2021-04-19, 15:38
Medlem
Att kunna tiga och leva med det i så många år tyder definitivt att mördaren lider av en psykisk störning. Sen tror jag att lösningen är mycket enklare än vad många vill få den till. Hade det hänt idag så vet nog de flesta här vem som blivit granskad under lupp om och om igen. Han hade inte fått en chans att sopa ihop några spår. Men, nu hände det 87, där hade mördaren tur. UOTE=BerraSWE|75561312]Det är någon som har lekt med polisen sedan dag 1, det är iaf vad jag tror.
Någon som känner/kände sig säker att inte bli påkommen.
Cykeln kanske inte ens fanns där öht utan man ville peka ut någon annan.
Cykeln behöver inte ens vara kopplad till mordet.
Kan vara någon som lämnade den där, inte så ovanligt förr att man kastade cyklar i diket och gick sista biten till stan.

Evas tanke var aldrig att gå hem utan hon skulle besöka någon i området först, det är iaf vad jag tror.

Någon försöker så lite frön genom alla dessa vittnen, kanske någon som egentligen vill bli avslöjad men inte får berätta eftersom det skulle drabba flera personer som är inblandad i det hela.
Någon som är psykiskt sjuk och leker med polisen och förvillar utredningen med flit.

Det är nog ett par personer som vet vem mördaren är men inte vill/vågar berätta, precis som polisen är inne på. Man vet vad som hänt men pengar och droger har styrt personerna genom åren.
Kanske någon som fortfarande får pengar med jämna mellanrum för att hålla tyst.
Kanske avbetalning av Eva mordet fortfarande pågår, därav det utriktade hotet 2017.
2019 blir det återigen tyst.[/quote]
Citera
2021-04-19, 17:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Att kunna tiga och leva med det i så många år tyder definitivt att mördaren lider av en psykisk störning. Sen tror jag att lösningen är mycket enklare än vad många vill få den till. Hade det hänt idag så vet nog de flesta här vem som blivit granskad under lupp om och om igen. Han hade inte fått en chans att sopa ihop några spår. Men, nu hände det 87, där hade mördaren tur.

Så är det nog, har därför svårt och tro att Mr P skulle cykla efter Eva med en bajonett på pakethållaren. Det verkar vara onödigt krångligt och omständligt.
Citera
2021-04-19, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Så är det nog, har därför svårt och tro att Mr P skulle cykla efter Eva med en bajonett på pakethållaren. Det verkar vara onödigt krångligt och omständligt.

Skaderisken vore nog för stor på om man skulle cykla med en 25cm kniv/dolk som det ryktas om, det är då troligare att GM bodde nära mordplatsen och kunde springa efter Eva med mordvapnet hemifrån.
Eva skulle ju bara prata men något urartade.

Det är iaf vad jag tror, Eva ville säga något om droghandeln som försiggick i kvarteret men stötte förmodligen på en påtänd person som inte ville bli avslöjad.
Citera
2021-04-19, 19:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Skaderisken vore nog för stor på om man skulle cykla med en 25cm kniv/dolk som det ryktas om, det är då troligare att GM bodde nära mordplatsen och kunde springa efter Eva med mordvapnet hemifrån.

Det är iaf vad jag tror, Eva ville säga något om droghandeln som försiggick i kvarteret men stötte förmodligen på en påtänd person som inte ville bli avslöjad.

Kanske fanns det ändå en anledning för Mr P att oroa sig för Eva? Hade han telefonkontakt med GN efter kl 21 när bara Eva och BÅ var kvar i lägenheten? Blev Eva upprörd över något? Var Mr P eller GN upprörd över något? Varför ville Eva bli avsläppt i korsningen vid GN's bostad?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-04-19 kl. 20:02.
Citera
2021-04-21, 22:28
Avslutad
Citat:
Kanske fanns det ändå en anledning för Mr P att oroa sig för Eva? Hade han telefonkontakt med GN efter kl 21 när bara Eva och BÅ var kvar i lägenheten? Blev Eva upprörd över något? Var Mr P eller GN upprörd över något? Varför ville Eva bli avsläppt i korsningen vid GN's bostad?

Något känns iaf fel med utpekandet av mr P,
historien går inte ihop, för många detaljer som inte passar in. Men bodde GM nära mordplatsen så är det många pusselbitar som helt plötsligt passar in.
Det kan också förklara hur GM kunde komma att arrangera mordplatsen i lugn och ro, hen kände sig trygg i sin miljö.
Kanske hade hen medhjälpare också som kunde locka in Laban?
Tänker någon som är duktig på djur och kanske hade hund själv.
Citera
2021-04-22, 00:51
Medlem
Citat:

Låter ytterst osannolikt. Finns inget som tyder på att det var någon omfattande narkotikahandel i området.

Enormt lätt att cykla och gå med en 25 cm lång kniv. Hade själv Morakniv på mig dagligen under uppväxten (du har ju kniven i en slida så skaderisken är i princip obefintlig).
Citera
2021-04-22, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeForeman1980
Låter ytterst osannolikt. Finns inget som tyder på att det var någon omfattande narkotikahandel i området.

Enormt lätt att cykla och gå med en 25 cm lång kniv. Hade själv Morakniv på mig dagligen under uppväxten (du har ju kniven i en slida så skaderisken är i princip obefintlig).

Det fanns iaf några personer som höll på med droger i kvarteret, en som ligger på psyket.
Vet att denne provat på både hasch och lite av varje.
Om mördaren kom med cykel så måste denne haft för avsikt att döda någon redan från början. Själv tror jag inte på denna historia med tanke på vädret som var.
Möjligen att någon tog sin cykel hemifrån för att hinna ikapp Eva då han såg att hon var på väg.
Tror att mordet skedde i stundens hetta och att det inte var planerat från början, utan något som bara skedde då mördaren kändes sig hotad av Eva.
Senast redigerad av BerraSWE 2021-04-22 kl. 10:43.
Citera
2021-04-22, 10:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Inte riktigt hörru 😂

Du verkar ha reggat kontot efter Svenska Fall för FBI eller ?
Varför är du så påläst?
Har du insider info?

Lustigt med alla dessa nya konto registreringar tycker jag.
Citera
2021-04-22, 20:11
Medlem
Citat:
Du verkar ha reggat kontot efter Svenska Fall för FBI eller ?
Varför är du så påläst?
Har du insider info?

Lustigt med alla dessa nya konto registreringar tycker jag.
Jag kollar här ibland, när jag gör det så läser jag noga vad andra skrivit.
Ta och läs noga du oxå innan du yttrar dig.
Citera
2021-04-25, 14:29
Medlem
Citat:
Tror inte att han hade något större problem med det.
Citera
2021-04-25, 14:31
Medlem
Citat:
De som kände både Eva och Anneli, återigen de valde alltid att rasta Laban oavsett väder...
Citera
2021-04-25, 14:32
Medlem
Citat:
Tror knappast att han hade den på pakethållaren heller..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in