2021-04-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du verkar vara den enda trådisen förutom jag själv, som ser rättsläkarens rapport som extremt viktig.
Kanske har jag fel om ointresset och ber i såfall om ursäkt i förväg.
Hoppas Åkl drar rapporten på ett pedagogiskt sätt för rätten.
Iom att rättsläkaren fått uttala sig ytterligare för att förtydliga Lenas skador i den aktbilaga som SDs chefs domkraft tas upp, så antar jag att det kommer tryckas på vad rättsläkaren har kunnat utläsa av kroppens skador.
Citera
2021-04-29, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tröstlöst vet jag inte. Hela Örebro kommer gå bananas om han blir friad. Det blir inte lätt att heta Stefan Davidsson då. Begriper inte att han orkar hålla sig vid liv ens med tanke på hur många som måste strukit hans nummer ur mobilens kontaktlista.
Han har inte förståelse för hur andra ser på hans beteende.
Han fortsätter som tidigare, som om Lena aldrig funnits. Åker på geoevent och blir förvånad att han får smaka på en hurring..
Jag bli matt över hur jäkla märklig han är och de som följer honom.
Gör de det av dumhet eller rädsla?
Ser de någonting som vi andra missar?
Citera
2021-04-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Han har inte förståelse för hur andra ser på hans beteende.
Han fortsätter som tidigare, som om Lena aldrig funnits. Åker på geoevent och blir förvånad att han får smaka på en hurring..
Ser de någonting som vi andra missar?

Jag tror Hd kan skatta sig lycklig när han blir fälld och inlåst. Annars hade han snart tappat tålamodet med den bleka, tröga och depressiva Hd. Det hade bara varit en tidsfråga innan han bestämt sig för att göra sig av med henne också.
Han behöver spänning och lögner i sitt liv, han behöver en utmaning, någon som LW. Någon att bryta ner, kontrollera och styra.
Citera
2021-04-29, 23:26
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Du verkar vara den enda trådisen förutom jag själv, som ser rättsläkarens rapport som extremt viktig.

Nej, detta är av stor relevans!
Och jag hoppas också det presenteras på starkt vis.
Citera
2021-04-29, 23:34
Medlem
Citat:

Jag har också lagt märke till detta, och anser det mycket viktigt. Det tillsammans med dna på ring och tvättmaskin kommer räcka.
Bra av rättsläkaren, tydligt och förklarande.
Citera
2021-04-29, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jag tror Hd kan skatta sig lycklig när han blir fälld och inlåst. Annars hade han snart tappat tålamodet med den bleka, tröga och depressiva Hd. Det hade bara varit en tidsfråga innan han bestämt sig för att göra sig av med henne också.
Han behöver spänning och lögner i sitt liv, han behöver en utmaning, någon som LW. Någon att bryta ner, kontrollera och styra.
Hur har han tänkt sig sitt liv egentligen?
Hans bror visste inte om SD hade mönstrat, att det upptäcktes något hjärtfel eller liknande?
Kan det vara anledning till att SD inte är pilot, inte dykinstruktör, inte är önskvärd inom försvarsmakten att han inte är polis? Det måste varit hans dröm.
Han tar gärna selfies med uniformerade män, frotterar sig med poliser köper hemliga under cover prylar från Kina. Han är en fjant, inte mycket man.
Nästan så jag undrar om han har en micropenis, det vore pricken över i..
Det är inte direkt så klockorna stannar och ljuv musik spelar:

Åh, han går som en karl
Han ser ut som en karl
Med en kropp som en karl
Och han kysser som en karl ska

Han har charm som en karl
Han är fräck som en karl
Nonchalant som en karl
Och han rör sig som en karl ska

Men djupt därinne
Har han ett barnasinne

Och jag ska ge allt vad jag har
Till denna underbara karl
Så han blir min för hela livet

Visst kan han som en karl
Se vad kvinnorna har
Och han ger när han tar
Med en styrka som en karl har
Jo, han ljuger ibland
Och han dricker ibland
Men det struntar jag i
För jag vet ju vad den karln har

Usch
Citera
2021-04-29, 23:47
Medlem
Citat:
Tror inte det spelar någon större roll för honom. Han reagerar inte på sånt som andra skulle bli ledsna över. Bara han har kvar de undersåtar han har nu - och sikta på att skaffa några till vad det lider.

Citat:
Iom att rättsläkaren fått uttala sig ytterligare för att förtydliga Lenas skador i den aktbilaga som SDs chefs domkraft tas upp, så antar jag att det kommer tryckas på vad rättsläkaren har kunnat utläsa av kroppens skador.
Ni har säkert rätt. Sant är att han inte har empati som de flesta här har, utom en hanfull väl kända troll. Han gillar att skrämmss. Han njuter när andra känner obehag inför honom. Han är dessutom kall och känslobefriad. Han får energi av andras rädsla. Jag är en ganska dålig människokännare - utgår ofta från mig själv. En RPU på honom hade varit intressant att läsa.

