2021-04-27, 13:06
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Han gjorde sig ett namn på nazistsidor, han poddade med Engelwinge.
Det Haveristerna gjorde var att koppla ihop hans nazist-nick med hans riktiga namn.
Jag vet. Men att vara nazist som noname på nazistsidor och driva en helt irrelevant podd med sin fru kvalificerar väl inte honom som offentlig person direkt. Med det sagt log man ju inte så litet åt det avslöjandet
Citera
2021-04-27, 13:08
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Magnus förklarade rätt ingående på Twitter. Vill du ha ytterligare information – så att du verkligen vet vad det du diskuterar handlar om – finns det även beskrivet här av KomTillGullmars. Eller så kontaktar du mig. Discord verkar vara världens minsta och faktafattigaste plats.
Kontaktar dig. Lägg ut texten.
Citera
2021-04-27, 13:12
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Magnus förklarade rätt ingående på Twitter. Vill du ha ytterligare information – så att du verkligen vet vad det du diskuterar handlar om – finns det även beskrivet här av KomTillGullmars. Eller så kontaktar du mig. Discord verkar vara världens minsta och faktafattigaste plats.

Det på Twitter och här i tråden har tyvärr noll trovärdighet, det är endast lösa anklagelser, snedvridna händelser och citat som är rent felaktiga eller plockade ur sitt sammanhang.
Det som här beskrivs har sagts i podden stämmer i princip aldrig med det jag hört i podden.
Jag väljer därför att tro på det jag själv hört av haveristerna, snarare än felcitat och snedvridningar.
Jag anser även haveristerna ha högre trovärdighet än de som anklagar dem, detta för att haveristerna kan leda sina påståenden i bevis.
Haveristerna stalkar, hotar, trakasserar och outar inte familjemedlemmar kring sina poddobjekt heller, vilket styrker deras anseende gentemot personer som beter sig just så och de påståenden de kommer med.
Haveristernas användande av diverse invektiv är gedigen och en del av charmen med podden, men av kontexten och andemeningen att döma så verkar det vara hyvens människor med vettig moralkompass. Detsamma kan tyvärr inte sägas om deras besatta hatstalkare som outat sig själva som misogyna hederskultursdårar med ofräsch människosyn.

För en utomstående så verkar det helt enkelt som att Jonas och dörris larpar någon slags gangsters som ska hämnas sin kantstötta heder och hävda sin fragila maskulinitet.
Det är så jävla fånigt.
Citera
2021-04-27, 13:29
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Det på Twitter och här i tråden har tyvärr noll trovärdighet, det är endast lösa anklagelser, snedvridna händelser och citat som är rent felaktiga eller plockade ur sitt sammanhang.
Det som här beskrivs har sagts i podden stämmer i princip aldrig med det jag hört i podden.
Jag väljer därför att tro på det jag själv hört av haveristerna, snarare än felcitat och snedvridningar.
Jag anser även haveristerna ha högre trovärdighet än de som anklagar dem, detta för att haveristerna kan leda sina påståenden i bevis.
Haveristerna stalkar, hotar, trakasserar och outar inte familjemedlemmar kring sina poddobjekt heller, vilket styrker deras anseende gentemot personer som beter sig just så och de påståenden de kommer med.
Haveristernas användande av diverse invektiv är gedigen och en del av charmen med podden, men av kontexten och andemeningen att döma så verkar det vara hyvens människor med vettig moralkompass. Detsamma kan tyvärr inte sägas om deras besatta hatstalkare som outat sig själva som misogyna hederskultursdårar med ofräsch människosyn.

För en utomstående så verkar det helt enkelt som att Jonas och dörris larpar någon slags gangsters som ska hämnas sin kantstötta heder och hävda sin fragila maskulinitet.
Det är så jävla fånigt.
Vem outade dem och var? Ge mig bevis. Eftersom det ältas nonstop här men bevisen uteblir är det att betrakta som trams. Genom att skriva så strör du också lösa anklagelser runt omkring dig.
Citera
2021-04-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Jag har samma uppfattning, och jag har ingenting emot att en person tar dörren ut i golarvärlden så att säga. Men då stängs också porten till lösningar "på gatan". Axel är ju inte främmande för att ta en vegapizza, som i Hålléns fall, så förstår inte varför TranasByNight som verkar idolisera herrarna inte bara kan göra samma sak?

Aldrig någonsin sagt att jag är emot det. Men eftersom herr CubicleKid är nån slags moralisk auktoritet och eftersom det dessutom är han som begått felet här, så har han ju chansen att visa världen vilken upphöjd jävla Dalai Lama han är till skillnad från Haveristerna och komma med ett förslag på hur han ska sona sina förbrytelser. Ett förslag som är moraliskt riktigt och oantastligt ur alla perspektiv., Men man måste ju själv ta initiativet till att be om ursäkt när man har fått klart för sig att man gjort fel, eller hur? Det framhåller du ju också om dina förehavanden med ditt f d jobb, att när du fick klart för dig vad som hade hänt så bad du självmant om ursäkt?

