2021-04-25, 15:30
Medlem
StudebakerHog666s avatar
När man tittar efter en sak kan man hitta lite annat smått och gott.

Ur förhör med BA 22/1 2019
149/470

"Gällande att Birgitta sagt att Stefan och Hanna hade en förhoppning om att hitta tillbaka till
varandra under USA-resan.

Birgitta vet det utifrån att Hanna sagt det till henne. Hon tror att de hade det samtalet precis
innan resan, samtidigt som de höll på och planerade mer ingående kring resan. Hanna sa
något om att resan kunde bli ett sätt att se hur de fungerade tillsammans, att få tid själva. Hon
tänkte att det skulle bli en möjlighet för dem att umgås och se vad det kan leda till. Hon var
samtidigt medveten om att det skulle vara på ett annat sätt under semestern än i vardagen.
Birgitta tyckte att det var kul att de skulle försöka och att det kanske skulle fungera när de
kom tillbaka hem. Birgitta uppfattade det Hanna sa som att Hanna och Stefan åter skulle leva
i en kärleksrelation.
Då Birgitta och Hanna pratade om det tyckte Birgitta att det verkade som att hon återhämtat
sig bra. Utifrån det Hanna sa uppfattade Birgitta det som att Hanna hade rustat sin lägenhet
och började må bra. Även om de hittade tillbaka varandra så hade de separata boenden, vilket
gjorde att det inte var någon press att hitta tillbaka men ändå kunde försöka. Hanna kändes
positiv inför det, till skillnad mot de år hon varit deppig."
Citera
2021-04-25, 15:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På tal om spoiler ska du få en konstig sådan direkt.

Skulle leta reda på domen åt dig och länka om anstiftarinnan och mördaren, men kom inte ihåg vart jag laddade den.
Hamnade i trådstarten för mordet och satte kaffet i halsen.

Uff...
Citera
2021-04-25, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jag kör - och jag får söka i tråden så gott det går efter inlägg, tack för tips!
Jag kommer att inkludera SD, HD, SOA, BA, JS och även HD:s syster PO - alla förhör från FUP och från TR.
Nåt ska man ju ägna sitt "överflöd av fritid" åt, nu när det inte är någon Vinterstudio

Kanon, tackar!

Det skulle finnas en länksamling till alla dessa sidospår som flera har donat med och kommit fram till knepigheter, lögner och annat.
Citera
2021-04-25, 15:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thislookslike
Kanon, tackar!

Det skulle finnas en länksamling till alla dessa sidospår som flera har donat med och kommit fram till knepigheter, lögner och annat.

Ja, det är en veritabel djungel!
Och som jag tidigare nämnt så är det svårt att se trädet för all skog...
Citera
2021-04-25, 16:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag kör - och jag får söka i tråden så gott det går efter inlägg, tack för tips!
Jag kommer att inkludera SD, HD, SOA, BA, JS och även HD:s syster PO - alla förhör från FUP och från TR.
Nåt ska man ju ägna sitt "överflöd av fritid" åt, nu när det inte är någon Vinterstudio
Nu fattar jag inte, men är väl trög. Vad gör BA och PO i samlingen om du pratar om redogörelse för vad HD säger om att LW hittats död?

Alltså utifrån tema med rubricering.
Alla förhör är väl vad som folk redan sitter med via piastrone och länkstart?
Citat:
Är det någon som vet om det finns en heltäckande sammanställning av vad SD, HD och SOA säger om eftermiddagen 19/5 då LW hittas?
Alltså från samtliga polisförhören från FUP, och även från förhören i TR. Det gäller både vad de svarar på åklagarnas och försvarets frågor.

Tillägg: annars sätter jag mej och gör en i veckan. Onödigt dock om det redan finns en.
Citera
2021-04-25, 16:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
När man tittar efter en sak kan man hitta lite annat smått och gott.

Ur förhör med BA 22/1 2019
149/470

"Gällande att Birgitta sagt att Stefan och Hanna hade en förhoppning om att hitta tillbaka till
varandra under USA-resan.

Birgitta vet det utifrån att Hanna sagt det till henne. Hon tror att de hade det samtalet precis
innan resan, samtidigt som de höll på och planerade mer ingående kring resan. Hanna sa
något om att resan kunde bli ett sätt att se hur de fungerade tillsammans, att få tid själva. Hon
tänkte att det skulle bli en möjlighet för dem att umgås och se vad det kan leda till. Hon var
samtidigt medveten om att det skulle vara på ett annat sätt under semestern än i vardagen.
Birgitta tyckte att det var kul att de skulle försöka och att det kanske skulle fungera när de
kom tillbaka hem. Birgitta uppfattade det Hanna sa som att Hanna och Stefan åter skulle leva
i en kärleksrelation.
Då Birgitta och Hanna pratade om det tyckte Birgitta att det verkade som att hon återhämtat
sig bra. Utifrån det Hanna sa uppfattade Birgitta det som att Hanna hade rustat sin lägenhet
och började må bra. Även om de hittade tillbaka varandra så hade de separata boenden, vilket
gjorde att det inte var någon press att hitta tillbaka men ändå kunde försöka. Hanna kändes
positiv inför det, till skillnad mot de år hon varit deppig."