Nu.. God natt.
Citera
2021-04-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Ja.
Med tanke på hans självgodhet och oförmåga till självkritik (mm)
så hade han nog trott sig klara ro deras tresamhet iland.

Han blev nog väldigt chockad och arg när han insåg att ALLT var på väg bort.
På riktigt denna gång.
Ett steg i taget, för både L och H (som säkert förvånade honom mest).
Tror det grävde hål invärtes på honom.

Ett kolsvart hål fyllt av vrede i såfall...
Citera
2021-04-29, 23:51
Medlem
Citat:

Det går vi hoppas på. En pigg här och en pigg där... det kan vi hoppas att rätten uppmärksammar och inser vidden och sammanhanget av.
Citera
2021-04-30, 00:05
Medlem
[quote=Litenensam|75696969]Han har inte förståelse för hur andra ser på hans beteende.
Ser de någonting som vi andra missar?[/QUOTE]

SD har garanterat förmåga att visa upp en sida som tilltalar andra. Han kan antagligen få folk att se sig sedda och uppskattade om han vill. Är generös och hjälpsam. Blir förtrolig. Får folk att känna sig utvalda och speciella.
Inte alla faller för det, men vissa.
Lyssnar man få förhör med JG och läser förhöret med C*amilla på Thyréns så märker man det.

Samma sak i förhöret med grannkvinnan som kallade honom Nattens Vite Riddare. Han ryckte ut och sågade ut en inlåst baby, kom med nyköpta frallor osv.

Andra uppfattar honom som obehaglig när han blir kramig och pratar om allt för privata saker (E*mil på hans förra arbetsplats, innan E*mils könskorrigering. Dvs när E*mil ännu var kvinna).
En manlig kollega får lite skuldkänslor över att han ens tänkt tanken att SD faktiskt kan vara skyldig.

Att som vuxen upptäcka att den man trodde var ens vanliga, friluftsälskande pappa är en mördare kan inte vara kul.
Citera
2021-04-30, 00:24
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ett kolsvart hål fyllt av vrede i såfall...

Ja. Han är helt klart kolsvart inombords.

Känns lite mer hoppfullt nu inför domslut.
Som att den "samlade bilden" är mycket tydligare.
Och framställan av den.
Citera
2021-04-30, 00:36
Medlem
Citat:
Hur har han tänkt sig sitt liv egentligen?
Hans bror visste inte om SD hade mönstrat, att det upptäcktes något hjärtfel eller liknande?
Kan det vara anledning till att SD inte är pilot, inte dykinstruktör, inte är önskvärd inom försvarsmakten att han inte är polis? Det måste varit hans dröm.
Han tar gärna selfies med uniformerade män, frotterar sig med poliser köper hemliga under cover prylar från Kina. Han är en fjant, inte mycket man.
Nästan så jag undrar om han har en micropenis, det vore pricken över i..
Det är inte direkt så klockorna stannar och ljuv musik spelar:

Åh, han går som en karl
Han ser ut som en karl
Med en kropp som en karl
Och han kysser som en karl ska

Han har charm som en karl
Han är fräck som en karl
Nonchalant som en karl
Och han rör sig som en karl ska

Men djupt därinne
Har han ett barnasinne

Och jag ska ge allt vad jag har
Till denna underbara karl
Så han blir min för hela livet

Visst kan han som en karl
Se vad kvinnorna har
Och han ger när han tar
Med en styrka som en karl har
Jo, han ljuger ibland
Och han dricker ibland
Men det struntar jag i
För jag vet ju vad den karln har

Usch

Ja usch. Hör låten lite off tune, med eko, som i en skräckfilm när jag läser texten med SD i åtanke.

Byt ut "dricker" i sista versen mot "mördar" så har HD en fin liten anthem som hon kan framföra om det blir omgifte hos svärisarna i Lundby med SOA som kastar sot eller vad develi så fint målade upp.

SD har tillbringat stora delar av uppväxten och sena tonåren och tidiga vuxenåren i simhallar iklädd endast små tighta 80-talsspeedos och det var även där han träffade sin blivande, numera fd fru, så jag gissar att han inte har peniskomplex.

Det finns ju även som bekant (tyvärr) en nakenbild i en sjö som han hade den dåliga smaken att publicera eller skicka till nån i geosammanhang (tror jag det var). Och i samma anda så skickade han ju nån bild där han hade lagt en marsipanros på sin privata kroppsdel. Så han verkar snarare stolt över och vill visa upp sin bleka skepnad. (Men man vet aldrig. Golden state killer eller om det var BTK hade ju komplex för sin penisstorlek).

Oidipuskomplex lider han däremot säkert av. HD är ju tydligen en kopia av M*argareta. Kanske därför M*argareta tycks störa sig på HD. Två pluspoler som krockar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in