2021-04-29, 05:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Min förhoppning är att SD fälls, att inte bara nätterna är hans domare. Läst tråden men inte skrivit på länge. FUP ger ingen annan MGM än SD men tyvärr är ju inte lagen så enkel. Hoppet är det sista...

Men HD och SD, fattar nån? De är skilda med barn men de cachar tillsammans de två. Hon var på väg bort, sen mördades Lena och hon stannar uppenbarligen kvar i ett nära förhållande med SD, i motsats till vad folkbokföring och skilsmässopapper säger.

Är det för att hon är rädd för samma öde som Lena om hon går? Är hon rädd om barnen, skyddar hon dessa - har SD hotat göra nåt/är HD rädd att han skulle göra nåt? Eller är hon i en slags yrkesroll; en sjuksköterska kallas ibland patientens advokat: ska HD hjälpa SD genom tiden och sen dra? Eller står hon vid hans sida för hon vet vad han gjort, dvs hon har en hållhake på honom inför framtiden: "är du otrogen igen berättar jag om Lena". Eller anpassar hon sig likt en medberoende? Eller är hon så kuvad och hjärntvättad att hon tror att allt ska bli så bra?

"Hon kör sin röda MG
Genom vildhavre och vallmo
Och det dammar som om fälten brann
Och så stannar hon på rälsen
Där tågen slutat gå
Om man frågar svarar hon:
Min man kommer snart tillbaks
Den här vägen"

Vers från Danielas hus av Lundell som SD citerat tre första raderna av i nån av alla miljarders cacheloggar, om just HD. Innehåller också guldkornet "det finns dom som säger att hon behöver vård".
Bortom frågeställningar om rädd, hjärntvättad, hotad, kuvad samt rädd för att bli mördad;

.. så kan hon ju faktiskt vara smått vrickad själv också?

Hatobjektet har försvunnit för evigt och dött. Det är vad hon önskade sig och ger väl viss vägledning om hennes person.
Hon har tyckt otroligt illa om LW enligt hennes chef och samma säger JS så det är väl i paritet.
Ingen mer konkurrens om SD?

Lite olika orsaker till skilsmässa via HD:

- meningsskiljaktigheter (JO)

- De hade saker att reda ut men älskar fortfarande varandra. (PS)

-Tröttnat på att SD snokar i mobilen, men hennes ambition var att de skulle bli ett par igen. (TB)

- Att SD har fortsatt ha en relation med LW. (JG)

- att det inte handlar om LW utan "andra saker" men är fortfarande kär i SD (LH, BP)

- För att relationen mellan SD och LW inte hade upphört (MT)

- Brist på tillit. Hon visste om att SD haft fortsatt kontakten med LW. (CH)

- Flera händelser leder fram till beslutet relaterat till LW och tidigare otrohet.
Det behövdes en förändring och de skulle bo från varandra en period och se tiden an. (KH)

- att SD bröt med LW men sen bestämde de sig i allafall för skilsmässa. (sin mor)

- Hon har inte sagt nåt och han lägger sig inte i. (sin far)

- Otrohet,vet inte vad det gällde eller när. Hon frågade inte. (sin syster)
Senast redigerad av develi 2021-04-29 kl. 06:11.
Citera
2021-04-29, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Th*rese har haft kontakt med H*nna under året, de ha både träffats och pratat på andra sätt.
De pratar mest om vanliga saker för att få ett så normalt liv som möjligt. När Th*rese frågar
H*nna om det hänt något i utredningen svarar H*nna oftast nej. Hon har berättat en gång att
hennes syster, mamma och pappa var inne på förhör, det var runt julen. H*nna och St*fan har
även frågat St*fans advokat vad man kan göra, om det går att överklaga eftersom att det är en
så pass långdragen utredning. St*fan och advokaten kom överens om att ligga lågt för om
man överklagare kanske polis och åklagare blir stressade och då driver ett indicier mål
.
Th*rese tyckte att det var ett konstigt resonemang, de måste ha tänkt att det då finns vissa
besvärande omständigheter som gör att det kan bli ett indiciemål, om man är oskyldig måste
det ju vara bättre att få ett avslut. St*fan har sagt hela tiden att polisen inte har något på
honom, så Th*rese tänker att det då måste vara svårt att få det till ett indicie mål.

