2021-04-30, 01:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon försäkte driva HD till självmord. Kanske därför SD dödade henne? För att skydda HD?
Citat:
Hon utsatte honom för psykisk tortyr under ett år. Inte konstigt om det slog över till sist för honom.
Läs deras konversationer i FUP.
Så stackars SD blev psykiskt torterad och HD skulle drivas till självmord.

Hahaha!
Du är ju helt dum. På riktigt.

HD, med toppnotering i självbedrägeri, kör samma bs i förhör.
Hon vill inbilla sig att att SD inte alls var sugen på LW, att han var utsatt för trakasserier och inte kom undan. 😂

Han måtte ha varit i klass med en barmhärtig samarit då han hade påtvingat sex på sitt jobb.
I kontorsstolen, på golvet, i konferensrummet.
Överallt.

Om man vill leva sig in i HDs bittra hat och sjuka besatthet av LW så kan du vara ett strålande exempel.
En mall på hur hat kan förvränga det kognitiva så att slutsatserna blir därefter.
Citat:
Eftersom vi vet hur hon var mot SD så utesluter jag inte att hon var likadan även mot andra. Men det får vi inte skriva om?
Vilka vi?
Jag hoppas evigt att du inte duplicerar dig, det vore skrämmande.
Du räcker i en upplaga.
Citera
2021-04-30, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Usch, fortsatte att läsa på sidan ovan ; A168E/3930

"Stefan Davidsson
Vad hände dig? Vem hade du retat upp så mycket? Fan att du inte kunde lyssna på folk. Lade du
dig i något? Jag vill veta. Går sönder av att inte veta. Det är lika jävla jobbigt som att vara anklagad
för att ha skadat dig. Snälla, maila eller skicka röksignaler till åklagaren och berätta vad som hände!
2 apr 2019 16:46

Stefan Davidsson
Vad fan hände med dig den kvällen? Kommer vi, dina barn och jag, någonsin få veta?
20 feb 2019 23:14

Stefan Davidsson
Den hade du gillat, kompis!
20 feb 2019 23:13

Stefan Davidsson
Stefan har skickat en bilaga.
https://www.facebook.com/Praktisk.info/posts/626473277773548
20 feb 2019 23:12

Otäckt att han inte bara skriver ett år efter hennes död i hennes messenger utan också tramsar (röksignaler) och därefter fokus på sig själv (att det är han som går sönder), och på det "Vem hade du retat".

Så fort han öppnar munnen avslöjar han sig och sitt avvikande sätt att tänka.

Visserligen är det kanske inte ovanligt att folk som sörjer skriver på h*ns facebook-sida, men här skriver han direkt i hennes messenger, som inte är avsett för andra att läsa. Man förstår ju att han vill att polisen ska läsa.

Här saknas också det som många oskyldiga men ändå misstänkta skulle skriva om det nu var så att man "gick sönder" av att inte veta; dvs har känslor för personen:

Jag saknar dig så mycket, jag hoppas att du inte led för mycket, så orättvist att ditt liv inte fick levas fullt ut, att dina barn fått ta studenten utan dig, att du inte får vara med och se dom växa upp, att du aldrig kan bli mormor eller farmor, att barnen inte kommer att ha en mamma som kan stötta dom nu när de går in i vuxenlivet, barnabarnen kommer aldrig att få ha en mormor eller farmor.......någonting av detta.

Det här är sådana tankar som man har när man förlorar någon för tidigt i livet, någon man älskar.

Jag tror inte att SD har den förmågan. Därför saknas alla sådana tankar.

Det är också därför han refererar till HD som ett tomt skal. För mig känns det så hemskt att man skule tänka så om någon man älskar.

Försöker applicera det på någon i min familj. Att om personen blir så deprimerad att h*n verkar vara "ett tomt skal", hur skulle man då tänka och känna?

Av alla förhörda, som är vänner/bekanta till SD, har det vad jag uppmärksammat inte framkommit att SD någon gång sagt likt: Jag saknar LW så fruktansvärt, våra gemensamma upptåg, samtal, vem tog livet av henne så brutalt m m. Alla visste ju att de umgicks mycket och under låång tid även om de inte visste om att de länge haft en affär.

