2021-05-02, 21:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, du har utgått utifrån din tro att HD kan vara bipolär, då man kan vid mani bete sig på samma sätt som en narcissist.

Då har jag läst dig slarvigt/missuppfattat dig.

Jag tänker dock att vi inte sett sådana sidor av mani (vad jag vet) hos HD.
Anade det och korrigerar eftersom det inte är korrekt.

För övrigt diskuterar jag i huvudsak hypomani och inte mani eftersom hon äter läkemedel regelbundet (antipsykotika) som kapar topparna så att det inte skenar iväg mot mani och psykotiskt tillstånd.
Eller djup depression åt andra hållet.

Hon är självgod den 7 april jämfört andra dagar då hon grubblar och ältar och JS får vara klagomur.
Hon är väldigt intensiv periodvis, ses väl via hennes loggande och flackande.

Att klappa ihop efter USA, beskrivas nedstämd, tillbakadragen och asocial samt besöka psykakuten - för att sen storstäda SDs hus 25 maj är väl också rätt varierande psykisk status på kort tid.
Citera
2021-05-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
De hade väl börjat ha sex igen 2016 eller hur var det?

Det var väl bara SD som antytt det för att LW skulle lida. Tror det varit torrt som fnöske i åratal. Båda tycks ha haft bättre partners så varför återgå till det trista grå?
Citera
2021-05-02, 21:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Här bakom är det!
Uttalande från H-JS

Ja, A 165B/724

Screenshots HD och S*illen 15 maj, 12:09.
Citera
2021-05-02, 21:33
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Det där var väl ett citat från develi, inte från HD. 😄
Edit: eller har jag missat något? 🤔

Hoppas du såg svaret i tråden.
Samtalet mellan H och JS skedde 15/5.
Inte Develi alltså.
Nötis postade tidigare idag.
Citera
2021-05-02, 21:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ordval om egoist Hanna som hoppas att LW är försvunnen för alltid är hämtat från HDs sms med JS vid lunch 19 maj.
Hon kallar sig så.

När han säger till henne backar hon och lägger till nåt som låter bättre.

När hennes chef säger oj då att hon hoppas att hon är död slätar hon dock inte över med nåt tillägg.

15 maj är det.
Citera
2021-05-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ja, A 165B/724

Tack. Märkligt "samtal".
Citera
2021-05-02, 21:41
Medlem
Citat:
Ja, A 165B/724

Läser man lite framåt - sid 758 exvis i samma aktbilaga - så rasslar det iväg med kärleks-sms mellan SD och HD. Jäklar. Jag har totalt missat det.
Citera
2021-05-02, 21:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det var väl bara SD som antytt det för att LW skulle lida. Tror det varit torrt som fnöske i åratal. Båda tycks ha haft bättre partners så varför återgå till det trista grå?
HD bekräftar asexualitet i förhör.

BFL: Hur menar du då? Nöjd?
HD: Eeh jag hade mått dåligt under en ganska lång tid, jag hade inte återhämtat mig, kommit
tillbaka till vardagslivet. Eeh, jag ... vi hade roligt tillsammans, eeh vi hade inte så mycket till, kärleksliv så ... Nej jag vet inte vad det här har med saken att göra men det känns som att jag sitter och berättar om mitt privatliv.
Som egentligen inte berör nån annan. Eeh men, nej vi hade inte så mycket till, till kärleksliv.
Jag var inte så intresserad över huvud taget, och ibland tänkte jag ja men det bra han hade det nån annanstans.
Vi hade kul ändå tillsammans. Han var snäll mot mig och ödmjuk och vi hade det jättebra tillsammans. Så ..
FL: Var det okej för dig då att han träffade Lena?
HD: Aah men det var ju det. Lite tyst så, fast jag inte sa nånting. Så jag accepterade ju det."

Hennes närmsta väninna KH beskriver att sexlivet återvänder:

" Under hösten -16 åkte de, Hanna, Stefan, Lena och någon vän/partner till henne, iväg
tillsammans. Under den tiden sa också Hanna till K att hon och Stefan haft sex igen."
Senast redigerad av develi 2021-05-02 kl. 21:46.
Citera
2021-05-02, 21:44
Medlem
develis avatar
Citat:
15 maj är det.
Korrekt och nu korrigerat. Tack.
Citera
2021-05-02, 21:47
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ja, känslomässigt tar det här mordet på krafterna.

Det är så sorgligt alltihop.

Det känns ju som att det hade gått att undvika, det fanns ju så många varningssignaler.

Jag tänker ofta på hur M*ats Berg och M*ikael N*yqvist känner när de vet att de hanterade hennes anmälningar men det ändå slutade med döden.

För ingenting.

Bara för att en man tyckte att han inte ville att hans "felsteg" inte skulle uppdagas.

Ja...
jag håller med helt.
Och det finns många liknande fall.
Många offer varje år.
Och många som ska leva vidare med smärtan och annat.
Och för mig är Nr1=barnen.
Alltid.
Utan undantag.

Återigen, tack för hjälpen med att hitta underlaget, för det jag tidigare endast använt fritt ur minnet.
Jag är, som ni säkert har förstått, "icke datakunnig/datautvecklad".
I klass med "amöbanivå" menar jag då.

Godnatt för denna gång!
Citera
2021-05-02, 21:54
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

För övrigt diskuterar jag i huvudsak hypomani och inte mani eftersom hon äter läkemedel regelbundet (antipsykotika) som kapar topparna så att det inte skenar iväg mot mani och psykotiskt tillstånd.

Hon är självgod den 7 april jämfört andra dagar då hon grubblar och ältar och JS får vara klagomur.

Att klappa ihop efter USA, beskrivas nedstämd, tillbakadragen och asocial samt besöka psykakuten - för att sen storstäda SDs hus 25 maj är väl också rätt varierande psykisk status på kort tid.

HDs besök på akut psyk är ingenting annat än ett spel för galleriet. I sin enfald så trodde nog HD att med dom rätta papperna utskrivna av en doktor på psyk så skulle både polis och hennes omgivning behandla henne med silkesvantar. Men den bilden krakelerade ganska fort med golvbrunnsstädning, frenetiskt jagande med Geo gänget och samtidigt tumla runt i sänghalmen med JS och dessutom hinna med att tygla Steffeponken.
Citera
2021-05-02, 22:00
Medlem
Lova33s avatar
Citat:

Min teori är att HD har blivit sjuk tillföljd av att ha levt med en psykopat under väldigt lång tid. Stressen hon utsatts för har resulterat i kognitiv funktionsnedsättning och vidare djup depression (vilken i sig givit ytterligare pålagring av kognitiv funktionsnedsättning etc.).

Vidare tror jag att HD:s väg mot tillfrisknande har gått hand i hand med en allt sämre relation mellan SD och LW.
Jag menar att SD måste lägga alltmer energi på LW för att kunna kontrollera henne och då får HD plötsligt ett visst andrum. Något hon inte haft dessförinnan när SD endast haft HD eller när SD haft HD + en enkel LW som gett honom energi. En energi han kunnat använda för att kontrollera HD.
SD:s energi är nu plötsligt uppdelad mellan HD och LW.

Tillägg: HD kan såklart ha en psykisk sjukdom i botten men jag tror inte det.

Tillägg 2: varken HD eller LW hade någon psykisk sjukdom i botten, tror jag. Men båda mådde psykiskt dåligt pga SD:s agerande.
Senast redigerad av Lova33 2021-05-02 kl. 22:09. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in