Tack! Du är verkligen ett ess på att leta (och hitta det jag tänker på)!
Citera
2021-04-29, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Känns som 100tals indicier som pekar mot SD. Inte mot någon annan. Kan inte vara tillfälligheter. Han har varit misstänkt från dag ett. Motiv och möjlighet saknas verkligen inte. Däremot mordvapnet.

Därför hoppas jag att rätten lyssnar noga på vad rättsläkare Aleksandra L har att förtälja. Inte minst gällande SDs rispa på benet. Säger bara det: goddag domkraftsskaft (ett sånt med en pigg i). Inte ett sånt skaft som SD paketerade in tillsammans med sitt "beundrarbrev" till ÅH.

Märkena i trädet på mordplatsen och det på rispan på SDs ben är likadana...
Tillfälligheter? Njäe.
Jaså, det "känns" så för dig, zilvereko?

Poliserna som utredde "mordet" på Ingemar Westlunds fru Agneta "kände" nog på ungefär samma sätt som du.
Vi vet alla hur totalt fel den känslan ledde utredningen och att Ingemar sätt häktad alldeles i onödan. Vet du?

Det är väldigt farligt att tro sig kunna avgöra nåt baserat på en "känsla".
Väldigt dumt dessutom..
Citera
2021-04-29, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Om man är oskyldig så ja.
Så du menar att om man är oskyldigt misstänkt för mord och under lång sitter häktad baserad på den misstanken -ja, då blir man inte så stressad av den situationen?
Jag blir osäker. Är det så du menar?

Om ja: Anser du att den "analysen" skulle gälla en person som sitter oskyldigt misstänkt för mord i ett land som frejdigt tillämpar dödsstraff för just mord?
Citera
2021-04-29, 07:43
Medlem
Citat:
Känns som 100tals indicier som pekar mot SD. Inte mot någon annan. Kan inte vara tillfälligheter. Han har varit misstänkt från dag ett. Motiv och möjlighet saknas verkligen inte. Däremot mordvapnet.

Därför hoppas jag att rätten lyssnar noga på vad rättsläkare Aleksandra L har att förtälja. Inte minst gällande SDs rispa på benet. Säger bara det: goddag domkraftsskaft (ett sånt med en pigg i). Inte ett sånt skaft som SD paketerade in tillsammans med sitt "beundrarbrev" till ÅH.

Tillfälligheter? Njäe.

Håller med Dig i vad Du skriver!

Det är nära nu och vi får verkligen hoppas att Åkl får fram alla indicier i en vettig ordning (tillsammans med det DNA som finns).

Alla hot, stalking, SD:s humör där tom barnen blir utsatta (både hans egna och LW:s son).

SD har här hjälpt till med att visa hur han fungerar, film med inslaget skaft och sitt hat mot Åkl... inte så smart!
Citera
2021-04-29, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Så du menar att om man är oskyldigt misstänkt för mord och under lång sitter häktad baserad på den misstanken -ja, då blir man inte så stressad av den situationen?
Jag blir osäker. Är det så du menar?

Om ja: Anser du att den "analysen" skulle gälla en person som sitter oskyldigt misstänkt för mord i ett land som frejdigt tillämpar dödsstraff för just mord?

Nej då har du läst det fel.

Är man oskyldig och sitter häktad är det en klart större chans att man blir stressad än om man är skyldig. SD har nog kalkylerat med att han skulle bli förhörd och eventuellt även häktad när han planerade mordet. Så han har haft tid att mentalt förbereda sig. Därmed faller ditt resonemang platt anser jag.
Citera
2021-04-29, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Konversationen ska läsas nerifrån och upp.

https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/thumbs/@@147:17c48d72d8c8c80ce2819b5acd459dd4

Lägger upp detta inlägg från 2020-04-01 kl 04.12 (enl min siddelning sidan 7595).

Misstänkte att det som var med i inlägget inom en citatruta inte skulle komma med. Ni som orkar/har lust får leta Er tillbaka enl min anvisning.

Det är en låång konversation mellan SD/LW från den 18:e februari 2018.

Den visar att LW vid tiden var vansinnigt trött på SD:s lögner/löften, hur hon inte var långt ifrån att komma med ett avslöjande. Det här är knappt 3 månader innan mordet, innan LW fick reda på SD:s resa till USA med sin snart fd fru... och hur orolig SD var för att bli avslöjad.

Tillägg
Ser nu att det även är en hänvisning till molnet... men text finns utskriven i inlägget jag hänvisar till.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-04-29 kl. 08:47.
Citera
2021-04-29, 08:45
Medlem
Citat:

Tillfälligheter? Njäe.