Ja, samma säger ju HD i sitt första förhör 19 maj:

"V: Eh .. ja va hände .. ehh jag .. känner att .. eh .. att Stefan o jag inte kommer så nära som jag
hade hoppats på .. eh .. och känner att näe men jag tror att det enda rätta är att flytta isär .. eh för
o få distans till det hela, för jag förstår ju att det här påverkar oss båda .. eh ..
F: När bestämde du dig för det då, vet du?
V: Eh .. februari kanske?
F: Ah. Va fick du för reaktion från Stefan dårå?
V: Eh .. eh .. ledsen .. eh .. återigen kommer det ju lite gammalt upp igen liksom klart .. eh .. åjag
säger ju att jag tror att .. kan vi bara komma isär en stund, så tror jag att vi kan hitta tillbaka
men vi måste liksom .. vi måste få distans till varandra vi måste få möjlighet att släppa det
här .. ehh ..!
"
//

"F: Ah. Liksom var det uttalat då att nu var det du å Stefan som skulle fortsätta å Lena skulle
va ute ur bilden eller?
V:Ah.
F: Mm. Så det var det du levde efter?
V:Mm.
F: Mm. Du kan väl beskriva hur det var sen, hur det liksom .. hur det blivit sen då fram tills
nu?
V: Eh .. nä men .. ah .. hur de blive .. vi kom inte tillbaka så nära som jag hade hoppats .. eh .. jag
kände ju .. jag trodde att jag skulle ha lättare att komma över det, att dom hade haft en
relation .. eh .. jag tänkte att .. får vi bara va i fred så kommer vi att kunna bygga upp nånting ..
Eh ... men hon gjorde sig liksom hela tiden påmind. Eh .. så ..
"
//
"V: Vi har, vi har haft.. vi sa nu för att .. ah eftersom förhoppningarna var o komma tillbaka
kändes det dumt att sälja en stor bra bil å köpa två mindre bilar eftersom .. till träningar
behöver man ha bil.. så sa vi att men vi provar o .. dela på bilen .."
//
"V: Eh å han vet om att eh .. min förhoppning är att komma till Stefan.
F: Att gå?
V: Att komma tillbaka till Stefan.
F: Han vet om det?"

Fast den 29:e maj låter det mer så här:

"V: Jag har sagt det men jag .. eh .. jag har sagt att min förhoppning är att vi ska kunna hitta
tillbaka till varandra men nu pratar vi asså .. år framåt. Inte imorgon eller nästa vecka utan ..
när vi har varit isär och helst haft andra relationer båda två .. eh .. om det då finns nånting ah ..
då skulle jag vilja det. Men eh .. inte nu .. direkt. Det finns ingenting. Jag önskar att han hade
nån annan å att jag träffar nån annan.
"
Citera
2021-04-25, 16:29
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Nu fattar jag inte, men är väl trög. Vad gör BA och PO i samlingen om du pratar om redogörelse för vad HD säger om att LW hittats död?

Alltså utifrån tema med rubricering.
Alla förhör är väl vad som folk redan sitter med via piastrone och länkstart?

SD, HD och SOA är (för mej) centrala. Det hänvisas ibland till "någon i familjen" och dit får man ju räkna BA och PO (som är mamma och syster till HD). JS är ju också ett intressant vittne.

Jag tänkte ha det i en följd - för mitt eget "nöje" om inte annat. Och då ser man vad de sagt, och hur de ändrat sej, uppspaltat. Allt finns så klart i FUP, det är ju därifrån jag hämtar det, men det är så frustrerande att inte ha grepp om det utan man får kolla än i den bilagan, än i den, och så lyssna på det förhöret och sen det förhöret...
Så tänker jag - men det kommer ju bara ett bli ett inlägg (med massor av spoilers ) så det ska väl inte översvämma tråden hoppas jag.
Citera
2021-04-25, 16:41
Medlem
Citat:
Uff...

Vad f*n?
Vad skrev denne softis, någon ledtråd eller andemening?
🤔
Citera
2021-04-25, 16:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Fetade: Det är precis exakt så som jag har uppfattat familjen, särskilt då att HD får som hon vill. Andras, särskilt pappans rädsla att hon ska bli sjuk igen. När hon inte blir sjuk "på riktigt" så kan hon alltid visa hotfulla tecken på att bli det...och ja, på så sätt erhålla en ganska så säkrad sjukdomsvinst.

Detta kan även lura andra utanför familjen att tassa på tå runt henne. JG är ett bra exempel på en sån person, men det finns nog flera...

