2021-04-25, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Skaderisken vore nog för stor på om man skulle cykla med en 25cm kniv/dolk som det ryktas om, det är då troligare att GM bodde nära mordplatsen och kunde springa efter Eva med mordvapnet hemifrån.
Eva skulle ju bara prata men något urartade.

Det är iaf vad jag tror, Eva ville säga något om droghandeln som försiggick i kvarteret men stötte förmodligen på en påtänd person som inte ville bli avslöjad.
Vad är det som kan få er att överhuvudtaget tro att Eva hade minsta kontakt med de som sysslade droghandel? Ens kom i närheten av dem? Tog P så visade han knappast varken Eva eller anneli det.
Citera
2021-04-25, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Jag kollar här ibland, när jag gör det så läser jag noga vad andra skrivit.
Ta och läs noga du oxå innan du yttrar dig.
Jasså du Vidje, har du nytt kontoregistrering? Märkligt,,,vi som skrivit så mycket till varandra 😂😂😂
Citera
2021-04-25, 14:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av boanchga
Vad är det som kan få er att överhuvudtaget tro att Eva hade minsta kontakt med de som sysslade droghandel? Ens kom i närheten av dem? Tog P så visade han knappast varken Eva eller anneli det.

https://www.expressen.se/nyheter/uppgifter-mordet-pa-eva-ett-bestallingsjobb/

2017 kom dessa uppgifter ut

En man ska alltså ha erkänt Eva mordet och fått 10.000kr för att utföra det.

Höll inte hennes "pojkvän" mr P på med partydroger också ?

Eva gillade inte droger.

Kanske skulle hon gå till polisen med uppgifterna om vem som levererade droger till sin pojkvän men det hann hon aldrig göra.

Gjorde hon slut med Mr P den kvällen just på grund av drogerna ?
Han kanske var påtänd och kunde då inte skjutsa henne dagen efter.
Eva kanske blev sur och vägrade låta mr P skjutsa henne då han var hög ?
Därför som BÅ valde att skjutsa hem Eva den kvällen.

Någon som ville lätta på trycket ?
Citera
2021-04-25, 19:03
Medlem
Men kriminologiprofessor Leif GW Persson tror inte på de nya uppgifterna:
– Det brukar vara påhitt av folk som försöker göra sig märkvärdiga, säger han till Aftonbladet.

Citat:

Eva gillade inte droger.

Kanske skulle hon gå till polisen med uppgifterna om vem som levererade droger till sin pojkvän men det hann hon aldrig göra.

Citera
2021-04-25, 19:04
Medlem
Citat:

Eva gillade inte droger.

– Det brukar vara påhitt av folk som försöker göra sig märkvärdiga, säger han till Aftonbladet.
Citera
2021-04-25, 19:20
Avslutad
Citat:

Det skulle vara intressant att veta vem som lämnade uppgifterna till polisen.
Det kan ju också vara så att den här personen ville att mordet inte ska läggas på is så att säga. Eller såville personenerkänna men att den inte är vid sina sinnens fulla bruk och därmed kan personen inte erkänna dådet.

Eller så var det faktiskt någon som ville erkänna efter Svenska fall för FBI och som mådde dåligt då.
Eller så ville denna person testa polisen: Om jag erkänner nu och polisen inte tror på mig då är jag säker.

Finns lite möjliga alternativ varför någon tipsade om beställningsjobbet på 10.000kr.
Citera
2021-04-25, 21:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tror inte att han hade något större problem med det.

Det är möjligt men problemet är inte huruvida Mr P cyklade med en bajonett eller inte.
Problemet är att jag inte alls är övertygad om att han cyklade efter Eva. Det var man inte i Svenska Fall för FBI heller.

Men du får ju tro vad du vill.
Citera
2021-04-25, 21:44
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
De som kände både Eva och Anneli, återigen de valde alltid att rasta Laban oavsett väder...

Det var inte det som var min frågeställning.
Läs om och läs rätt: Nog fattar jag att hunden skulle rastas.

"Kanske fanns det ändå en anledning för Mr P att oroa sig för Eva? Hade han telefonkontakt med GN efter kl 21 när bara Eva och BÅ var kvar i lägenheten? Blev Eva upprörd över något? Var Mr P eller GN upprörd över något? Varför ville Eva bli avsläppt i korsningen vid GN's bostad?"
Citera
2021-04-25, 21:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Tror knappast att han hade den på pakethållaren heller..

Nej det tror inte jag heller, jag tror inte ens att Mr P cyklade. Om GM cyklade efter Eva så bodde han nog inte på Björstagatan, den stora frågan är om GM cyklade överhuvudtaget?
Citera
2021-04-25, 22:21
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Men hur menar du nu, är du helt tappad?
Eva kände missbrukare, ta t.ex. Flax som hon försökte stötta, "absolutist syrran" Anneli var ju t.o.m. tillsammans med honom.
Dessutom var Anneli ihop med Mr P i 3 år som misstänks ha använt droger ibland och Eva umgicks ju med honom också. Missbruket fanns runt Eva, familjen Söderström bodde på Bruket som var ett känt tillhåll för missbrukare. Syrran var alltså ihop med minst en pundare och "grannen" G*ran N*rdin (alt. GM) är ju en av stans mer kända missbrukare, så vad pratar du om egentligen?
Citera
2021-04-25, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Men hur menar du nu, är du helt tappad?
Eva kände missbrukare, ta t.ex. Flax som hon försökte stötta, "absolutist syrran" Anneli var ju t.o.m. tillsammans med honom.
Dessutom var Anneli ihop med Mr P i 3 år som misstänks ha använt droger ibland och Eva umgicks ju med honom också. Missbruket fanns runt Eva, familjen Söderström bodde på Bruket som var ett känt tillhåll för missbrukare. Syrran var alltså ihop med minst en pundare och "grannen" G*ran N*rdin (alt. GM) är ju en av stans mer kända missbrukare, så vad pratar du om egentligen?
Att jag kände dem båda. Kände du Eva? Känner du,Anneli?
Citera
2021-04-25, 23:11
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Att jag kände dem båda. Kände du Eva? Känner du,Anneli?

Det är ingen idé att du drar "kände du Eva, känner du Anneli" kortet nu, det här är fakta.
Du kan inte fortsätta att trolla tråden och måla upp en drogfri Bullerby-idyll när det är Pulvercity vi talar om. Alla vet att där det finns mycket droger, där sker det mord, det är lika säkert som amen i kyrkan. Eva var en rättskaffens tjej, uppvuxen ett område med mycket knark och här tror jag att motivet finns. Det finns en anledning till att allt som rör Mr P låter så märkligt, inget stämmer in eller passar ihop. Mr P är dessutom nogrannt synad och utredd av polisen och han blev tidigt avförd från utredningen enligt Börje Ö. Inte ens det påstådda motivet håller när det gäller Mr P.
Nej, den riktiga GM är en stark, intelligent och manipulativ person som har lurat polisen sen dag ett. Det här vet du också boanchga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in