För övrigt återges det från främst Henkos sida på mycket dramatiskt vis hur jag ringt till någons moder, vars son enda brott var att "ha råkat swisha en krona" till min vän med ett litet meddelande vilket Henko, som vanligt när det passar hans agenda, bekvämt glömde att nämna.
Precis så här dramatiskt var det samtalet. Enda redigeringen som skett är att jag tagit bort det som man kan identifiera den här oskyldiga mannen utifrån, som tydligen lyckades "råka" Swisha en krona med ett Swish-meddelande som berörde något kring ett åtal gällande förtal till min vän. Vilken osis att ha sån nedrans otur att sådant bara sker från ingenstans, tänker givetvis ingen! Jag tror med det sagt att modern inte kände sig ett dugg hotad, men det lät däremot som om hon var van vid att folk söker upp hennes råtta till son. Jag sympatiserar med henne och beklagar att jag störde henne med mitt samtal. Samtalet skedde 21.04, bara så det är sagt också. Alltså inte mitt i natten, som med den andra göken som är rakt av insyltad i den här soppan av skit på ett sätt jag ämnar återkomma till.
Henko som själv inte är främmande inför metoden "ring upp de du har problem med när det passar dig" förutsätter jag har full förståelse för mitt handlande här med andra ord.
Jag tar på mig att jag olyckligtvis ringde personens moder i tron om att det var hans partner, eftersom han verkar ha blockerat mitt nummer i förebyggande syfte men samtidigt tycks ha ett behov av att kommunicera med "oss". "Det är svårt att komma fram nu", säger hon på andra änden, när jag försöker ringa det nummer som swishade min vän.
Symboliskt nästan, kan jag känna.
På tal om att kontakta folk omkring den man inte tycker om, så har Jonas arbetsgivare fått lite intressanta mail från någon som givetvis på intet sätt kan knytas till vare sig Vega (han vågade inte bo kvar på Gullmars verkar det som) eller Knutsbo.
Men kom ihåg att Haveristerna
principiellt är emot deplatforming. På samma sätt är de, principellt, feminister. Och svansar är man bara ansvarig för om man inte är omtyckt av Haveristerna. Mycket lite görs å andra sidan för att stävja förtalskampanjer i sina egna led.
Nu ska jag leka Gullmarsdamus och se in i framtiden: Henko kommer dra i sig en stärkande sup av "brukswhiskyn", klia sig i sin korkade jävla skalle för att därefter givetvis helt enligt rutinerna peka på hur han omöjligt kan klandras för det som står i dessa meddelanden.
Precis så Henko, och på samma sätt bör då problem jag och mina vänner ställer till för Haveristerna rimligtvis också lösas genom att kontakta exempelvis mig,
istället för att sitta på Twitter och ha de parter man uppenbarligen önskar kommunicera med blockade samtidigt som man tillvitar Jonas skuld för något som andra gör.
Sen har vi ju den där lilla detaljen Henko tycks ha glömt om hur han sökte kontaktförbud mot oss och hur det därför också kan vara olagligt att överhuvudtaget adressera honom, men i hans värld spelar ju sådant mindre roll när man förutsätter att omgivningen har glömt bort skiten. Bara Henko vinner!
Vem jag är är ingen hemlighet och ingenting jag försöker dölja. Och jag har aldrig varit den som slår förutom när jag slår tillbaks. Sånt folk är jobbiga i Haveristernas värld.