Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Du har redan bestämt dig att HD är the "puppet master", eftersom du skriver som du gör.
Jag tvivlar på att hon är drivande när jag ser vem SD är.
Då ska jag klargöra min inställning.
▪️Jag har inte bestämt mig ett dugg, eftersom jag inte kan veta hur involverad hon är.
Jag skriver däremot att hon har ett mycket suspekt beteende som vid anstiftare eller skyddande av brottsling.
Därför, med den riskfaktorn, kommer jag öht inte tycka synd om henne. Jag tycker nämligen inte synd om potentiella brottslingar.
Citat:
Jag tänker också på att HD varit utsatt för SD i tjugo år, hon har tampats med psykisk ohälsa under åratal (och ja, jag tvivlar inte på det heller). För mig är det osannolikt att hon skulle ha spelat psykisk sjuk under så lång tid.
▪️Spelat sjuk är nåt som jag överhuvudtaget aldrig trott.
Jag har snarare skrivit om trolig PPD och recidiv några år senare i allvarlig depression.
Ihop med aktuell medicinering har hon troligen bipolär sjukdom och är inte psykiskt frisk.
Som psykiskt sjuk är det risk att hon inte har ett helt sunt tänk; en delorsak till att det finns riskfaktorer i hennes beteende och kognition.
Citat:
Dessutom finns det två barn här, som har fått lida väldigt mycket under de här åren. De är helt oskyldiga offer i den här soppan.
Att tänka på när man skriver här om HD.
▪️De barn som i huvudsak lider är tre till antalet och har förlorat en mor på ett mycket brutalt sätt.
För övrigt tycker jag HD är alldeles för flat när SD terroriserar barnen, speciellt T som inte lyder hans patologiska kontrollbehov. Han är en komplett idiot med sitt rigida beteende och barnen sitter emellan.
▪️En mycket allvarlig del är hennes resonemang och syn på att barnen kunde ha mördats. Att hon trivialiserar och jämför med förtvivlade anhöriga i vården - vilket är ett väldigt sjukt resonemang för att vara en sjuksköterska - och pratar positivt om SD och då enbart fokuserar på sig själv, att han ville eliminera hennes lidande.
▪️Jag misstror henne och därför ser jag inte som nåt hjärntvättat offer som agerar och tänker som om hon vore a puppet on a string.
Hon är betydligt kraftfullare än så i sitt agerande. Hon ljuger, förtalar och uppvisar en ful personlighet. Jag ser även hämnd hos henne:
▪️Orsaken till att jag inte omhuldar och letar förmildrande omständigheter kring det hon företar sig är att hon på ett hämndaktigt och skrupelfritt sätt loggar LWs cacher när hon hittats brutalt mördad.
▪️Orsaken till att jag inte tycker synd om henne är att hon beter sig vedervärdigt när LW är försvunnen och önskar henne död.
Jag har som sagt LWs barn i åtanke.
▪️Ytterligare en orsak är att hon har starkt motiv, hatar LW och ser ut som en sol när hon mördats brutalt - glider runt helt oberörd som om inget speciellt hänt.
Livet tycks vara härligt nu ihop med SD.
Summa summarum kommer jag inte se henne som nåt stackars offer.
Jag har ingen anledning att känna empati för henne med risk att hon varit delaktig i mord eller skyddar en mördare.
Det är nämligen LW som är offer i den här infekterade soppan.