(Min spekulation)
De går som på äggskal, hon är ju så skör och kan klappa ihop. Därför nämns inte ditten och datten för HD får inte uppröras.
Systern säger även att det HD vill ang SD, det tycker hon också.
Häri ligger stor risk för sjukdomsvinst. Att hon varit sjuk i depression betvivlar jag dock inte.

För att må såpass illa att det kräver akutpsyk har hon ett fantastiskt läkekött när hon väl reser på sig.
USA och tortyr i klass med Guantanamo innan hon är klar med sitt drama om sig själv.
In på psyk en sväng, sen kavlar hon upp ärmarna och... initierar storstäd. Hurtig som satan.
Åberopar barnen trots att de gått i skiten sen länge då hon varit mer intresserad av JS och logga cacher. Lägenheten är iordningsställd redan den 26 mars med hjälp av familjen.

2011 var hon som sämst, suicicidal och långtidsjukskriven. Sen kör hon vänstertrafik i England, har en gubbe med handen i gips, två små barn och letar burkar hej vilt.
Samma kraftfulla potential ses på flertal ställen i FUP, hon återhämtar sig mirakulöst om det så är skilsmässohot som är överhängande 2015 eller annat.
Chefen reagerar på nyfunnen energi i en situation som borde vara förödande, jobbar full tid i aug och fungerar excellent efter mordet.
Ser ut som en sol på bilder.

När SD sitter häktad och det ska bedömas om han blir anhållen så vill hon jaga burkar med JG.
JG tvekar han och undrar väl om det är läge.

Men HD kommer med en sjukdomsassocierad (bort)förklaring att få jaga burkar när exmaken står inför en häktningsförhandling:

JG: "Traffade Hanna i em. Hörde av sig om jag ville träffas, kanske cacha lite.
Halvägs dit funderade jag hur konstigt det kändes.
Sa till henne direkt när vi möttes.

Hon sa att hon hade funderat i samma banor. men sedan frågade hon sig själv:
skulle Stefan tycka att det ar bättre att sitta på soffan och deppa ihop?
Eller att aktivera sig och göra något med tiden?
Jag vet svaret.

Ändå kändes det konstigt.
Men JAG kan inte göra något, han sitter anhållen och det är åklagarens beslut."

Här är lite extra info om hur JG oroas så han ringer polis den 18e och diskuterar kroppen då Dr Jekyll & Mrs Hyde är i USA.
Chatt JG och gubben till HÅ.
Senast redigerad av develi 2021-04-25 kl. 17:47.
Citera
2021-04-25, 17:00
Medlem
develis avatar
Citat:
SD, HD och SOA är (för mej) centrala. Det hänvisas ibland till "någon i familjen" och dit får man ju räkna BA och PO (som är mamma och syster till HD). JS är ju också ett intressant vittne.

Jag tänkte ha det i en följd - för mitt eget "nöje" om inte annat. Och då ser man vad de sagt, och hur de ändrat sej, uppspaltat. Allt finns så klart i FUP, det är ju därifrån jag hämtar det, men det är så frustrerande att inte ha grepp om det utan man får kolla än i den bilagan, än i den, och så lyssna på det förhöret och sen det förhöret...
Så tänker jag - men det kommer ju bara ett bli ett inlägg (med massor av spoilers ) så det ska väl inte översvämma tråden hoppas jag.
Aha. Trodde du gjorde kategorisering per tema för mer överskådligt material. Inte allmänt per familj.
Typ.

Tema: HD påstår LW är död.

- HD säger i förhör och TR.
- SD säger till JO.
- SOA säger i förhör + TR.
- JG säger.
- Fhl säger.
- Kronologi BP.
Senast redigerad av develi 2021-04-25 kl. 17:05.
Citera
2021-04-25, 17:05
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Aha. Trodde du gjorde kategorisering per tema för mer överskådligt material. Inte per familj.
Typ.

HD påstår LW är död.
- HD säger i förhör och TR.
- SD säger till JO.
- SOA säger i förhör + TR.
- JG säger.
- Fhl säger.
- Kronologi BP.

Temat är: LW funnen.
Sen tar jag person för person (antagligen i viktighetsordning) i datumordning vad de säger vid de olika förhören.

Haha, man skulle ha haft sorteringsmöjligheter: datum, person, alfabetisk ordning...
Förhören från FUP är tämligen lättarbetade. Har betat av PO, BA, SOA och JS nu. Det blir värre framåt "natten"...
Citera
2021-04-25, 17:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Temat är: LW funnen.
Sen tar jag person för person (antagligen i viktighetsordning) i datumordning vad de säger vid de olika förhören.

Haha, man skulle ha haft sorteringsmöjligheter: datum, person, alfabetisk ordning...
Förhören från FUP är tämligen lättarbetade. Har betat av PO, BA, SOA och JS nu. Det blir värre framåt "natten"...
Ska du citera hela FUP från 19 maj?
Tema var väldigt brett, men det blir säkert bra.
Keep up the good work.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in