2021-05-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det är min tro också, att SD fått båda kvinnorna att förlägga skulden på varandra och inte på honom. Därav deras ömsesidiga avsky mot varandra.

Det verkar ofta som att SD kör med RT mot Lena så fort det hettar till i diskussioner. Han låter henne också vänta på "öppet", så att hon får sitta och vänta på ett superkort "öppet". Sedan är det RT igen och SD vet (och njuter) av att han vet att hon inget annat kan göra än att vänta och hoppas på att hon ska hinna...

Så, jag håller med om att det mestadels inte alls handlar om att mörka för HD, utan det handlar om att kontrollera och bestraffa Lena.

Det är för mig osannolikt att HD skulle säga att hon önskar att Lena är död, om HD hade det minsta med mordet att göra eller trodde att Lena var död på riktigt.

Däremot får jag nog äga att jag misstänker att HD inte saknar Lena, bara en gissning. Hon har säkert känt att Lena är orsaken till allt hennes lidande under så många år, och det skulle inte förvåna mig om hon faktiskt kände en lättnad att äntligen kunde hon få tillbaka SD igen. Så som hon egentligen ville. Inte behöva oroa sig för otrohet.

Men där har hon fel. Som du säger bryr SD inte om HD det minsta, mer än att hon är en del i hans fasad av den perfekte mannen. Och om tillfälle ges, kommer han att lämna närgångna intima förslag till de kvinnor han kan komma åt och var otrogen igen. Han bryr sig inte om att HD blev jätteledsen när otroheten uppdagades, att hon gråter och att hon går i krossat glas i ren och skär psykisk smärta.

Precis, han bryr sig inte.
Jag kan tänka mig att han erkände mordet för HD på planet till USA och att han också sa till henne att även hon skulle hamna i fängelse för anstiftan om hon knystade om hans erkännande. Inte konstigt att hon bröt ihop (igen) . Hon kände att han hade henne fast. Att hon aldrig någonsin kommer bli av med honom.

(min spekulation, givetvis)
Citera
2021-05-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bevis?

Jag skriver om hur hon svänger i psykisk status..

Ok du var inne på tecken på hypomani då kanske mer än att det faktiskt är så. Vilka tecken undrar jag i all enkelhet?
Citera
2021-05-02, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hd är helt ägd av Sd och tvärtom.
Stefans sk vänner är ägda och kontrollerade.
Sätt dig in i följande situation:
Den älskarinna din vän har haft en affär med i 6 år mördas brutalt. Din vän som inte ens blir upprörd, ledsen eller bryr sig, blir misstänkt för mordet.
Det kommer fram att din vän både misshandlat och mordhotat och förföljt den mördade älskarinnan.
Din vän bestämmer nu att han ska åka på ett event där 500 personer deltar, åtminstone 50 av dessa var vänner till mordoffret.
Hans ex? ska följa med, ja samma ex som han ljög för och bedrog under 6 år.
Nu vill din vän att du följer med, skulle du göra det?
Motivera gärna och förklara ditt handlande.

Ps. Ja både P*ter N*ren och S*ra S*lling följde med sin vän. Ds

Alltså detta....
Följde JG med också eller?
Citera
2021-05-02, 23:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ok du var inne på tecken på hypomani då kanske mer än att det faktiskt är så. Vilka tecken undrar jag i all enkelhet?
Finns beskrivet om hur hennes mor berättar om totalt däckad till att sen initiera storstädning i SDs hus 25 maj.

Ämnar inte sitta och rabbla men du har själv refererat till att hon är smått manisk när hon laddar sitt GC-konto.

Det svänger ju katten...
Citera
2021-05-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Hypotes X (med utrymme för modifiering här och där):

S och L har beslutat att mötas vid midnatt, precis som den 11 maj, då i V*vallaskogen för att se över en av hennes cacher.
I förhör kan S inte förklara hur-när de kom överens att ses. Misstänker att det mejl L mottog under ett telefonsamtal runt 23:50 var från S, med en uppfordran att mötas på F*gelbärsgatan. L avslutar snabbt samtalet med sin vän och går ut. Hennes hallåande några minuter senare kullkastar dock planerna denna kväll. Och mobilen...ja, den lämnades hemma. Så han kunde ju inte ha läst hennes meddelande.