Nej, SD vet i stället dagen efter mordet att det kommer att bli "rubriker"!

Nu är det nära... undrar om SD förberett något om han skulle bli inlåst på lång tid (likt en åldring som börjar med döstädning)?
Citera
2021-04-30, 07:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Av alla förhörda, som är vänner/bekanta till SD, har det vad jag uppmärksammat inte framkommit att SD någon gång sagt likt: Jag saknar LW så fruktansvärt, våra gemensamma upptåg, samtal, vem tog livet av henne så brutalt m m. Alla visste ju att de umgicks mycket och under låång tid även om de inte visste om att de länge haft en affär.

Nu är det nära... undrar om SD förberett något om han skulle bli inlåst på lång tid (likt en åldring som börjar med döstädning)?
Ja, hur var det nu med fasadbelysningen, skulle den vara automatstyrd, för att förhindra inbrott, eller ska han strunta i det eller glömma bort det som inför USA-resan?
Tror han löser cachar, precis som vanligt, det här rinner förbi, som mamma Maggan brukar säga. Han ser det väl hovrättsförhandlungarna som lite trista måsten/möten, men med trevligt lunchsällskap i form av fd svärfar.
Citera
2021-04-30, 07:40
Medlem
Citat:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Om du läst ett par inlägg efter mitt så har nötis hjälp till att lägga upp det jag inte klarade av (och direkt från FUP).

Nog bättre att läsa det än vad jag hänvisade till (kom från glorian som många ggr inte drog sig för att klippa och klistra vad hen la upp).
Dock tyckte jag att det inlägget tydligt visade på hur mycket ovänner SD/LW var bara 3 månader innan mordet, LW var väldigt nära att avslöja mannen som lurat henne under lång tid.
Det avslöjandet fick inte ske!
Nu blev det ännu värre, USA-resan med HD visade LW att han varit en stor bluff... HELA HAN!
Citera
2021-04-30, 08:09
Medlem
Citat:
För att LW hotade honom med polisanmälan och fängelse om han inte lydde henne. Och för att han inte ville skiljas från HD och hoppades på en återförening. Något som LW aldrig skulle ha tillåtit.

Om det rent hypotetiskt var så att SD inte valde att avsluta med LW när möjlighet fanns pga vad du skriver, ser det hela inte bättre ut än att det var överlagt. Tror du också att det var så?
Citera
2021-04-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nej då har du läst det fel.

Är man oskyldig och sitter häktad är det en klart större chans att man blir stressad än om man är skyldig. SD har nog kalkylerat med att han skulle bli förhörd och eventuellt även häktad när han planerade mordet. Så han har haft tid att mentalt förbereda sig. Därmed faller ditt resonemang platt anser jag.
Det först fetade:
Ok, så då läste jag ditt inlägg fel och därför blev också mitt inlägg till dig skevt.
Det var ju kontot "Gracefulmind" som i ett inlägg hävdade att SD inte är stresstålig. Ni två är alltså oense om hur SD:s flera månader långa tid i häkte skall bedömas.

Det andra fetade:
Tillhör du trådens "SD-har-planerat-mordet"-falang?
Alltså de som anser att SD (om det nu var han bakom planket?) mötte Lena med avsikt att döda henne.
Finns ju också en annan falang, nämligen de som anser att SD tappade besinngen och dödade i vredesmod, dvs ett oplanerat mord.
Citera
2021-04-30, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Ja usch. Hör låten lite off tune, med eko, som i en skräckfilm när jag läser texten med SD i åtanke.

Byt ut "dricker" i sista versen mot "mördar" så har HD en fin liten anthem som hon kan framföra om det blir omgifte hos svärisarna i Lundby med SOA som kastar sot eller vad develi så fint målade upp.

SD har tillbringat stora delar av uppväxten och sena tonåren och tidiga vuxenåren i simhallar iklädd endast små tighta 80-talsspeedos och det var även där han träffade sin blivande, numera fd fru, så jag gissar att han inte har peniskomplex.

