2021-04-27, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Tror inte det.
Om man ska vara hobbypsykolog, skulle jag snarare tippa på ADD och asperger, i hennes sätt att verkligen gå in för någonting, som UW berättade om.
Hon var väldigt sviken och utsatt

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Vet faktiskt inte om hon ens är bipolär...

Litenensam: Zilvereko syftade på HD
Citera
2021-04-27, 22:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Här berättar JS lite kring HD:s flytt.
Jag tycker att han verkar mycket trovärdig när jag läser igenom förhöret. Här får man en liten annan anledning till varför HD valde att flytta till just den lägenheten. Inte bara för att ha koll på LW, inte bara för att den var nära SD, inte bara för att hon hade råd, inte bara för att den var tillgänglig.

150/555
Gällande Hannas flytt
Jonas var den som föreslog lägenheten, han minns inte om hon själv då sett den. Hanna
pratade om det faktum att Lena bodde i närheten. Hanna uppfattade det som att Lena skulle
tycka det var sämre än vad Hanna själv tyckte
. Lena har uttryckt något, direkt till Hanna eller
via Stefan, om att Hanna inte fick bo där och att hon tyckte det var besvärande att man såg
från Hanna till henne. Hannas skäl att det var en bra bostad, var att barnen skulle ha nära och
att Hanna skulle klara det ekonomiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
"Ganska" magstarkt att D-sons ändå valt att bo kvar.
Med tanke på barnen och på LWs barn + UW (som väl fortfarande bor i området). För visst bor både SD och HD kvar än?

Även om familjen D har vänner som ännu står på deras sida så har ju minst tre grannar i området vittnat om dem på ett inte så värst fördelaktigt sätt. SD hade ju tydligen konfronterat någon som tittat bort och inte hälsat... De flesta hade nog valt att flytta i den situationen men inte familjen D.

Nya Hjärsta tycks vara väldigt viktigt för HD iom att när valet stod mellan att flytta in ett bokstavligt stenkast från den person hon hatade mest i världen och som hon ansåg ha raserat hela hennes liv - och att lämna Nya Hjärsta och få lite distans från sitt hatobjekt och sitt ex - så valde hon att "leva med fienden" (även om man kan tycka att SD borde ha haft den titeln).

Eller så var det bara viktigare att kontrollera Steffe än att gå vidare med sitt eget liv....

Det verkar ha funnits plåster på såren eller kanske grädde på moset för HD att flytta jättenära LW.
LW ogillade nämligen ännu mer än vad HD gjorde att de blev grannar.
Citera
2021-04-27, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Kan myckel väl vara så att pip steffe hade nallat av bidraget och LW tänkte avslöja både det och annat.
USA resan och/eller LWs resa till Norge ligger för nära i tiden för att vara en slump.
Var inte LW med Jimmy helgen innan?
Sd fick väl nog när hon skulle till Norge med honom också.

Klart det var åtminstone en bidragande orsak. Lena hade nog en hel bunt med såna fulsaker på lut mot honom. Inte minst SDs geofusk. Hon spelade ett högt och mycket riskfullt spel. Tror inte att hon ens i sin vildaste fantasi förstod att hennes liv stod på spel.

Bara tanken på att någon kan vara svartsjuk på sin älskarinna när man själv är gift eller är ihop med sitt ex dagligen är ju helt absurd! Vem som än har såna tankegångar är helt knäpp i mina ögon. Hur kan de ens försvara sånt?

Idag har jag lyssnat på intervjun med Fredrik Roos igen. Det han berättar är mycket talande...
Citera
2021-04-27, 22:36
Medlem
Citat:
Aj då, men jag tror inte att LW var bipolär som flera försökt få det till.
Hur som haver så är HD inte riktigt som andra, för att inte tala om SD.
Citera
2021-04-27, 22:40
Medlem
Citat:

Oj, ja det stämmer. Menar HD. Har inte ens noterat att någon har missuppfattat det. ( Har haft lite annat för mig än tråden under några timmar...välgörande... )
Citera
2021-04-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Jag tror det här är viktigt! Att komma ihåg detta när man ska försöka se/förstå vidden av hans twistade
gärningar.
Vet ej om båda citeringar följer med nu, även Piastrones (?) text angående subtila hot gjorda av S i form av sms till den besökande kvinnan som knappt hann ut genom dörren innan sms dök upp där han uttryckte glädje att hennes besök hos H var så givande, typ.

