2021-05-05, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Absolut visst är det så. Backman gjorde inte mycket väsen av sej i TR heller och det vet vi alla hur det gick. Backman hade en strategi i TR och han har samma strategi i HR, Bara en idiot ändrar ett vinnande koncept.

Åklagarna har stärkt sitt koncept mest retoriskt och blivit lite mer pedagogiska och fått fram ”poängerna” bättre men försvaret har det lite för lätt.

”Domarn dömer” som man brukar säga oavsett hur väl de båda lagen spelar.

Vi får se om det blir en gråtis från SD eller om han är på offensiven om/när han får ordet.
Citera
2021-05-05, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eillenna
Nerifrån och upp

– Det här har påverkat mina barn. De har en anhörig här eftersom de inte litar på massmedia

– Det gör att det är deras bild som kavlas ut till hela Sverige.

– Det blir ganska ojämnt när den sidan kastar skit. Jag sitter här och kokar och skulle vilja skrika.
– Under den här resan har jag lärt mig väldigt mycket nytt. Jag har fått lära mig att utredningen ska drivas opartiskt.

– Jag tillhör inte de män som hatar kvinnor. Jag gör inte det.
P
– Sedan 2015 har jag inte velat ha en relation med Lena. Eller bygga en framtid med henne. Det ville däremot Lena.

I dag 13.17
46-åringen tar av sig munskyddet och vänder sig mot rätten. Han pratar med en ganska låg röst.

I dag 13.17
– Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne.
– De bildar sig uppfattningar från vittnen som inte varit delaktiga i mitt och Lenas liv. Det går som en slags visklek. Sedan sitter åklagaren och pusslar ihop och tror att de har en bra bild, säger 46-åringen.

– Det är en gissning som åklagarna håller på med.

Nu ska 46-åringen prata inför rätten.

Sedan 2015? Snälla SD vi har alla läst i FUP, klarar du inte ens av att spela offer utan att skarva med sanningen. Jisses vissa genpoler borde dött ut med den som besitter den.

Du har själv genom lögner och slingrande satt dig i den här situationen, är du oskyldig är du inte ens ett offer då du själv ljugit i förhör så att till och med blinda hönan agda anser dig skyldig.
Citera
2021-05-05, 13:30
Medlem
Citat:
Nerifrån och upp

– Det här har påverkat mina barn. De har en anhörig här eftersom de inte litar på massmedia

– Det gör att det är deras bild som kavlas ut till hela Sverige.

– Det blir ganska ojämnt när den sidan kastar skit. Jag sitter här och kokar och skulle vilja skrika.
– Under den här resan har jag lärt mig väldigt mycket nytt. Jag har fått lära mig att utredningen ska drivas opartiskt.

– Jag tillhör inte de män som hatar kvinnor. Jag gör inte det.
P
– Sedan 2015 har jag inte velat ha en relation med Lena. Eller bygga en framtid med henne. Det ville däremot Lena.

I dag 13.17
46-åringen tar av sig munskyddet och vänder sig mot rätten. Han pratar med en ganska låg röst.

I dag 13.17
– Både jag och Lena vet att jag inte mördade henne.
– De bildar sig uppfattningar från vittnen som inte varit delaktiga i mitt och Lenas liv. Det går som en slags visklek. Sedan sitter åklagaren och pusslar ihop och tror att de har en bra bild, säger 46-åringen.

– Det är en gissning som åklagarna håller på med.

Nu ska 46-åringen prata inför rätten.

Tack! Jösses det är ju bara svammel.

Och använda barnen som ursäkt för att SOA är där. Lågt.

Så om barnen hade litat på massmedia så hade ingen anhörig till SD varit där? Ensam kille om han nu är så oskyldig som många nära honom menar.
Citera
2021-05-05, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tunnare än buljong? Du måste följa en annan rättegång eller blundar totalt för den bittra sanningen.

Läs rapporteringen igen, med ett objektivt sinne och inte skygglappar på. Försvaret har pekat på tillräckligt många omständigheter för att HR ska anse det finnas rimligt tvivel och därför måste frikänna MGM.

Köper HR de här omständigheterna som försvaret drar fram?
Citera
2021-05-05, 13:34
Medlem
46 åringen verkar inte vilja berätta vad han gjorde mordkvällen, tycker mest synd om sig själv. Konstigt

– Jag blir så frustrerad. Jag tror jag får hoppa över det mesta, säger
46-åringen vänder sig mot åklagaren men har fått tillsägelse av domaren att inte bli personlig.

46-åringen pratar om aktiviteterna som skett i hans dator vid tidpunkten för mordet.
– Jag kanske har tekniskt albibi. Vad fan?!! Oj, ursäkta, säger han.

Den misstänkte säger att han tycker det begåtts mängder med fel i utredningen. Han säger också att åklagaren haft 58 fel under rättegången.

– Får det gå till så här i Sverige, säger 46-åringen retoriskt.

46-åringen säger att han är frustrerad, rösten bryts och han svär men ber om ursäkt för det.

