2021-04-27, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkiJon
För mig är det en gåta varför barnets föräldrar valde den skolan. Hoppas de lämnar den illa kvickt.

Mammans syn på uppfostran gör att barnet säkert skulle trivas bättre i en kommunal blatteskola.
Precis, det är väl ändå helt rimligt att man klär sig lite propert i skolan. Snart blir det väl trendigt med bikinis som outfit, ska personal då inte kunna påpeka saker utan att oroa sig för efterföljande femi-kränkningstrendföljares utspel?
Citera
2021-04-27, 10:51
Medlem
Ser ut som två kompisar som varit och köpt kläder tillsammans och köp likadana gröna blusar.
Sen är det tjejen som har stora tuttar som får låna en fleecetröja.
Citera
2021-04-27, 10:53
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Det är omtanke att lära unga tjejer att inte sexualisera sig själva genom att klä sig på ett sexuellt sätt, degradera sig själva till ett sexuellt objekt.

Man kan inte förvänta sig att unga människor ska förstå detta, så det är vuxenvärldens roll att steppa in, bland annat genom att sätta gränser.
Hur har objektifieringen egentligen skett? Du skriver att hon valt att sexualisera sig själv och därigenom även avhumaniserat sig själv. Vad händer sedan, dagen därpå, när hon är klädd annorlunda. Är hon då, i sina egna ögon, fortfarande inte människa? Hon har agerat fritt hela tiden och fri vilja är kännetecknande för människan. Ingenstans i detta ser jag objektifiering.

Marxistisk maktanalys kanske inte är användbar alla gånger.

Du vill att det ska sättas gränser. Får jag fråga om du vill ha dessa gränser för hennes skull eller om det är för att du känner ett behov av att bestämma över andra som du vill det?

Ponera att hennes klädval leder till att någon jämnårig tafsar på henne. Är det verkligen så hemskt? I så fall, vad är det som är hemskt? En jämnårig pojke kan skryta för andra pojkar om hur mjuk och härlig hon kändes i hans händer. Sedan är det över. Sker det öppet står någon från "vuxenvärlden" och fördömer det hela med ord om att hon inte vill, utan att ha frågat henne.

Auktoritära personer skulle lätt anta en attityd av "se vad som hände nu när du inte lyssnade på mina förmaningar". Detta är inget annat än ett till uttryck för deras auktoritära tendenser. Den auktoritära personen vet bäst, för sig själv och för andra i alla lägen. Någon som går emot det blir straffad för att ha agerat fritt, bortom den auktoritäres kontroll, inte för att ha kränkt någon annans frihet.
Citera
2021-04-27, 10:54
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salvelinus
För mig som inte ingår i de "mångkulturellas" sällskap och försöker upprätthålla en civiliserad nation så är hon fri att klä sig som hon vill intill islamister likt dig tagit över

Härligt se att ungdomarna ryter ifrån när vuxenvärlden vill införa sharialagar.
Det kanske finns hopp om framtiden trots allt.

https://sverigesradio.se/artikel/skolan-bad-donya-skyla-sig-kompisarna-sager-ifran
https://sverigesradio.se/artikel/gymnasieeleven-malte-dumheter-att-urringning-skulle-distrahera
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-04-27 kl. 11:13.
Citera
2021-04-27, 10:55
Medlem
ppp333s avatar
Hon vill visa upp sina behag - det är vackert med urringning och bysten som framhävs. Har själv klätt mig sådär när det blev mode för många år sedan.
Men man måste räkna med uppvaktning och gliringar som kan bli lite jobbigt eftersom urringning och push up signalerar sex.
Tycker hon är för ung för att klä sig sådär.
Förr i världen fick de unga flickorna inte klä sig som vuxna förrän en viss ålder. Att sätta upp håret så att nacken framhävdes var en stor grej då.
Att rektorn sa till henne var helt naturligt.
Citera
2021-04-27, 10:56
Medlem
FancyTarsier0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Det är skrämmande att se hur horigt barn och ungdomar klär sig idag.

Jag minns förra sommaren när jag såg en tjej som säkert var 9-10 år, med jeansshorts där man såg halva rumpan. Helt jävla absurt.

Men horeri och dekadens är ju precis vad vänstern gillar, så jag förstår att media, föräldrar och folk på Flashback går i taket när 15-åringar inte får visa sig halvnakna i skolan.

De vill kunna bestämma själva vem som stirrar på deras kroppar.

Är det en gammal gubbe så är det "gubbslem" som objektifierar dem, men att en snygg kille tittar på samma sätt är precis vad de vill.

Kanske bättre vi inför burka och hela köret så att folk som dig inte ska behöva bli upphetsade. Smygpeddo.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vem i helvete tillåter sin dotter att gå klädd sådär?
Tjejen utstrålar osäkerhet och de vuxna på skolan gjorde rätt i att skyla henne.

Iranier, vem annars?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johanna4855
fyfan va vidrigt, hon ska ju kunna ha på sig vilka kläder hon vill utan att killarna ska säga något
Hahaha mm visst

Du inser att det är invandrare på skolan?
Citera
2021-04-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Återigen blir kopplingen mellan Flashback och islamism allt klarare. Ni har mer gemensamt med muslimerna än vad ni kanske tror.
Men att klä sig propert är väl ändå inte en "islamist"-grej... Finns det inga gränser hos er femitokar? Isåfall går jag till jobbet i linne och kalsonger imorgon🍾
Citera
2021-04-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanna4855
fyfan va vidrigt, hon ska ju kunna ha på sig vilka kläder hon vill utan att killarna ska säga något

Det är fånigt att hon måste söka bekräftelse också.
Varför kan hon inte ha en vanlig tröja, varför ska kvinnor ha rätt att blotta sej.

Det är annat om det är på fritiden.
Varför är det så självklart att kvinnor måste ha rätt att bete sej hur som helst.
Det är väl bara att växa upp och klä på sej.
Visa brösten kan hon göra efter skolan.
Citera
2021-04-27, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fulniklas
Iranier, vem annars?
Ja tänkte samma, de brukar ha en del mindervärdeskomplex och tenderar att bli extra "fria" av sig...
Citera
2021-04-27, 11:01
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det var ju en helt okej hylla för en femtonåring
Typ så!

Minns ”pyjamasbyxorna” som tjejerna hade på sig när jag var ung. De visade allt, bakom ett tunt tunt tight och stretchigt bommulstyg.

Det verkar bli mer och mer av sk aktivism bland anställda inom skola och så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in