Nu handlar det ju inte om ett litet fel eller en förolämpning, utan om ett våldshot, så det kommer ju krävas lite mer, men bollen ligger ju hos CubicleKid. Min PM-inbox är öppen.
Citera
2021-04-27, 14:01
Bannlyst
Haveristerna kan vara underhållande ibland och dom ska ha credd för sina avslöjanden om Linnéa Claeson.
Men så länge dom försvarar Socialdemokraterna och den totalt förödande massinvandringen som förstört Sverige, så kommer dom alltid vara nollor som förtjänar allt ont som drabbar dom.
Hur kan nån vara så blåst så man försvarar en politik som förstört en hel nation? 👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️👮🏽‍♀️🤮🤮🤮
Citera
2021-04-27, 14:26
Medlem
Att välja vad man tror på var en intressant inställning till fakta. Discord är nog det sämsta granskningsverktyg en kan välja i detta fallet. Men då vet vi det. Man "tror på" Axel och Henrik J. Man checkar dem inte.
Citera
2021-04-27, 15:34
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Glöm inte att man gärna ska trassla in sig i långa resonemang om moral, vilken moralisk och konsekvent hedersman man är och hur alla andra bär på skuld. Tala också gärna långt och länge om trassliga komplexa förhållanden mellan olika händelser och incidenter och vilket som ledde till vad och vad som var konsekvenser av nåt annat. När du själv sen råkar trampa över gränsen på nåt sätt, erkänn inga fel, be inte om ursäkt, låtsas inte om något. Slingra dig, ignorera, svamla, ändra historien. Skrik högre. Då kommer alla se att du inte alls är en förvirrad hycklare utan en konsekvent och redig person som går att lita på.
Du återkommer hela tiden till detta, vilket Axel också gör lustigt nog. Nu är vi inne på den klassiker jag tidigare beskrev inför Raus_bitte: jag måste bli en knogjärnsviftande tjackpundare som dygnet runt skryter om hur duktig jag är, för det får ju mig att se dum ut i allt detta. Vi kan ju börja att pröva hur konsekvent Axel är, då jag har en stark känsla av att han nog sitter och läser här ... Varför inte bara göra hela videon offentlig igen? Vad var skälet till att göra den privat egentligen? Men Axel får mer än gärna klippa ut delen med hoten mot mig och posta, det har väl inte minst av just dig ifrågasatts om de ens existerar så det kanske bringar lite klarhet även för dig?

Och jag polisanmäler fortfarande inte folk mer än om det handlar om motanmälan mot någon som golar mig, varför skulle jag vilja förstöra ryktet hos en annan man med ytterligare ett avsnitt för olaga hot i belastningsregistret för något som går att lösa med att man skiljs med en handskakning? Angiveri och sådant där är sånt skit som Avesta-bor sysslar med.

Axel påstår även att jag trodde att han skulle polisanmäla mig för någon ruta som tydligen har gått sönder. Det kanske inte är så konstigt då han i de hot mot mig han nu lovat att lägga upp för oss alla att bevittna i samma mening också uttalar att han just pratat med polisen. Och sen har vi alla andra gånger också som han och även Henko uttryckt sin syn på det här med att ringa snuten eller inte, förstås. Dessutom är hans premiss för att "ge mig" fem minuter helt orimlig. Varför ska jag ta ansvar för att ha kastat in en sten hos honom, när jag har inte har det? Vi gör så här, om Axel erkänner våldtäkten, erkänner jag rutan som tack och lov inte skapade några som helst problem enligt honom?

Om Axel nu av en händelse skulle läsa här kanske han också kan passa på att besvara följande: var det inte du som ringde mig efter att vi inte hörts på en månad mitt i natten, och sedan kallade mig horunge? Var det inte på samma sätt Henko som faktiskt ringde Jonas den här gången nu?

Jag har svarat, inte startat. Att Axel och Henko inte är bekväma med hur jag svarar är meningen. Det finns så många enkla lösningar enligt Haveristerna själva på problem de skapar åt andra; "logga ut", "lyssna inte då". Att det aldrig slagit dem att det bara är att ge fan i att gräva upp stridsyxan varje gång de är packade och uttråkade är därför rätt fascinerande.
Citera
2021-04-27, 16:36
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Dörris är tillbaka ser jag. Hur länge har du poserat som kriminell på internet nu? Är det längre än ett halvår? Det är exakt så här tunga kriminella hanterar konflikter, du har förstått helt rätt. Ni kommer väl ihåg twitter-drevet Tommy Zethraeus drog igång när han inte blev insläppt på Spy Bar? En klassiker.

Du ska ta det till gatan säger du, på internet, och ja det är väl lika bra att du upprepar det en gång till för det finns säkert någon som har missat att du tänker ta det här till gatan vilken dag som helst nu.

