Citat:
Ursprungligen postat av
Gracefulmind
Jag kan tänka mig att hon var oviss fram till bilresan mot Stockholm eller planet mot USA.
Av den enkla anledningen att hon måste vara hyffsat "låst" i situationen och även att det fanns tillräcklig tid för honom att berätta och tid att se henne smälta/lugna sig. Tid att manipulera.
Tid att få henne förstå "hon har inget val".
Därav behövde hon psykhjälp efter resan... Detta var för tungt. Sveket.
Hon är säkerligen skyldig till skyddande, ja.
Men inte medhjälp.
Han är utan tvekan ensam gärningsman.
Planerat sedan länge men inte tidsbestämt.
Hans hot från sommaren innan dådet: - i natt tror jag det är bra om du dör (eller liknande)
talar sitt tydliga språk...
Han har dessvärre dåligt minne och är nonchalant/arrogant och underskattar omgivningen slutledningsförmåga. Därav kläcker han ur sig dumheter som leder till sanningen.
Det gör han i stundens hetta. Det är också där han visar sitt sanna jag.
Han är inte stresstålig.
Ang din avslutande mening och som jag fetat:
Skulle nog säga att du har fel där.
SD satt häktad, med restriktioner, för mord under ett stort antal månader och han gjorde det utan att bryta ihop.
SD lever efter frisläppandet i samma område som tidigare och är säkert väl medveten om den lynchjustis som härjar i denna tråd och att det i hans omgivning finns hatiska självutnämnda mästerdetektiver som fysiskt önskar attackera honom.
Skulle nog hävda att SD är synnerligen stresstålig generellt sett.
Han lever, vad jag förstår, under uttalat dödshot. Det är en stressor inte många klarar av att leva med utan att vidta motåtgärder genom t ex skydd eller att flytta.
SD bor kvar i området.
Edit: Du har f ö fel i dina "analyser" och därigenom också fel i de slutsatser du drar, men välkommen till tråden!