2021-11-06, 08:45
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Henrik kontaktade mig och ville att vi skulle ta ett samtal imorgon - så jag sade javisst! Varför inte? Han kommer ringa mig kring 17-18 imorgon (om inget går fel), men är det något människor i tråden vill fråga?

Inte manad, jag är max ett klick bort och tycker att jag är tydlig. Undrar han om mina bevekelsegrunder vad gäller på att podda kontra posta ett inägg här, så kan han fråga mig privat, istället för drar sina slutsatser inför alla som lyssnar.

Men legit en KANSKE intressant diskussion där jag hoppas att alla som bara "hetsat lite" när han fick hembesök - för det var BEVISLIGEN inte bara han som fick utan han hans familj - och han ser hur lätt det vore för mig att "köööör" då han var äcklig mot mig och jag inte gett igen.
Senast redigerad av Spritnota 2021-11-06 kl. 09:23.
Citera
2021-11-06, 13:09
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Vilket avsnitt syftar du på? Jag vill lyssna när det bråkas.
Avsnitt 71 med start 36.58. Här visar Henrik upp praktexempel på härskartekniker. Myra vill inte diskutera Emma VL och säger det rakt ut. Henrik skiter i det trots att alla ska ha vetorätt.

Här fattar Myra att hon inte längre har något att säga till om i den podd hon grundat.

Exakt så här gick det ofta till i IRM också. Henrik är en man som inte fixar en jämställd relation med en kvinna.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2021-11-06 kl. 13:12.
Citera
2021-11-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Avsnitt 71 med start 36.58. Här visar Henrik upp praktexempel på härskartekniker. Myra vill inte diskutera Emma VL och säger det rakt ut. Henrik skiter i det trots att alla ska ha vetorätt.

Här fattar Myra att hon inte längre har något att säga till om i den podd hon grundat.

Exakt så här gick det ofta till i IRM också. Henrik är en man som inte fixar en jämställd relation med en kvinna.

Tack!
Fan vad märklig podd det är asså. Jävligt bra underhållning dock, det ska de ha!
Citera
2021-11-06, 14:49
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjeppkineseN
Tack!
Fan vad märklig podd det är asså. Jävligt bra underhållning dock, det ska de ha!

Kanske är det underhållande för publiken men knappast för Myra ( eller Emma VL). Notera hur Axel agerar wingman till Henrik också.

Det är ju också uppenbart att de varit överens innan podden om att ämnet inte skulle tas upp. Lika uppenbart är det att Axel och Henko bestämt sig innan att skita i detta och ta Myra by surprise.

Att man sen långt i efterhand erbjuder Myra att ta bort avsnittet eller klippa bort vissa delar är ju bara komiskt. Skadan var redan skedd ( framför allt för Emmas del) och det var liksom tanken).
Citera
2021-11-06, 15:04
Medlem
Citat:
Kanske är det underhållande för publiken men knappast för Myra ( eller Emma VL). Notera hur Axel agerar wingman till Henrik också.

Det är ju också uppenbart att de varit överens innan podden om att ämnet inte skulle tas upp. Lika uppenbart är det att Axel och Henko bestämt sig innan att skita i detta och ta Myra by surprise.

Att man sen långt i efterhand erbjuder Myra att ta bort avsnittet eller klippa bort vissa delar är ju bara komiskt. Skadan var redan skedd ( framför allt för Emmas del) och det var liksom tanken).

Tyckte inte att det var så farligt dock. Man förtalar ju minst en "kändis" varje avsnitt och man behandlar alla lika illa. Men man kanske har blivit fartblind som lyssnare? Jag reagerar knappt längre när Henko och Axel drar igång mobbmaskineriet.

Däremot var det kul när Henko hävdade att "Haveristerna visst är en smart och civiliserad podd" som svar på Navids sågning av Haveristerna i sin podd.