Vi har fått läsa ett antal sidor från dig, som inte alls skriker psykisk ohälsa, om hur Henrik och Axel gjorde att du fick sparken.

Sedan har vi fått läsa ett inlägg, ett enda, från motsidan om hur det gick till när du plötsligt en dag fann dig själv utan jobb. Det inlägget innehöll en illa dold utmaning att lägga ut dumpar på diskussionen mellan dig och din arbetsgivare.

Jag måste säga att du verkar extremt frisk och arbetsför och det är märkligt att arbetsgivare inte headhuntar dig utifrån de många mänskliga kvalitéer som du dagligen ger uttryck för. Du verkar vara en person som skulle tillföra mycket av värde på varje arbetsplats. Det enda som stör är väl att din version och din arbetsgivares version inte riktigt går ihop men det är ju enkelt löst om du lägger ut dumpar över samtalet med din arbetsgivare när det begav sig.

Om du inte vill göra det kan du väl prova en annan sak som är minst lika övertygande, fortsätt upprepa din version några gånger till, personligen tycker jag då att motsidans enda inlägg om det tappar jättemycket i kraft och att din trovärdighet ökar automatiskt med varje nytt inlägg du skriver. Det spelar ingen roll att din version ofta motstrider tidigare versioner, det är volymen som räknas och som gör att du framstår som anställningsbar.
Jag visste att det fanns gott inom dig också! Du har helt rätt, jag har en historia av psykisk ohälsa, främst på grund av neuropsykiatriska diagnoser och PTSD. Jag är faktiskt förtidspensionerad, jag sålde bara av material till Acta Publica. Nu har du nytt bränsle till ännu en ändlös diskussion om hur jag nu inte heller ens varit frilans (även om jag kallats för det av de själva, men sådant brukar inte höra hit när ni ska göra poänger) utan bara har sålt av material. Fick 6 lax mer än jag brukar tillbaks på skatten från förra årets fakturor till Acta Publica i alla fall, det är alltid något.

Jag vet inte varför ni blandar ihop ärlighet med poserande. Jag saknar försörjningsmöjligheter till och från och gör då det som krävs för att få ihop det som behövs. Jag har inga som helst ambitioner att återgå till researchbranschen, den är uppenbarligen full av informatörer, råttor och golare. Att "ta det till gatan" kan jag dock köpa att det misstolkas. Läs det som "ses IRL och prata", men eftersom jag är autist och tolkar saker bokstavligt kan du inte beskylla mig för den tolkningen såvida du inte hatar autister?

Jag är dessvärre långt ifrån frisk och arbetsför, därför var jobbet hos Acta inte bara mitt drömjobb, det var perfekt i sin utformning för det gick att sälja av material utan att bryta mot lagen. Jag vet att du skiter i detta, men eftersom du drog upp det, får jag chansen att berätta hur det förhåller sig inför andra. Tack.

Vilka skärmdumpar är det du önskar?

De påstår att jag inte skötte mitt jobb, men den åsikten delades inte av en av de andra delägarna (som jag inte önskar att nån skugga faller över, han var alltid schysst och vettig mot mig). Sedan var jag behjälplig med den "interna utredningen" jag tippar på inte existerar. Se länkar nedan.

Angående deras VD:s syn på min arbetsinsats:
https://ibb.co/Tbf0RPM
https://ibb.co/G7qRJZx
https://ibb.co/9vx6fvJ

Angående utredningen för hur domen hamnade där den hamnade:
https://ibb.co/7t04zXq
https://ibb.co/Ss0rF7W
https://ibb.co/4pMKpg8
https://ibb.co/yp2SBrp
https://ibb.co/Db9n9Dr

Bara att gratulera Haveristerna förresten! Martin har ett par hundra träffar i Acta Publica att gå igenom nu och rätt spännande läsning framför sig.

Ta ta!
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-04-27 kl. 16:38.
Citera
2021-04-27, 16:59
Medlem
Citat:

Problemet är bara att ju mer Dörris förklarar, desto mindre fattar man.
Citera
2021-04-27, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Du återkommer hela tiden till detta, vilket Axel också gör lustigt nog.

Nja. Du och ffa din kompis CubicleKid pratar med hel del om det där. Inte så konstigt om man undrar ifall han är lika upstanding som han påstår, eller en snackeröv som inte står för det han säger. Men det får vi ju snart se.
Citera
2021-04-27, 17:31
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Nja. Du och ffa din kompis CubicleKid pratar med hel del om det där. Inte så konstigt om man undrar ifall han är lika upstanding som han påstår, eller en snackeröv som inte står för det han säger. Men det får vi ju snart se.
Det låter som du talar för Axel? Kan inte Axel bara kommunicera direkt med oss, det torde ju vara det första steget att bevisa vem som är en liten fitta och vem som inte är det kan jag ju tänka, va!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in