14 maj, 22:55: "Fixar lite inför A födelsedag i morgon. Hoppas det tar mindre en timma."
S har sedan tidigare lovat ta med en batteridriven träborrmaskin för att borra hål i ett av träden där petröret och/eller cachen ska gömmas. L:s avsikt är att bli klar med och placera ut HSH (Home Soft Home) under maj månad; se reviewer HÅ:s vittnesmål.

S åker iväg till USA den 15 maj och ska vara borta i två veckor. S har tidigare varit behjälplig med olika verktyg inför förberedelser av olika cacher och ska han stå till förfogande även denna gång, så är den 14 maj sista chansen.

Som sagt, vi leker med tanken om en inbokad träff vid midnatt, därav hennes kommentar om förhoppningen att bli klar med förberedelserna innan midnatt.
Men; L har också under kvällen önskat en mysig stund, något hon gärna vill få in innan promenaden till planket.
Eftersom han i skrift inte vill avslöja att de ska ses, så låtsas han vara fullt upptagen.
L fortfarande med förhoppningen om en intim stund tillsammans: "hemma nu?"
Inget svar; remsan fotas. Hon inser att han återigen dissar henne och skickar då iväg remsan som är avsedd att få honom att ta sitt förnuft till fånga; en garanti ifall han skulle backa. Det dolda hotet signalerar samma budskap som tidigare; "kom hit med en gång, annars tar jag bort ytterligare en i raden av H:s fuskloggar".

Han bestämmer sig för att tidigarelägga sin mordplan med en halvtimme; tar på sig arbetshandskar, plockar fram träborren etc.
Cyklar ner.
Parkerar bakom garaget (återkommer om val av plats).

Knackar på, varpå hon släpper chatten och stoppar ner hörlurar och mobil i vänster ficka. Klädd är hon sedan tidigare promenad under kvällen kl 21:32-22:00.
A hör henne borsta tänder nere i toaletten innan hon smyger upp till honom för att se till att han sover.

Dörren har varit öppen ett bra tag för S:s ankomst och då för att inte väcka A;

A 161: "Då vi kör fram till adressen så ringer jag till målsäganden, hon ber att vi skall komma in till henne men att vi måste vara tysta då hennes barn ligger på övervåningen och sover. Dörren står på glänt, jag knackar på och går sedan in där vi möts av målsäganden. "

Mobilens rörelsemönster visar en promenad ut från lägenheten och till B*alagsgatan, en sväng in mot lekparken (23:24), belägen mellan lägenhetslänga 4 och 2. Koordinaterna ringar in en punkt rakt nedanför och direkt utanför 2A och ett öppet sovrumsfönster. Därinne kan en kvinna höra en uppjagad och högljudd mansröst.

Rösten avlägsnar sig enligt vittnet efter någon minut.

Kl 23:26:05: mobilen har rundat bullerplankets hörn. GPS söker närliggande master men planket försvårar uppkopplingarna och vid två tillfällen avaktiveras GPS för att söka upp trådlöst nätverk; se A 166.

Träborrar har en vass och smal pigg längst ut, tillsammans med vassa sidoskär; se 15 mm träborrar.
Kan också förklara underbenets två djupare (sågtandade?) sår med ett par mm mellanrum? Studera olika träborrar på nätet.
En domkrafts pigg passar inte alls in här, den är utformad annorlunda och framförallt inte vass. Jag kan svårligen föreställa mig att en pigg på ett domkraftsskaft kan förorsaka beskrivna märken i såret på underbenet.

Kl 23:38:43 befinner sig mobilen enligt utritad precisionscirkel mitt i buskaget bakom garaget, på andra sidan vägen. Parkerades cykeln här?
Också sista position innan platsdata (?) avaktiveras.

*gulp*
En träborrmaskin..
Men rättsläkare Aleksandra Lazajevic hade i så fall upptäckt det vid obduktion - bl.a splitter av skallbenet och djupet.
Så det tror iaf inte jag var mordvapnet.
Senast redigerad av zilvereko 2021-05-03 kl. 00:32.
Citera
2021-05-03, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns beskrivet om hur hennes mor berättar om totalt däckad till att sen initiera storstädning i SDs hus 25 maj.