Vad jag minns från tidigare inlägg (tråden är sanslöst omfattande) har han en förmåga att snoka långt över tillåtna gränser. På alla möjliga. Det verkar som att han inte heller lider av att bli upptäckt, snarare tolkar jag det som att han faktiskt anser sig berättigad. Vilket så klart inte är fallet.
För honom är det dock normalt. Ett verktyg.

Med det i tanken så är det till exempel inte anmärkningsvärt att han även snokar igenom hemliga inloggningar i andras system. Tex Lena och H har båda tagit upp att han vet saker som han bara kan känna till om han har loggat in i smyg och läst. När Lena ställde tog upp detta med honom så sa han inte nej, vad jag minns, däremot spelade han otydlig... typ "jag vet...."

Så han är mycket noga med att lämna osäkerhet efter sig men också ett subtilt hot!
Jag vet... jag ser...
Han har ett hotfullt sätt i mycket han gör.

Jag är inte helt säker på att H har det så lätt.
Tror inte hon visste något om dådet alls innan det var över.
Därav det spontana: -Vad har han NU gjort??? när hon fick veta att Lena saknades.
Den spontana meningen säger allt!

Han har garanterat hotat även henne.
Och även planterat ut något hos henne (eller på brottsplatsen), vem vet?
Han gick hem till hennes hus på natten för en anledning, var så säkra.
Därför gav han också småhintar om H till polisen.
Kanske var det också därför hon bröt ihop hos polisen när de frågade om han hade varit hos henne på natten. Det smärtade henne så att minnas hur lurad hon blev av honom och HUR LÅNGT han var beredd att gå. Inte själba mordet då utan hans val att utpressa henne.
Mina spekulationer.

Mycket läsvärt inlägg du postar här, Personligen så tror jag att Steffe har hållhakar på precis alla i sin omgivning, inte bara Hanna. Steffe beter sej som en outvecklad 13 åring som saknar vett och etikett, Dom flesta människor här på jorden har så kallade sociala antenner som talar om för oss att så kan du inte göra, så kan du inte säga. Det är just detta som Steffe saknar och jag är övertygad om att när Steffe blir dömd i HR och blir placerad på en anstalt så kommer Steffes attityd att resultera i många örfilar genom hela straffet.
Citera
2021-04-27, 22:44
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Jag tror det här är viktigt! Att komma ihåg detta när man ska försöka se/förstå vidden av hans twistade
gärningar.
Vet ej om båda citeringar följer med nu, även Piastrones (?) text angående subtila hot gjorda av S i form av sms till den besökande kvinnan som knappt hann ut genom dörren innan sms dök upp där han uttryckte glädje att hennes besök hos H var så givande, typ.

Vad jag minns från tidigare inlägg (tråden är sanslöst omfattande) har han en förmåga att snoka långt över tillåtna gränser. På alla möjliga. Det verkar som att han inte heller lider av att bli upptäckt, snarare tolkar jag det som att han faktiskt anser sig berättigad. Vilket så klart inte är fallet.

Med det i tanken så är det till exempel inte anmärkningsvärt att han även snokar igenom hemliga inloggningar i andras system. Tex Lena och H har båda tagit upp att han vet saker som han bara kan känna till om han har loggat in i smyg och läst. När Lena ställde tog upp detta med honom så sa han inte nej, vad jag minns, däremot spelade han otydlig... typ "jag vet...."

Så han är mycket noga med att lämna osäkerhet efter sig men också ett subtilt hot!
Jag vet... jag ser...

Därav det spontana: -Vad har han NU gjort??? när hon fick veta att Lena saknades.

Kanske var det också därför hon bröt ihop hos polisen när de frågade om han hade varit hos henne på natten. Det smärtade henne så att minnas hur lurad hon blev av honom och HUR LÅNGT han var beredd att gå. Inte själba mordet då utan hans val att utpressa henne.
Mina spekulationer.

Jag kan tänka mig att hon var oviss fram till bilresan mot Stockholm eller planet mot USA.
Av den enkla anledningen att hon måste vara hyffsat "låst" i situationen och även att det fanns tillräcklig tid för honom att berätta och tid att se henne smälta/lugna sig. Tid att manipulera.
Tid att få henne förstå "hon har inget val".
Därav behövde hon psykhjälp efter resan... Detta var för tungt. Sveket.

