Citat:
Ursprungligen postat av
TranasByNight
Glöm inte att man gärna ska trassla in sig i långa resonemang om moral, vilken moralisk och konsekvent hedersman man är och hur alla andra bär på skuld. Tala också gärna långt och länge om trassliga komplexa förhållanden mellan olika händelser och incidenter och vilket som ledde till vad och vad som var konsekvenser av nåt annat. När du själv sen råkar trampa över gränsen på nåt sätt, erkänn inga fel, be inte om ursäkt, låtsas inte om något. Slingra dig, ignorera, svamla, ändra historien. Skrik högre. Då kommer alla se att du inte alls är en förvirrad hycklare utan en konsekvent och redig person som går att lita på.
Du återkommer hela tiden till detta, vilket Axel också gör lustigt nog. Nu är vi inne på den klassiker jag tidigare beskrev inför Raus_bitte: jag måste bli en knogjärnsviftande tjackpundare som dygnet runt skryter om hur duktig jag är, för det får ju mig att se dum ut i allt detta. Vi kan ju börja att
pröva hur konsekvent Axel är, då jag har en stark känsla av att han nog sitter och läser här ... Varför inte bara göra hela videon offentlig igen? Vad var skälet till att göra den privat egentligen? Men Axel får mer än gärna klippa ut delen med hoten mot mig och posta, det har väl inte minst av just dig ifrågasatts om de ens existerar så det kanske bringar lite klarhet även för dig?
Och jag polisanmäler fortfarande inte folk mer än om det handlar om motanmälan mot någon som golar mig, varför skulle jag vilja förstöra ryktet hos en annan man med ytterligare ett avsnitt för olaga hot i belastningsregistret för något som går att lösa med att man skiljs med en handskakning? Angiveri och sådant där är sånt skit som Avesta-bor sysslar med.
Axel påstår även att
jag trodde att han skulle polisanmäla mig för någon ruta som tydligen har gått sönder. Det kanske inte är så konstigt då han i de hot mot mig han nu lovat att lägga upp för oss alla att bevittna i samma mening också uttalar att han just pratat med polisen. Och sen har vi
alla andra gånger också som han och även Henko uttryckt sin syn på det här med att ringa snuten eller inte, förstås. Dessutom är hans premiss för att "ge mig" fem minuter helt orimlig. Varför ska jag ta ansvar för att ha kastat in en sten hos honom, när jag har inte har det? Vi gör så här, om Axel erkänner våldtäkten, erkänner jag rutan som tack och lov inte skapade några som helst problem enligt honom?
Om Axel nu av en händelse skulle läsa här kanske han också kan
passa på att besvara följande: var det inte du som ringde mig efter att vi inte hörts på en månad mitt i natten, och sedan kallade mig horunge? Var det inte på samma sätt Henko som faktiskt ringde Jonas den här gången nu?
Jag har svarat, inte startat. Att Axel och Henko inte är bekväma med hur jag svarar är meningen. Det finns så många enkla lösningar enligt Haveristerna själva på problem de skapar åt andra; "logga ut", "lyssna inte då". Att det aldrig slagit dem att det bara är att ge fan i att gräva upp stridsyxan varje gång de är packade och uttråkade är därför rätt fascinerande.