Just det. Jag kikade på mitt domkraftsskaft med piggen och tänkte att det är ju idealiskt som mordvapen! Är villig att överge min tro på ficklampan. Men var har han gjort av skaftet? Man borde knacka på hos honom och höra.
Citera
2021-04-29, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Min förhoppning är att SD fälls, att inte bara nätterna är hans domare. Läst tråden men inte skrivit på länge. FUP ger ingen annan MGM än SD men tyvärr är ju inte lagen så enkel. Hoppet är det sista...

Men HD och SD, fattar nån? De är skilda med barn men de cachar tillsammans de två. Hon var på väg bort, sen mördades Lena och hon stannar uppenbarligen kvar i ett nära förhållande med SD, i motsats till vad folkbokföring och skilsmässopapper säger.

Är det för att hon är rädd för samma öde som Lena om hon går? Är hon rädd om barnen, skyddar hon dessa - har SD hotat göra nåt/är HD rädd att han skulle göra nåt? Eller är hon i en slags yrkesroll; en sjuksköterska kallas ibland patientens advokat: ska HD hjälpa SD genom tiden och sen dra? Eller står hon vid hans sida för hon vet vad han gjort, dvs hon har en hållhake på honom inför framtiden: "är du otrogen igen berättar jag om Lena". Eller anpassar hon sig likt en medberoende? Eller är hon så kuvad och hjärntvättad att hon tror att allt ska bli så bra?

"Hon kör sin röda MG
Genom vildhavre och vallmo
Och det dammar som om fälten brann
Och så stannar hon på rälsen
Där tågen slutat gå
Om man frågar svarar hon:
Min man kommer snart tillbaks
Den här vägen"

Vers från Danielas hus av Lundell som SD citerat tre första raderna av i nån av alla miljarders cacheloggar, om just HD. Innehåller också guldkornet "det finns dom som säger att hon behöver vård".

I vilket fall som helst tror jag inte att HD klarar av tre tonåringar i längden. Kan bli tungt för henne. Han kommer inte heller att vara trogen så förr eller senare kraschar de.
Citera
2021-04-29, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Han kan ju bli häktad igen också om åklagaren yrkar på det under slutpläderingen nästa vecka.
Det blir spännande detta med herr domkraftsskaft med det svarta munskyddets öde och framtid.
Japp. Samma dag som han fyller år dessutom. Det är ju inte förbjudet att hoppas att han får handfängsel sista förhandlingsdagen.
Citera
2021-04-29, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Just det. Jag kikade på mitt domkraftsskaft med piggen och tänkte att det är ju idealiskt som mordvapen! Är villig att överge min tro på ficklampan. Men var har han gjort av skaftet? Man borde knacka på hos honom och höra.

Skaftet fick nog följa med i ryggan till jobbet, skulle någon stanna honom och fråga varför han har det med sig så skulle det lämnas tillbaka till chefen/bilen där det kom ifrån.

SD jobbade den dagen trots att chefen trodde han hade semester inför USA-resan.

SD tog med sig ryggan i bilen ut till arbetsplatsen på fm, skräp-byggcontainern blev slutdestination för det skaftet.
Vore intressant att få veta om arbetskamraten som SD frågade om hen ville följa med hade minutkoll på SD där på arbetsplatsen. Kanske tog SD med arbetskamraten för att bevisa att han inte åkte åt något annat håll... det var ju viktigt med att vara upptagen/ha alibi från kvällen innan och kanske morgonen därpå.

Min spekulation så klart...
Citera
2021-04-29, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Lägger upp detta inlägg från 2020-04-01 kl 04.12 (enl min siddelning sidan 7595).

Misstänkte att det som var med i inlägget inom en citatruta inte skulle komma med. Ni som orkar/har lust får leta Er tillbaka enl min anvisning.

Det är en låång konversation mellan SD/LW från den 18:e februari 2018.

Den visar att LW vid tiden var vansinnigt trött på SD:s lögner/löften, hur hon inte var långt ifrån att komma med ett avslöjande. Det här är knappt 3 månader innan mordet, innan LW fick reda på SD:s resa till USA med sin snart fd fru... och hur orolig SD var för att bli avslöjad.

Tillägg
Ser nu att det även är en hänvisning till molnet... men text finns utskriven i inlägget jag hänvisar till.
Länken funkar inte. Inte för mig i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in