bradgardsindianen är likt mig övertygad om att ANNELI är den suspekta länken i mordet på EVA.
—-
2016-12-28
2016-12-28, 21:31
”Det där låter ju märkligt. Varifrån kommer uppgiften?”
2016-12-28, 21:39
”LGWP i Veckans Brott.”
2016-12-28, 21:40
2016-12-28, 21:48
2016-12-29, 03:51
2016-12-29, 13:52
2016-12-29, 16:05
2016-12-29, 17:14
2016-12-29, 17:44
2016-12-29, 18:37
2016-12-29, 18:58
2016-12-31, 10:44
”Tänk om han ljög om sitt förhållande med Eva för att försöka kvalificera sig till kretsen som inte behöver vittna under ed, för att exempelvis han hade farhågor om att Anneli skulle kunna ha med det att göra?”
2016-12-31, 12:05
—-
Vad som förvånar mig är att echoesofglory så blint försvarar ANNELI:s alibi?
Det är trots allt inte första gången ett vattentätt alibi visat sig vara ihåligt.
Och något mer ihåligt än PIA har jag svårt att komma på!
—-
2016-12-28
Citat:
Men... möjligt är kanske att mordet skett av annan orsak än sexuellt begär och att GM klätt av henne för att ge föreställningen om att det var ett sexmord, och glömmer av sig eller faller i rutin och lägger kläderna prydligt ungefär som hen själv skulle klätt av sig för att gå och lägga sig (spekulation).
”Men... möjligt är kanske att mordet skett av annan orsak än sexuellt begär och att GM klätt av henne för att ge föreställningen om att det var ett sexmord, och glömmer av sig eller faller i rutin och lägger kläderna prydligt ungefär som hen själv skulle klätt av sig för att gå och lägga sig (spekulation).”
Citat:
Jag har svårt att se vare sig främling eller någon hon kände skulle vara mer plausibel att göra det...det är en udda detalj. Varför ens ta av kläderna, hon var väl redan så allvarligt huggen att hon må varit döende om inte redan död (även om det var ett våldtäktsförsök som gick snett är ju inte de flesta våldtäktsmän nekrofiler) Kanske i detta de kom att misstänka kufen Sture?
Ursprungligen postat av echoesofglory
De uppställda skorna och prydligt ihopvikta kläderna är en intressant detalj som inte diskuterats så mycket. Vilka är så ordningsamma? Militärer har disciplin. Hade inte P gått en officersutbildning? Finns andra teorier? Skulle en främling ställa sig och vika ihop kläder efter ett mord?
De uppställda skorna och prydligt ihopvikta kläderna är en intressant detalj som inte diskuterats så mycket. Vilka är så ordningsamma? Militärer har disciplin. Hade inte P gått en officersutbildning? Finns andra teorier? Skulle en främling ställa sig och vika ihop kläder efter ett mord?
Men... möjligt är kanske att mordet skett av annan orsak än sexuellt begär och att GM klätt av henne för att ge föreställningen om att det var ett sexmord, och glömmer av sig eller faller i rutin och lägger kläderna prydligt ungefär som hen själv skulle klätt av sig för att gå och lägga sig (spekulation).
2016-12-28, 21:31
”Det där låter ju märkligt. Varifrån kommer uppgiften?”
2016-12-28, 21:39
”LGWP i Veckans Brott.”
2016-12-28, 21:40
Citat:
”Anneli säger ju också något om hur konstigt det är med kläderna på sidan om.”2016-12-28, 21:48
Citat:
”Man kanske inte skall tolka Leif GW Persson alltför bokstavligt.”Det finns ju också uppgifter om att ett byxben var vänt ut och in, och det motsäger ju det här med att kläderna var "prydligt ihopvikta". Man kanske inte skall tolka Leif GW Persson alltför bokstavligt. Vet man förresten om han har haft tillgång till förundersökningen, eller har han fått nöja sig med att läsa tidningarna?
2016-12-29, 03:51
Citat:
”Men ett sätt att ta kontroll genom att vika kläderna ordentligt kan nog stämma för vissa som är skärrade av att ha dödat någon. Eller kanske funnit den döde?”Även förståndshandikappade kan klara av vissa enklare jobb/uppgifter som måhända är monotona men kräver relativt högt mått av pedanteri i vissa avseenden. (men där kanske en högutbildad skulle slarva just för det bristande intresset till följd av uppgiftens enkelhet).
Men ett sätt att ta kontroll genom att vika kläderna ordentligt kan nog stämma för vissa som är skärrade av att ha dödat någon. Eller kanske funnit den döde?
Men ett sätt att ta kontroll genom att vika kläderna ordentligt kan nog stämma för vissa som är skärrade av att ha dödat någon. Eller kanske funnit den döde?
2016-12-29, 13:52
Citat:
”Tänk om P hittat Eva dödad och får för sig att Anneli ska kunna ha gjort det och därför ringer henne att söka (så naturlig förklaring finns om man hittar spår efter henne)?”2016-12-29, 16:05
Citat:
”Jag påstår inte att P är speciellt osannolik GM, men jag har inte sett argument eller omständighet som gör honom mer sannolik än exempelvis systern Annelie eller den nya kärleken, dessa två är väl kopplade till samma typ av omständighet man menar vara motivet.”Jag påstår inte att P är speciellt osannolik GM, men jag har inte sett argument eller omständighet som gör honom mer sannolik än exempelvis systern Annelie eller den nya kärleken, dessa två är väl kopplade till samma typ av omständighet man menar vara motivet. Besinningslöst våld behöver ju inte bero på psykisk sjukdom, personligt betingad raseri utlöst av exempelvis svartsjuka finns väl några fall av.
