Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Anade det och korrigerar eftersom det inte är korrekt.
För övrigt diskuterar jag i huvudsak hypomani och inte mani eftersom hon äter läkemedel regelbundet (antipsykotika) som kapar topparna så att det inte skenar iväg mot mani och psykotiskt tillstånd.
Eller djup depression åt andra hållet.
Hon är självgod den 7 april jämfört andra dagar då hon grubblar och ältar och JS får vara klagomur.
Hon är väldigt intensiv periodvis, ses väl via hennes loggande och flackande.
Att klappa ihop efter USA, beskrivas nedstämd, tillbakadragen och asocial samt besöka psykakuten - för att sen storstäda SDs hus 25 maj är väl också rätt varierande psykisk status på kort tid.
Min teori är att HD har blivit sjuk tillföljd av att ha levt med en psykopat under väldigt lång tid. Stressen hon utsatts för har resulterat i kognitiv funktionsnedsättning och vidare djup depression (vilken i sig givit ytterligare pålagring av kognitiv funktionsnedsättning etc.).
Vidare tror jag att HD:s väg mot tillfrisknande har gått hand i hand med en allt sämre relation mellan SD och LW.
Jag menar att SD måste lägga alltmer energi på LW för att kunna kontrollera henne och då får HD plötsligt ett visst andrum. Något hon inte haft dessförinnan när SD endast haft HD eller när SD haft HD + en enkel LW som
gett honom energi. En energi han kunnat använda för att kontrollera HD.
SD:s energi är nu plötsligt uppdelad mellan HD och LW.
Tillägg: HD kan såklart ha en psykisk sjukdom i botten men jag tror inte det.
Tillägg 2: varken HD eller LW hade någon psykisk sjukdom i botten, tror jag. Men båda mådde psykiskt dåligt pga SD:s agerande.