, tror jag. Och svammel mm.
För att skydda. Av en eller flera anledningar, högst varierande.
Är min tolkning från start.

Jag har inte ändrat den tolkningen eftersom jag inte har hittat tillräckliga argument
för att ändra min tolkning.
Gör det dock gärna, eftersom jag faktiskt är prestigelös.

Tack igen Nötknäppare!! Det var mycket schysst!

Har också tänkt på detta, att SD kan ha erkänt mordet för HD på planet. Han kan inte hålla truten och hon kan inte ta sig därifrån. Vilken mardrömssits.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-03 kl. 00:03.
Citera
2021-05-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Lyssnar på TR-förhöret med JG (aka Bror Duktig) när jag städar. Inte den skarpaste kniven i lådan om man säger så.

JG tappar humöret ofta, ligger på gränsen till irritation och är grandios i största allmänhet.

Leta efter LW var det ju inte tal om att göra spontant, nej, nej, nej - han väntade hellre på att bli kontaktad av Missing People.

Ta toabilder på sig själv och dela med SD är däremot naturligt. Stöta ut LW ur gänget som en 12-åring är också naturligt. Blockera henne på Spotify med mera. Och sen är det minsann intressant med Flashback.

Och inget konstigt är det heller att radera sin telefon mitt i ett polisförhör, tycker han, för att "dölja pinsamheter"...

"Han förklarade sig för polisen när polisen inte spelade in längre"? Får man göra så?

Självklart pratas det också om att han ringde polisen och frågade varför de inte gjort husrannsakan hos HD.

SD (Captain America) har också sagt att JG inte ska hjälpa polisen. "Låt dom sköta det själva, JG".

Och så lite om SD´s prat om att "hjälpa HD med någon slags aktiv dödshjälp".

Vilken sörja...

ÅH: Är Stefan fortfarande din vän?

JG: Jag vet inte hur jag ska svara på den frågan...

Nå, svaret på den frågan har vi ju. Han står vid SD´s sida i vått och torrt. Vid LW´s sida not so much...

TRÖREBRO, B2705-18, Gerald Gray Jr, Vittne, Åklagarna leder förhöret, 29847039.mp3
https://gofile.io/d/UFN1m3

#TeamÅsaHiding Tick, tack, tick, tack....

Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7

Trailer för kortfilmen ”Goddag Domkraftskaft - Hjärstamannen på solskenshumör”:

https://gofile.io/d/mG9dzO
Man tycker nästan lite synd om Jerry, som tyckte synd om Hanna och ville stötta henne när hon skulle ”reparera relationen med Stefan”. Allt medan hon ljuger både honom och Stefan rakt upp i ansiktet samtidigt som längtar efter att få suga Sillens kuk inne på Ikea! Vilken sinnessjuk såpopera. Sunset Beach aint got shit on Nya Hjärsta. Och är det så att Sillen bara var en bricka i spelet får man ju nästan Game of Thrones-vibbar. Fy farao!
Citera
2021-05-02, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon växlar mellan sexsnack med JS och kärleksnack med SD innan mordet.

Ett år efter mordet är det SD som suktar efter henne och JS säger hon att han kvävde henne med sin kärlek så han påstås ha avpolletterats sexuellt.
Fan tro't.
De små kärleks- sms jag syftar på är från 2019.
Får kika imorrn. Den aktbilagans sista sidor tål en närmare granskning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in