Det finns ju även som bekant (tyvärr) en nakenbild i en sjö som han hade den dåliga smaken att publicera eller skicka till nån i geosammanhang (tror jag det var). Och i samma anda så skickade han ju nån bild där han hade lagt en marsipanros på sin privata kroppsdel. Så han verkar snarare stolt över och vill visa upp sin bleka skepnad. (Men man vet aldrig. Golden state killer eller om det var BTK hade ju komplex för sin penisstorlek).

Oidipuskomplex lider han däremot säkert av. HD är ju tydligen en kopia av M*argareta. Kanske därför M*argareta tycks störa sig på HD. Två pluspoler som krockar...
Absolut.
Någonting är riktigt skevt med SD.
Citera
2021-04-30, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Nej han förbereder sig ju och planerar för sommarens geocatchingäventyr i Skåne. Det finns inte på hans karta att han skulle blir dömd.

Och han har ju sagt att han inte har tid att sörja LW.

Men klättra i träd och sova på biltak med HD har han tid med. Och jaga burkar med SOA och JG. Och storstäda. Och kontakta granne och fråga varför hen vände sig bort och inte hälsade. Och bläddra ivrigt i kalendern för att försöka få till gemensamma geocatchingsommaräventyr med vännerna.
Och skriva glada, uppsluppna loggar.

Undrar om vännerna fejkade att de inte kunde komma loss från jobb och få barnvakt de datum paret D är lediga för att slippa säga att de inte vill umgås mer med dem...
Citera
2021-04-30, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det först fetade:
Ok, så då läste jag ditt inlägg fel och därför blev också mitt inlägg till dig skevt.
Det var ju kontot "Gracefulmind" som i ett inlägg hävdade att SD inte är stresstålig. Ni två är alltså oense om hur SD:s flera månader långa tid i häkte skall bedömas.

Det andra fetade:
Tillhör du trådens "SD-har-planerat-mordet"-falang?
Alltså de som anser att SD (om det nu var han bakom planket?) mötte Lena med avsikt att döda henne.
Finns ju också en annan falang, nämligen de som anser att SD tappade besinngen och dödade i vredesmod, dvs ett oplanerat mord.

Med tanke på att han uppenbart, enligt mig då, gjort ett ”testförsök” några veckor tidigare så var det definitivt planerat i någon mån. Och jag tror inte han var ute efter att hjälpa LW byta däck på bilen. Sedan om han avsåg att döda henne eller bara hota låter jag vara osagt. Men med tanke på antalet slag var det nog aldrig på bordet att bara läxa upp henne.

Vad tror du?
Citera
2021-04-30, 09:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Med tanke på att han uppenbart, enligt mig då, gjort ett ”testförsök” några veckor tidigare så var det definitivt planerat i någon mån. Och jag tror inte han var ute efter att hjälpa LW byta däck på bilen. Sedan om han avsåg att döda henne eller bara hota låter jag vara osagt. Men med tanke på antalet slag var det nog aldrig på bordet att bara läxa upp henne.

Vad tror du?

Citat:
gjort ett ”testförsök” några veckor tidigare

När, var, hur?
Citera
2021-04-30, 09:09
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det ligger med all säkerhet något i vad du säger. Inget, utom stark avundsjuka, kan få någon att kräka ur si så mycket skit.

Då får jag associationen: svartsjuka kontra avundsjuka.
SD (och HD) erkänner villigt att de känt avundsjuka, men förnekar svartsjuka. Då verkar de tro att allt är lugnt.

Men avund är en av de sju dödssynderna om jag inte missminner mej, och inget man skojar bort.
Citera
2021-04-30, 09:33
Medlem
smokeonthewater
”För att LW hotade honom med polisanmälan och fängelse om han inte lydde henne. Och för att han inte ville skiljas från HD och hoppades på en återförening. Något som LW aldrig skulle ha tillåtit.”

Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Om det rent hypotetiskt var så att SD inte valde att avsluta med LW när möjlighet fanns pga vad du skriver, ser det hela inte bättre ut än att det var överlagt. Tror du också att det var så?

Inget svar från Smokey.

Och inte på frågan varför SD väljer gå tillbaka i ett söndrigt och sexuellt dött förhållande med HD heller.
Senast redigerad av viperstyle 2021-04-30 kl. 09:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in