2016-12-29, 17:14
Citat:
”Systern om hon ens behöver diskuteras har ju alibi i och med att hon befinner sig i Bollstabruk under mordnatten”Systern om hon ens behöver diskuteras har ju alibi i och med att hon befinner sig i Bollstabruk under mordnatten, den andra killen "M", är ju en kille som Eva sa att hon gillade, men han själv ska knappt haft någon aning om att Eva var intresserad. Eva hade inget riktigt förhållande, varken i Kramfors eller Sundsvall, det är enbart P som hävdar att hon hade ett, med honom, något som Evas vänskapskrets inte tror på.
2016-12-29, 17:44
Citat:
”Ja förutom Per-Arne själv så är det endast 'bradgardsindianen' som tar upp och påtalar den saken, undra hur det kan komma sig?”2016-12-29, 18:37
Citat:
”Men att A övernattat i Bollstabruk, vet man att hon säkert var där under kvällen och natten, det ligger ju inte längre bort än dryga timmen fram och tillbaka väl?”Men Eva hade berättat för en väninna att hon skulle satsa på något med den andra killen i Kramfors, eller uttryckte hon det som att hon bara var intresserad? Om nu förhållande med Per existerade, utan andras vetskap, är det då inte möjligt att hon skulle kunna påbörjat förhållandet med denne andra man utan att hon ännu berättat om det?
Om förhållandet med Per inte existerade så faller väl i hög grad en del av en möjligt stark motivbild. För mig ser det lite konstigt ut att han skulle säga att de haft ett förhållande om detta inte vore sant, han bör väl rimligtvis inse att han hamnar närmare kretsen av möjliga misstänkta? Han är ju inte tonåring som måste skryta om vilka som varit hans flickvänner eller så.
Men att A övernattat i Bollstabruk, vet man att hon säkert var där under kvällen och natten, det ligger ju inte längre bort än dryga timmen fram och tillbaka väl?
Om förhållandet med Per inte existerade så faller väl i hög grad en del av en möjligt stark motivbild. För mig ser det lite konstigt ut att han skulle säga att de haft ett förhållande om detta inte vore sant, han bör väl rimligtvis inse att han hamnar närmare kretsen av möjliga misstänkta? Han är ju inte tonåring som måste skryta om vilka som varit hans flickvänner eller så.
Men att A övernattat i Bollstabruk, vet man att hon säkert var där under kvällen och natten, det ligger ju inte längre bort än dryga timmen fram och tillbaka väl?
2016-12-29, 18:58
Citat:
”Anneli skulle åka till sin pojkvän där, så ja hon har nog alibi.”Jag tolkar det som att hon sagt att hon tyckte att M var söt, inte att hon planerade att inleda ett förhållande. Eva skulle ju flytta till Sundsvall och börja ett nytt liv där, verkar högst tveksamt om P eller M skulle ingå i de planerna. Tydligen gillade P att just skryta om sina relationer, och hade fotografier på alla sina ex i sitt vardagsrum.
Anneli skulle åka till sin pojkvän där, så ja hon har nog alibi.
Anneli skulle åka till sin pojkvän där, så ja hon har nog alibi.
2016-12-31, 10:44
Citat:
”Men vet man om detta alibi kontrollerades?”Men vet man om detta alibi kontrollerades?
Att någon har fotografier av minnen ur delar av sitt liv, tolkar inte jag som nödvändigtvis skryt. Han var vad det verkar fortfarande vän med Annelie och hennes familj. Och ingen verkade veta om förhållandet mellan honom och Eva förrän hon var död i alla fall.
Tänk om han ljög om sitt förhållande med Eva för att försöka kvalificera sig till kretsen som inte behöver vittna under ed, för att exempelvis han hade farhågor om att Anneli skulle kunna ha med det att göra?
Att någon har fotografier av minnen ur delar av sitt liv, tolkar inte jag som nödvändigtvis skryt. Han var vad det verkar fortfarande vän med Annelie och hennes familj. Och ingen verkade veta om förhållandet mellan honom och Eva förrän hon var död i alla fall.
Tänk om han ljög om sitt förhållande med Eva för att försöka kvalificera sig till kretsen som inte behöver vittna under ed, för att exempelvis han hade farhågor om att Anneli skulle kunna ha med det att göra?
”Tänk om han ljög om sitt förhållande med Eva för att försöka kvalificera sig till kretsen som inte behöver vittna under ed, för att exempelvis han hade farhågor om att Anneli skulle kunna ha med det att göra?”
2016-12-31, 12:05
Citat:
”Anneli har ett vattentätt alibi, hon är inte inblandad på något sätt.”Anneli har ett vattentätt alibi, hon är inte inblandad på något sätt. Vet inte om man kan kvalificera sig till närstående som inte behöver vittna under ed, tror det bara gäller familj och släkt, men kan givetvis ha fel.
Du skriver här som om det påstådda förhållandet är ett faktum, det är det inte, utan det är P ensam som hävdar det, den enda som kan bevisa motsatsen är död. Evas vänner tror inte de hade ett förhållande, förmodligen är de mer insatta än både polisen och eventuella internetskribenter.
Du skriver här som om det påstådda förhållandet är ett faktum, det är det inte, utan det är P ensam som hävdar det, den enda som kan bevisa motsatsen är död. Evas vänner tror inte de hade ett förhållande, förmodligen är de mer insatta än både polisen och eventuella internetskribenter.
—-
Vad som förvånar mig är att echoesofglory så blint försvarar ANNELI:s alibi?
Det är trots allt inte första gången ett vattentätt alibi visat sig vara ihåligt.
Och något mer ihåligt än PIA har jag svårt att komma på!
”