Hon är säkerligen skyldig till skyddande, ja.
Men inte medhjälp.
Han är utan tvekan ensam gärningsman.
Planerat sedan länge men inte tidsbestämt.

Hans hot från sommaren innan dådet: - i natt tror jag det är bra om du dör (eller liknande)
talar sitt tydliga språk...
Han har dessvärre dåligt minne och är nonchalant/arrogant och underskattar omgivningen slutledningsförmåga. Därav kläcker han ur sig dumheter som leder till sanningen.
Det gör han i stundens hetta. Det är också där han visar sitt sanna jag.
Han är inte stresstålig.
Citera
2021-04-27, 22:45
Medlem
Citat:
gärningar.

Jag vet... jag ser...

Mina spekulationer.

Håller med om det du skriver, bra analys.
Jepp pip steffe trivs med att hota, pika och vara nedlåtande.
Han vill bli sedd, vill stå i centrum, hans ego kräver det.
Som psykopat har han heller ingen empati, och bryr sig inte överhuvudtaget om någon annan än sig själv. Vilket han visat otaliga gånger, bla på LWs födelsedag, inte ens då gav hans ego vika. Han var tvungen att få SIN vilja igenom.
Citera
2021-04-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det verkar ha funnits plåster på såren eller kanske grädde på moset för HD att flytta jättenära LW.
LW ogillade nämligen ännu mer än vad HD gjorde att de blev grannar.

Revirpinkande och markering alltså. Friskt och sunt verkligen... Visar hur liten hennes värld var rent mentalt, inte bara geografiskt.
Citera
2021-04-27, 22:51
Medlem
Citat:
gärningar.

Jag vet... jag ser...

Mina spekulationer.
Både LW och HD har berättat om att SD kunde köra igång musik digitalt inne i deras hem, när han passerad utanför.
Jag kan verkligen förstå att SD var så hjälpsam när det gällde att skaffa knapplås till ytterdörren. Han satt i rätten och ljög om att han inte varit inne hos LW och satt ett ljus i hennes säng, vidhöll att han inte varit där när L inte var hemma, ända tills det blev uppenbart att han ljög och ändrade det till att han visst hade det, men att han berättade för L när han förstod hur illa hon tagit vid sig.
Citera
2021-04-27, 22:53
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Mycket läsvärt inlägg du postar här, Personligen så tror jag att Steffe har hållhakar på precis alla i sin omgivning, inte bara Hanna. Steffe beter sej som en outvecklad 13 åring som saknar vett och etikett, Dom flesta människor här på jorden har så kallade sociala antenner som talar om för oss att så kan du inte göra, så kan du inte säga. Det är just detta som Steffe saknar och jag är övertygad om att när Steffe blir dömd i HR och blir placerad på en anstalt så kommer Steffes attityd att resultera i många örfilar genom hela straffet.

Håller med 100% att han ser till att ha hållhakar på folk!
Som sagt så tror jag det är ett verktyg för honom.
Han tycker han är smart och förstår inte på djupet att andra skulle kunna göra likadant,
att det är en lätt sak.
Han underskattar andra och tror att andra inte fattat hur lätt det är.
Han är pompös, självgod osv.
Känner sig berättigad.
Därav ingen empati ens för H.
Det är inte ovanligt att sådana personer snubblar på sina egna lögner till slut.
Mycket stört.
Citera
2021-04-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Oj, ja det stämmer. Menar HD. Har inte ens noterat att någon har missuppfattat det. ( Har haft lite annat för mig än tråden under några timmar...välgörande... )
Det kan vara väldigt bra att slita sig från Hjärsta.
Det är en så sjukt stor omfattning på material och det dyker upp nytt hela tiden.
Som JGs upprörda inlägg på fejjan om att HQ gör om och tar bort arkiverade loggar, ingen ska förstöra hans poäng osv
Här hemma säger de att jag snart får skaffa en foliehatt och sluta gräva, eftersom det inte ger någonting."Du kan inte göra någonting. Du kände inte ens hon som blev mördad"
Jag inser ju att detta har kommit att uppta lite mycket tid, men det gör ont.
Så jävla ont och jag vill göra vad jag kan (även om det är ingenting annat än att skriva av mig över rättssystemet och LWs tragiska öde).
Jag måste göra klart det här. För Lena och för alla som lever i destruktiva farliga förhållanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in