– Det finns massor av sådana här exempel. Men vi ska inte gå in på allt sådant. Jag blir allt för engagerad.

– Skrämmande saker ser man, Det finns jättemycket kommunikation, runt tio tusen sidor med chattkonversationer i förundersökningen. Det ser komplett ut, men då har åklagaren gått in och strukit bort enstaka ord.
Citera
2021-05-05, 13:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Sedan 2015? Snälla SD vi har alla läst i FUP, klarar du inte ens av att spela offer utan att skarva med sanningen. Jisses vissa genpoler borde dött ut med den som besitter den.

Du har själv genom lögner och slingrande satt dig i den här situationen, är du oskyldig är du inte ens ett offer då du själv ljugit i förhör så att till och med blinda hönan agda anser dig skyldig.

Du har uppenbarligen inte läst FUP. Det stämmer bra att SD informerade LW redan för åratal sedan att han inte ämnade bygga en framtid med LW. Men att de kunde fortsätta ha en sexuell relation ändå. Lena gick med på dessa villkor.
Citera
2021-05-05, 13:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Om åtalet anses styrkt kommer rätten att börja rota i psykopatmördarwierdots utsagor. Det ställs höga krav på motbevisning vilket SD (och SD:s försvar) av naturliga anledningar inte kommer kunna prestera.
SD:s enda chans är alltså att åtalet ogillas.

Tillägg: det är förövrigt det som försvaret försöker undvika nu genom att försöka försvaga åtalet. De är jävligt medvetna om att det är kört för SD om åtalet anses styrkt.
.
En förklaringsbörda är att inte besvara uppenbara frågor och oavsett rätten att ljuga, rätten att yra och ändra åsikt, rätten att köra ingen kommentar - så kan det komma att bli en negativ belastning för den åtalade.

Det handlar givetvis om trovärdighet, helhetsintryck och sannolikhetsbedömning relaterat till sanningshalt.
Det har inte högsta juridiska tyngd, ÅK har bevisbördan men det är ändå inte att helt bortse från.
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jag blir upprörd över att Backman kommer med såna dumma bortförklaringar.
Jag hoppas att domarna och nämndemännen ser till så att SD får sitt straff.
Backman hävdar åter igen att det är indicier som ska bedömas var för sig..
Advokaten kanske får en förklaringsbörda.
Senast redigerad av develi 2021-05-05 kl. 13:37.
Citera
2021-05-05, 13:37
Medlem
Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.
Citera
2021-05-05, 13:37
Medlem
– Om jag hade begått brottet hade man inte förstått att det var ett brott överhuvudtaget. Då hade det sett ut som en olycka. Jag blir nästan förnärmad när man säger att jag gjort det här. Det är så dåligt utfört. Jag är smartare än så.
Profilbild för Stefan Hazianastasiou
Stefan Hazianastasiou
Läsarkommentar
I dag 13.35
– Jag har rätt att få skratta. Jag hoppas innerligt att man fortsätter utreda det här. Men jag tror inte man kommer att hitta Lenas mördare.
Citera
2021-05-05, 13:38
Medlem
Citat:
46 åringen verkar inte vilja berätta vad han gjorde mordkvällen, tycker mest synd om sig själv. Konstigt

– Jag blir så frustrerad. Jag tror jag får hoppa över det mesta, säger
46-åringen vänder sig mot åklagaren men har fått tillsägelse av domaren att inte bli personlig.

46-åringen pratar om aktiviteterna som skett i hans dator vid tidpunkten för mordet.
– Jag kanske har tekniskt albibi. Vad fan?!! Oj, ursäkta, säger han.

Den misstänkte säger att han tycker det begåtts mängder med fel i utredningen. Han säger också att åklagaren haft 58 fel under rättegången.

– Får det gå till så här i Sverige, säger 46-åringen retoriskt.

46-åringen säger att han är frustrerad, rösten bryts och han svär men ber om ursäkt för det.

– Det finns massor av sådana här exempel. Men vi ska inte gå in på allt sådant. Jag blir allt för engagerad.

– Skrämmande saker ser man, Det finns jättemycket kommunikation, runt tio tusen sidor med chattkonversationer i förundersökningen. Det ser komplett ut, men då har åklagaren gått in och strukit bort enstaka ord.

Bra där, han gör likadant som med domkraftshandtaget, gräver en grop åt sig själv.
Det bästa för hans del hade varit att hålla käften, men det kan han ju inte, det vet vi.
Citera
2021-05-05, 13:39
Medlem
Den 28 maj klockan 11.00 kommer domen. Rätten kommer då även ta ställning till häktningsfrågan.
Citera
2021-05-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du har uppenbarligen inte läst FUP. Det stämmer bra att SD informerade LW redan för åratal sedan att han inte ämnade bygga en framtid med LW. Men att de kunde fortsätta ha en sexuell relation ändå. Lena gick med på dessa villkor.

Harkel, du har fel men sånt har väl inte påverkat dig tidigare. Han har efter 2015 lovat mer än sin micropenis, jag har rätt du har fel. Det är SD som ha båda men fick ett förstört liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in