Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Men hur menar du nu, är du helt tappad?
Eva kände missbrukare, ta t.ex. Flax som hon försökte stötta, "absolutist syrran" Anneli var ju t.o.m. tillsammans med honom.
Dessutom var Anneli ihop med Mr P i 3 år som misstänks ha använt droger ibland och Eva umgicks ju med honom också. Missbruket fanns runt Eva, familjen Söderström bodde på Bruket som var ett känt tillhåll för missbrukare. Syrran var alltså ihop med minst en pundare och "grannen" G*ran N*rdin (alt. GM) är ju en av stans mer kända missbrukare, så vad pratar du om egentligen?
Precis så är det, drogerna fanns runt hörnet och Eva hade kommit på vem som langade till sina vänner och ville ställa denne till svars kvällen hon blev mördad. Kanske var det rent av så att Eva såg en affär hända och hon konfronterade denne.
Eva blev ett hot mot droghandeln och hon fick en prislapp på sitt huvud, kanske hade hon haft denna prislapp över sig på 10.000kr under helgen sista tiden hon var hemma.
Mördaren såg sin chans och tog den, hela langarens liv stod på spel om Eva hade avslöjat affärerna.
Detta tror jag är det troliga scenariot som polisen förkastade, men har dom gjort något rätt i denna utredning ?
Jag är ganska säker på vem langaren och anstiftaren är och vem som tipsade polisen men som inte blev trovärdig tack vare sin status i samhället som lite tokig och eljest.
Jag är iaf övertygad om detta scenario och att det är ett starkt motiv också.
Mördaren kunde länge leva på Cykel Sture och smet därmed under radarn.
Tror inte man kommer närmare än så utan ett erkännande, mannen försökte erkänna 2017 men blev inte tagen på allvar.