Man lyssnar ju inte på Haveristerna för att den är smart eller civiliserad, man lyssnar ju på den för att den varken är smart eller civiliserad. Det hörs ju på namnet till och med. Att man inte ens är en gnutta självmedvetna är lite avtändande ändå.
Senast redigerad av KjeppkineseN 2021-11-06 kl. 15:11.
Citera
2021-11-06, 22:07
Medlem
Fan vilket jävla drama dessa haverister lyckas åsamka sig själva. Tror Henko och Axel skulle må bra av att tagga ner lite för deras hälsa. Det är nya draman varje månad, det måste ju tära på både psyke och kropp.
Senast redigerad av KjeppkineseN 2021-11-06 kl. 22:25.
Citera
2021-11-06, 22:53
Medlem
DumpsterFires avatar
Bra samtal med moralhora! Henrik fick fram många viktiga poänger där som jag tror fler behöver fundera över. Det går att skoja bort men jag tror ändå flera av er vet att han har rätt i mycket han säger här och är väldigt öppen. Värt lyssningen och kanske kan det bidra till en trevligare stämning i tråden generellt.

Och ärligt svarat av Tommy!
Senast redigerad av DumpsterFire 2021-11-06 kl. 22:55.
Citera
2021-11-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumpsterFire
Bra samtal med moralhora! Henrik fick fram många viktiga poänger där som jag tror fler behöver fundera över. Det går att skoja bort men jag tror ändå flera av er vet att han har rätt i mycket han säger här och är väldigt öppen. Värt lyssningen och kanske kan det bidra till en trevligare stämning i tråden generellt.

Och ärligt svarat av Tommy!

Vart kan man lyssna?
Citera
2021-11-07, 01:13
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Henrik påstår i podden att han Vet att jag skulle vara Alma någonting. Det stämmer inte och det bevisar väl hur lögnaktiga deras granskningar är.

Moralhora ställer inte den givna frågan: -" Vad grundar du det påståendet på?"- och hela samtalet blir till en enmansshow där Henriks alla lögner inte vid något tillfälle ifrågasätts. Istället ges han tillfälle att försöka framstå som en relativt normal och sansad person .

Men,men,till slut kommer allt hans ljug att komma ikapp honom. Vi är ganska många nu som inte stillatigande tar emot skit från honom.

Edit: Kanske kan PappaBoeg svara på frågan som Moralhora inte vågade ställa till Henrik?Alltså hur man gått tillväga för att "avslöja" mig. Men som den fege stackare han är ska man kanske inte förvänta sig svar...eller?
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2021-11-07 kl. 01:45.
Citera
2021-11-07, 01:29
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Var kan man höra samtalet?
Citera
2021-11-07, 01:37
Medlem
DumpsterFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Var kan man höra samtalet?
På deras patreon, broder. (Känner du någon patreon kan de dela länken då patreon har noll skydd.
Citera
2021-11-07, 03:13
Bannlyst
Citat:
Henrik påstår i podden att han Vet att jag skulle vara Alma någonting. Det stämmer inte och det bevisar väl hur lögnaktiga deras granskningar är.

Moralhora ställer inte den givna frågan: -" Vad grundar du det påståendet på?"- och hela samtalet blir till en enmansshow där Henriks alla lögner inte vid något tillfälle ifrågasätts. Istället ges han tillfälle att försöka framstå som en relativt normal och sansad person .

Men,men,till slut kommer allt hans ljug att komma ikapp honom. Vi är ganska många nu som inte stillatigande tar emot skit från honom.

Edit: Kanske kan PappaBoeg svara på frågan som Moralhora inte vågade ställa till Henrik?Alltså hur man gått tillväga för att "avslöja" mig. Men som den fege stackare han är ska man kanske inte förvänta sig svar...eller?

Okej låt oss för en stund gå med på att du har helt rätt här. Henko snackar skit om att du skulle vara den han påstår att du är. I övrigt då? Duger svaret han ger dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in