Ämnar inte sitta och rabbla men du har själv refererat till att hon är smått manisk när hon laddar sitt GC-konto.

Det svänger ju katten...

Ja mitt exempel var kanske lite mer underbyggt där. Samtidigt GC-relaterat då där de flesta verkar ganska hurtiga med det mesta.
Senast redigerad av Avel 2021-05-03 kl. 00:24.
Citera
2021-05-03, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
*gulp*
En träborrmaskin..

Oftast en vanlig borrmaskin som.det monteras en träborr i.
Tvivlar dock att det skulle åstadkomma skadorna på syrenstammen dock.
Citera
2021-05-03, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Oftast en vanlig borrmaskin som.det monteras en träborr i.
Tvivlar dock att det skulle åstadkomma skadorna på syrenstammen dock.

Jag också.. Det stämmer inte.
Citera
2021-05-03, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag också.. Det stämmer inte.

Å andra sidan behöver inte skadorna på stammen och lw skett vid exakt samma tillfälle, bara samma kväll.
Citera
2021-05-03, 00:51
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag vidhåller att HD svänger som ett aprilväder och har hög misstanke om bipolär sjd från mitt håll utifrån aktuell medicinering med antipsykotika, livslång beh för depression och hur hennes sjukdomsbild debuterar.
Därav ser jag det som misstänkt hypomani när hon peakar och sen dyker olika dagar.

På tal om sjukdomsbild kan du ju själv redogöra för SDs delirium sen skilsmässan?
Citat:
Ja mitt exempel var kanske lite mer underbyggt där. Samtidigt GC-relaterat då där de flesta verkar ganska hurtiga med det mesta.
Fö var det följande jag nämnde om cacher. Finner det lika speedat att vara FTF när målet går upp i HovR.
Tack för diskussionen.
Citat:
Hon verkar ju logga allt maniskt oavsett vem som är CO. Det här med att hon inte vill ha med LW att göra där verkar inte loggar ingå m a o.
Citat:
Jag är mest förbluffad över alla dessa loggar hon suttit och registrerat. Hur många kan det röra sig om?

Hypotetiskt. Om jag partar på ett team-konto och inte varit med på säg 1000 av 5000 cachar. Är det ok för groundspeak då? I teorin alltså att logga de 1000 cacharna på nytt eget konto?
Citat:
Ja hon ansåg ”team-loggningarna” vara giltiga men sen reggade ändå 17 st, av LW i omgångar raderade, ”team-loggade” så rätt skulle vara rätt.

Att sitta där och fusklogga 17 st igen när CO blivit ihjälslagen av maken bara några veckor innan. Bra piller hon går på...
Citat:

Vid nåt tillfälle meddelar väl HD i chatt att hon den kvällen gjort 75 nätloggar. Vad är det för vansinne? Hon skriver ju ofta bara nån rad i loggen? Varför inte i direkt anslutning till fyndet.

FTF-idioten SD förstår jag som är narcissist och vill med 2000 tecken gång på gång framhäva hur bra han är men HD:s eftersläp i logg fattar jag inte.
Senast redigerad av develi 2021-05-03 kl. 01:21.
Citera
2021-05-03, 02:40
Medlem
Bollkalle19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Någon som ska försöka knipa nån av åhörarplatserna imorgon? Vore bra att ha nån på plats som kan rapportera.

Kl 09:00 Uppspelning av tingsrättens förhör med J*onas S*ahlén därefter nytt förhör med honom.

Kl 11:00 Förhör med E*ster W*esström.

Kl 13:00 Förhör med J*oachim Å*hlin.

Kl 14:00 Förhör med J*ohan K*anedal.

Jag tänkte gå. Men när jag laddade ner PDF för tingsrättens veckoschema, finns det inget imorgon. Vart hittar du infon?
Citera
2021-05-03, 03:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle19
Jag tänkte gå. Men när jag laddade ner PDF för tingsrättens veckoschema, finns det inget imorgon. Vart hittar du infon?

I TS, längst ner ”diverse offentliga handlingar”, nästa sida ”handlingar Göta HR”, och där ligger det överst i gofile som ”reviderad hf-plan”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in